کد خبر: 7939 ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹

رونمایی از کتاب« سرّ جاودانگی» در اردبیل +عکس

کتاب«سرّ جاودانگی» با موضوع تبیین سیره حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور نماینده ولی فقیه در استان رونمایی شد.

رونمایی از کتاب« سرّ جاودانگی» در اردبیل +عکس

عصر امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم رونمایی از کتاب «سرّ جاودانگی» در موضوع تبیین سیره عملی و رفتاری حضرت فاطمه(س) با حضور آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل،بهروز ندایی معاون سیاسی استاندار اردبیل، امیر رجبی رئیس حوزه هنری استان، پروانه رضا قلی زاده مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل و جمعی از فرهیختگان و نویسندگان اردبیل در دفتر امام جمعه برگزار شد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل در ابتدای این مراسم به بیان فضایل و ويژگی های حضرت زهرا(س) پرداخت و گفت: ترویج سبک زندگی فاطمی رسالت امروز جامعه فرهیخته استان است.

وی با بیان اینکه ترویج سبک زندگی فاطمی تنها راه برون رفت از مشکلات اجتماعی امروز است، گفت: امروز در جهان به جای اخلاق، زور و تزویر حاکم است و تنها راه برون رفت از این عرصه تمسک جستن به ائمه اطهار(ع) است.

رضاقلی زاده با اشاره به اینکه حضرت فاطمه(س) فدایی ولایت بودند، گفت: ولایتمداری ایشان باید برای همگان الگو و سرمشق باشد.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی کتاب «سرّ جاودانگی» پرداخت و گفت: این کتاب توسط سید جمال موسوی اردی  در 349 صفحه تألیف شده است.

وی در ادامه سخنان خود به قسمت‌های مختلف این کتاب نفیس اشاره کرد و گفت: زندگی حضرت فاطمه زهرا(س)از نگاه تاریخ، تعریف القاب حضرت، شرحی بر جایگاه علمی بانوی دو عالم در کنار مباحثی چون سیره عبادی و عملی،سیر مکارم و اخلاق، سبک زندگی و سیره تربیتی از جمله بخش های مختلف این کتاب بصیرتی و معرفتی است.

رضا قلی زاده به خطبه های حضرت فاطمه(س) نیز اشاره کرد و گفت: در این کتاب علاوه بر تبیین خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) به روایاتی مختلف در خصوص شهادت و دفن حضرت به صورت مفصل پرداخت شده است.

وقف گردشی کتاب « سرّ جاودانگی»

سید جمال موسوی اردی نویسنده کتاب «سرّ جاودانگی» نیز در ادامه این مراسم به بیان هدف خود از نگارش کتاب مذکور پرداخت و گفت: آسیب شناسی اجتماعی و مهمتر از آن دغدغه تربیتی نسل آینده، عاملی برای نگارش این کتاب شد.

وی شناخت حضرت زهرا(س) را مهمترین انگیزه برای تالیف «سرّ جاودانگی» عنوان کرد و با انتقاد از مسئولان فرهنگی کشور و استان گفت: اگر فرهنگ فاطمی و علوی در کشور جاری شود، اثرات تهاجم فرهنگی دشمنان از کشور برچیده خواهد شد.

موسوی به آثار و برکات مطالعه در زمینه سیره حضرت فاطمه(س) در زندگی خود اشاره کرد و گفت: تالیف این کتاب باعث شد تا بینش عمیقی نسبت به دین مبین اسلام در من ایجاد شود.

وی تبلیغ دین را مهمترین وظیفه عالمان، فرهیختگان و هنرمندان عنوان کرد و گفت: مطالعه سیره ائمه معصومین(ع) در واقع سیمرغ معرفت است که نهایتا انسان را سعادت ابدی رهنمون می کند.

این نویسنده اردبیلی در پایان سخنان خود به مهمترین بخش کتاب «سرّ جاودانگی» اشاره کرد و گفت: قرآن شناسی، معاد شناسی، امام شناسی و مهمتر از همه توحید حضرت فاطمه (س) مهمترین بخش این کتاب است.

وی با بیان اینکه در شناخت کامل حضرت زهرا(س) ناتوان هستیم به منابع اصیل اسلامی در خصوص حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: ایمان و یقین حضرت فاطمه(س) در کاملترین نقطه اوج قرار دارد بطوریکه هیچ انسانی توانایی رسیدن به آن را ندارد.

موسوی از وقف کتاب خود خبرداد و گفت: کتاب «سرّ جاودانگی» در تیراژ 1000جلد وقف گردشی شده تا همگان بتوانند از این منبع بهره مند شده و به سطحی از شناخت وجودی بانوی دو عالم برسند.

تلاوت قرآن کریم، سخنرانی آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل . شعر خوانی در وصف حضرت زهرا(س) از جمله برنامه های این مراسم در اردبیل بود.

انتهای پیام/ج