کد خبر: 7942 ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴

در نشست خبری جنبش دانشجوی اردبیل مطرح شد؛

بصیرت افزایی، مهمترین هدف جنبش دانشجویی است/مردم نیازی به لیست های قیّم مآبانه ندارند

جنبش دانشجویی اردبیل با اعلام دعوت از کاندیداهای مجلس و مطالبه گری مردمی به ارائه لیست های متعدد انتخاباتی از سوی احزاب و جناح ها انتقاد کرد و گفت: مردم نیازی به لیست های قیّم مآبانه ندارند و آگاهانه پای صندوق های رأی حاضر خواهند شد.

بصیرت افزایی، مهمترین هدف جنبش دانشجویی است/مردم نیازی به لیست های قیّم مآبانه ندارند

بعد از ظهر امروز نشست خبری فعالین جنبش دانشجویی اردبیل با موضوع انتخابات با اصحاب رسانه در اردبیل برگزار شد.

سجاد گلی عضو جنبش دانشجویی اردبیل در این نشست به تبیین اهمیت بصیرت افزایی و روشنگری در خصوص انتخاب نمایندگان اصلح پرداخت و گفت: جنبش دانشجویی اردبیل پس از سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در رمضان سال 90 بین دانشجویان بر حسب رسالت خود به روشنگری در خصوص مسائل مهم و سرنوشت ساز همچون انتخابات پرداخته است.

بصیرت افزایی، مهمترین هدف جنبش دانشجویی است

وی به تشریح اهم اقدامات جنبش دانشجویی طی این مدت پرداخت و گفت: جنبش دانشجویی اردبیل اولین بار با حضور اعضای انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، جامعه اسلامی، بسیج دانشجویی و هیات مکتب الشهدا در دانشگاه محقق اردبیلی تشکیل شد و بلافاصله در سایر دانشگاه ها نیز در موضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی فعالیت خود را آغاز کرد.

گلی از برگزاری مناظرات انتخابات مجلس در سال 90 به عنوان مهمترین فعالیت سیاسی جنبش دانشجویی در جهت روشنگری اذهان عمومی نام برد و گفت: انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر فعالیت های بعدی جنبش دانشجویی در این راستا بود.

وی با بیان اینکه جنبش دانشجویی اردبیل از ابتدای تشکیل تاکنون هیچگونه حمایتی از احزاب، جریانات سیاسی و حتی اشخاص نکرده است، گفت: حل مسائل و مشکلات مردمی در حاشیه شهرها، مدیریت شهری در کنار آگاه سازی و بصیرت افزایی در موضوعات مختلف از جمله مهمترین اقدامات جنبش دانشجویی اردبیل بوده است.

میثاق نامه جنبش دانشجویی، تعهد اخلاقی برای کاندیداهای انتخاباتی است

روح اله شاهی یکی دیگر از فعالین جنبش دانشجویی اردبیل در ادامه این نشست خبری به تشریح فعالیت های جنبش دانشجویی در خصوص انتخابات پیش رو پرداخت و با بیان اینکه جنبش دانشجویی بر حسب رسالت خود وارد میدان شد تا با دعوت از نمایندگان مطرح به روشنگری بپردازد، گفت: دعوت نامه رسمی جنبش دانشجویی چهارشنبه هفته گذشته توسط اعضای جنبش به ستادهای انتخاباتیکاندیداها ارسال شد تا آنها با حضور در محل پیش بینی شده ضمن پاسخ به سوالات جنبش دانشجویی نسبت به افکار و اعمال خود در صورت پیروزی در انتخابات به روشنگری و شفاف سازی بپردازند.

وی با بیان اینکه در این دعوت نامه روال کار و نوع سوالات کاملا توضیح داده شده است، گفت: سوالات در سه بخش عمومی ، تخصصی و میثاق نامه برای کاندیداهای انتخاباتی طرحی شده است.

این دانشجوی فعال با بیان اینکه سوالات عمومی شامل اقدامات و فعالیت های مدیریتی در سال های گذشته می شود، به تشریح سوالات تخصصی پرداخت و گفت: نظرات در مورد مسائل کلان استانی وکمیسیون های تخصصی مجلس مد نظر است که معلوم شود آنها تا چه حد نسبت به مسائل اشراف دارند.

وی به میثاق نامه نیز اشاره کرد و گفت: در این میثاق نامه که با همفکری اعضای جنبش دانشجویی در 9 بند نوشته شده است شفافیت آرای نمایندگان مطرح است.

شاهی با بیان اینکه در این میثاق نامه هیچگونه التزام قانونی و شرعی لحاظ نشده است، گفت: آنچه در میان است تعهد اخلاقی برابر جنبش دانشجویی و شفافیت آراء برابر مردم است.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح مفاد میثاق نامه پرداخت و گفت: انتظار می رود نمایندگان راه یافته به مجلس در مورد تمامی اتفاقات رخ داده در مجلس شفافیت را مد نظر قرار داده و در اختیار عموم مردم قرار دهند.

این دانشجوی اردبیلی از تعهد کاندیداها نسبت به عدم استخدام نزدیکان و اعضای ستاد انتخاباتی به عنوان یکی دیگر از مفاد میثاق نامه نام برد و گفت: کاندیداها در این میثاق نامه متعهد می شوند هیچگونه کار اقتصادی در دوران نمایندگی خود انجام ندهند و اگر زمانی مستندی در این زمینه ارائه شود، در مقام پاسخگویی به مردم برآیند.

شاهی از پایبندی به شفافیت ارکان ستاد انتخاباتی کاندیداها در این میثاق نامه خبرداد و گفت: در این میثاق نامه کاندیداها متعهد می شوند پس از انتخاب توسط مردم  هیچگونه سفارشی در راستای ارتقای مسئولیت ارکان ستاد انتخابات انجام ندهند.

وی افزود: در این میثاق نامه کاندیداها متهعد می شوند اموال و دارایی های خود و نزدیکان درجه یکشان در دوران نمایندگی افزایش قابل ملاحظه ای پیدا نکند.

این فعال دانشجویی اصل شفافیت را متذکر شد و گفت: در این میثاق نامه کاندیداها متعهد می شوند نحوه تامین هزینه و منبع تامین هزینه ستادهای تبلیغاتی خود را با شفافیت کامل بیان کنند.

شاهی از وعده های انتخاباتی نیز به عنوان یکی دیگر از مفاد میثاق  نامه خبرداد و گفت: کاندیداها  در این میثاق نامه متعهد می شوند وعده هایی را که در راستای تبلیغات خود می دهند قابلیت اجرایی شدن داشته باشد و اگر نتوانند به وعده های خود عمل کنند باید به مردم پاسخگو باشند.

وی به بند پایانی میثاق نامه نیز اشاره کرد و گفت: کاندیداها در این میثاق نامه متعهد می شوند در راستای اعتلای استان  و تامین منافع ملی تلاش کنند و در این راه از نظرات کارشناسان از سلایق مختلف فروگذاری نکنند.

این عضو جنبش دانشجویی در پایان سخنان خود: به نشست جنبش دانشجویی با کاندیداهای مطرح اشاره کرد و گفت: این نشست در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه در دو زمان 13/30 تا 15/30 و 16 تا 18 در اردبیل برگزار شد.

جنبش دانشجویی، مدافع حقوق مردم است

میلاد بیغاله یکی دیگر اعضای جنبش دانشجویی اردبیل در این نشست خبری به بیان نحوه دعوت از کاندیداهای مطرح پرداخت و گفت: دعوت نامه مکتوب جنبش دانشجویی از کاندیدای مطرح انجام گرفت تا در راستای مفاد اعلام شده به گفتگو بنشینند.

وی با بیان اینکه برخی کاندیداها همچون کریمی، موسوی، اکبری و حقیقت پور به دعوت جنبش دانشجویی پاسخ نداده و در این نشست حاضر نشدند، گفت: این کاندیداها با نیامدن خود اینگونه اعلام کردند که جوابی برای سوالات جنبش دانشجویی به عنوان قشر مطالبه گر مردم ندارند.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه جنبش دانشجویی همچنان منتظر جواب کاندیداهایی است که به دعوت جنبش پاسخ ندادند گفت: اعضای جنبش همچنان امادگی برگزاری نشست در  هر زمان و مکانی را دارند تا جواب های انها را در مورد مطالبات مردمی بشنوند.

وی از عملکرد سالهای گذشته، شفاف سازی اموال و دارایی، حامیان تبلیغاتی، هزینه ستادهای پر زرق و برق، هدف از دریافت هدیه و یا قرض برای انجام فعالیت های انتخاباتی به عنوان مهمترین سوالات جنبش دانشجویی  از کاندیداها خبرداد و گفت: کاندیداهای فوق باید مرزبندی خود را با جناح ها و اشخاص مشخص کنند.

بیغاله به ارائه لیست توسط گروه ها و جریانات اشاره کرد و گفت: این لیست ها نباید قیّم مابانه منتشر شود و اساسا اینکه معیار و هدف از انتخاب افراد در این لیست ها چه بوده است.

وی از ارائه لیست انتخاباتی به عنوان پیشنهاد اصلح نام برد و گفت: چه تضمینی وجود دارد که افراد معرفی شده اصلح هستند و پس از انتخاب این افراد در خدمت مردم خواهند بود.

بیغاله با بیان اینکه مردم در انتخابات آزاد هستند و نیاز به قیم ندارند، خاطرنشان کرد: مردم اگاهانه در انتخابات شرکت می کنند و به هیچ جناح و گروهی توجه نمی کنند.

وی از تداوم مطالبات جنبش دانشجویی به عنوان نماینده مردم از کاندیداهای انتخاباتی خبرداد و گفت: تا پایان زمان انتخابات جنبش دانشجویی آماده برگزاری نشست پرسشگری و شفاف سازی با کاندیداها دارد و اعلام می کند پس از انتخابات نیز پیگیر وعده های انتخاباتی و میثاق نامه کاندیداها خواهد بود.

انتهای پیام/ج