کد خبر: 7949 ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۳۰

حقوقدان اردبیلی:

بیانات رهبر انقلاب، بهترین معیار برای انتخاب اصلح است/ خدمت به مردم، دغدغه نماینده انقلابی است

حقوقدان اردبیلی از قانون گذاری و نظارت بر اجرای صحیح قانون به عنوان مهمترین وظایف نمایندگان در مجلس نام برد و گفت: نماینده ای می تواند در مجلس موفق عمل کند که با تعهد و تخصص خود در صدد رفع خلاء های قانونی باشد تا از موضع اقتدار و عزت، زمینه های تعالی کشور را فراهم کند.

بیانات رهبر انقلاب، بهترین معیار برای انتخاب اصلح است/ خدمت به مردم، دغدغه نماینده انقلابی است

اکبر منتظر حقوقدان اردبیلی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر به تبیین ویژگی های نماینده در تراز انقلاب اسلامی پرداخت و با بیان اینکه اولین وظیفه یک نماینده قانونگذاری است، گفت: مردم باید به نامزدی رأی بدهند که در این خصوص اطلاع کافی داشته و بتواند با اظهارنظرهای کارشناسی خود ضمن رفع نقایص قانونی موجود با نظارت بر بر نحوه اجرای قوانین مصوب شده، زمینه های پیشرفت و اقتدار کشور را فراهم کند.

وی از خلاءهای قانونی موجود در کنار نقایص قانونی در برخی حوزه ها به عنوان آسیب در مجلس نام برد و گفت: اگر نمایندگان شایسته و کاردان به مجلس راه یابند ضمن برطرف کردن نقایص تقنینی موجود، می توانند در بحث قانون نویسی نیز به نحو مطلوب عمل کنند تا با نظارت در اجرای آنها در کشور، مشکلات مختلف مردم در زمینه تفسیر قوانین و عمل خودسرانه در جامعه برطرف شود.

این حقوقدان اردبیلی در ادامه سخنان خود به بیان مسائلی از عدم اجرای صحیح قوانین موجود در کشور پرداخت و گفت: به عنوان نمونه اگر قوانین موجود در زمینه محیط زیست اگر به درستی در کشور اجرا شود خسارات ناشی از آن عدم رعایت آن گریبان گیر طبیعت نخواهد شد.

وی به مشکل دزدی در کشور نیز اشاره کرد و گفت: اگر مردم در برخورد با دزد و قاتل خودسرانه عمل نکنند و با مراجعه به موقع به قانون، اقامه عدل و داد کنند میزان نزاع و خشونت نیز در جامعه کاهش یافته و با برخورد معقولانه حتی از میزان دزدی در جامعه نیز کاسته می شود.

منتظری در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله جمعیت اشاره کرد و با بیان اینکه در موقع تصویب قانون مربوطه اگر نمایندگان متخصص و متعهد در مجلس حضور داشتند به مشکل جمعیتی در کشور نمی رسیدیم، گفت:  اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی با تشخیص درست و به موقع به مسئله ورود پیدا نمی کردند الان با فاجعه جمعیتی در کشور رو به رو بودیم.

وی از تدبیر، شجاعت، تخصص و تعهد به عنوان معیارهای یک نماینده خوب نام برد و گفت: افرادی که در صدد راه یابی به مجلس هستند باید خود را با این معیارها تطبیق دهند چراکه نماینده ترسو الزاما نمی تواند روی قانونگذاری و نظات بر اجرای آن متمرکز شود و به فکر تامین منافع خود، حزب و حامیان خواهد خواهد بود..

منتظری در ادامه سخنان خود از رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان دایره المعارف جامع و رفرنس و منبع مورد اعتماد نام برد و گفت: اگر کسی هم می خواهد به معیارهای درست و شاخصه های یک نماینده در تراز انقلاب اسلامی دست پیدا کند، مطالعه بیانات رهبر انقلاب در این خصوص کارگشا است چرا که همه موارد لازم در این بیانات نهفته است.

وی از زمان شناسی و دشمن شنایسی به عنوان وظایف عمومی مردم نام برد و با بیان اینکه دشمن ما امروز در مقایسه با 40 سال گذشته از ابزارهای جدید و راهبردهای تازه استفاده می کند تا به نظام ضربه بزند، گفت: در این خصوص دشمن شناسی و ورود به موقع و به هنگام تنها راه خنثی کرد توطئه های دشمنان است.

این حقوقدان اردبیلی به تلاش های دشمنان در تضعیف مشارکت مردم در مسائل اجتماعی اشاره کرد و گفت: در این زمینه باید به فضای مجازی و ارتقای سواد رسانه ای مردم بیش از گذشته اهمیت قائل شد چراکه دشمنان با نفوذ در این فضا درصدد هستند تا جوانان را از انقلاب و نظام جدا کنند.

منتظری در پایان سخنان خود به تبیین شاخصه های مجلس قوی و کارآمد پرداخت و گفت: اگر مردم در انتخاب خود دقت و وسواس لازم را نداشته باشند ممکن است نمایندگانی که کم بصیرتهستند بر اثر غفلت مردم و مسئولین همچون نوالدین پیرمؤذن و فاطمه حقیقت جو از نمایندگان ادوار گذشته به نوکر و کلفت آمریکا تبدیل شده و درصدد تامین منافع اربابان خود باشند.

وی به اعترافات روح اله زم از معاندین انقلاب در این خصوص اشاره کرد و گفت: در اعترافات منتشر شده این خائن به وطن به برخی نماینده های منحرف در جهت تامین اطاعات مورد نیازش جهت خوش خدمتی به استکبار اشاره شده است.

این حقوقدان از مردم خواست در فرصت باقی مانده با کسب اطلاعات لازم و تطبیق انها با معیارها و شاخصه های نماینده در تراز انقلاب، مجلس قوی و در شان خود تشکیل دهند تا علاوه بر تامین منافع ملت، بر عزت و اقتدار کشور در عرصه های جهانی نیز افزوده شود.

انتهای پیام/ج