کد خبر: 7956 ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲

رأی اولی های اردبیل، گام دوم انقلاب محکم برداشتند+عکس

رسیدن به سن تکلیف سیاسی به معنی مشارکت در تعیین سرنوشت جامعه است تا رأی اولی‌ها نخستین مشارکت خود را در عرصه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تجربه کنند.

رأی اولی های اردبیل، گام دوم انقلاب محکم برداشتند+عکس

 زمان اخذ رای گیری در سراسر كشور از ساعت 8 صبح امروز كلید خورد و بار دیگر حماسه ای ماندگار در تاریخ این مرز و بوم ثبت خواهد شد آن هم به دست رای اولی هایی كه آینده ساز این كشور  هستند.

طبق قانون انتخابات سن رای دادن در ایران 18 سال تمام است و افراد بالای این سن در صورت داشتن شناسنامه و کد ملی می توانند رای بدهند. بر این اساس در انتخابات مجلس ۹۸، متولدین 2 اسفند 1380 به قبل می‌توانند رای دهند.

حال و هوای برگزاری انتخابات برای رأی اولی‌ها استان اردبیل که نخستین تجربه در تعیین سرنوشت کشور را پیدا کرده‌اند، شرایط ویژه ای را رقم زده است. همه آنان حس و حالی از جنس پیوند قطره‌های رأی در مسیر «قوی شدن» شدن دارند.

همه با پای دل آمده اند تا سرنوشتی تاریخ ساز برای میهن تعیین کنند و به رغم خالی بودن جای سردار شهید سپهبد سلیمانی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس، مردم ولایتمدار یاد وی را زنده نگه داشته اند و عده ای تاکید می کنند که به انتقام خون این سردار سرافزار به پای صندوق های رای آمده اند.

«سید عباس حسینی» یکی از آن جوانانی است که با همین نیت با در عرصه انتخابات گذاشت، او که متولد سال 80 است، می گوید: امروز می خواهم با انتخاب کاندیدای اصلح، نخستین رای خود را در عرصه سیاسی کشورم بردارم.

وی الگوی خود را حاج قاسم سلیمانی  معرفی می کند و می گوید؛ نخستین رای خود را به نیابت از سردار سلیمانی به صندوق انداختم.

شماری از رای اولی ها با شور و شوق جلوی درب شعبه اخذ رای دانشگاه محقق اردبیلی شناسنامه در دست، با انگشتان جوهری با یکدیگر عکس یادگاری می گرفتند.

 جوان 19 ساله ای در حالی که مهر حضور بر شناسنامه‌اش حک شده بود، نعتقد است؛ نتیجه انتخابات هرچه باشد این مردم هستند که با ایستادگی پای آرمان ها و ارزش ها برنده واقعی خواهند بود.

وی از همه جوانان دیار علم و ادب که همیشه مشارکت بالایی در انتخابات ها دارند،خواست تا هر چه سریعتر مثل او به پای صندوق رأی بیایند تا همه با هم در این سرزمین پهناور سرود وحدت یک رنگی سر دهند.

سجاد آقازاده نیز یکی دیگر از رای اولی های اردبیلی است، هرچند وی دانشجوی غیر بومی است اما با شور و شعف در اردبیل پای صندوق  رأی حاضر شد تا اولین رأی خود را به صندوق بیاندازد تابه گفته پدر بزرگش از قافله زندگی عقب نماند.

وی می گوید: بر اساس موازین مقام معظم رهبری و بر اساس شفافیت برنامه های نامزدها به عنوان اولین مشارکت در سرنوشت سیاسی کشور، دقت کرده و اصلح ترین نامزد را انتخاب کردم.

امروز شهرستان اردبیل شاهد حضور جوانانی با دل پاک و صادق است که انگشت اشاره آنها دنیای انتخابات را رنگی می کند و بر شور و نشاط انتخابات می افزاید. انتظار است نمایندگانی که به خانه ملت می روند قدر این دلهای پاک و باصداقت را بدانند و برای توسعه کشور و تامین آینده جوانان نجیب این سرزمین کاری کنند و برای حل مشکلاتشان آستین همت بالا بزنند.

ر

 

انتهای پیام/ج