سرویس: اخبار کوتاه کد خبر: 8023 ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵

استاندار اردبیل خبرداد؛

بیماران کرونایی استان اردبیل پلاسما درمانی می شوند

استاندار اردبیل گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته دانشگاه علوم پزشکی استان با همکاری سایر حوزه های دانشگاهی، پلاسما درمانی بیماران کرونایی را در استان آغاز می کند.

بیماران کرونایی استان اردبیل پلاسما درمانی می شوند

به گزارش ابصارخبر، اکبر بهنام جو استاندار اردبیل در نشست با مدیران دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی استان افزود: با صدور مجوز پلاسمادرمانی و طی مراحل قانونی مربوطه، از پلاسمای بهبودیافتگان کرونایی برای درمان بیماران فعال استفاده می شود.

وی بیان کرد: وجود دستگاه پلاسماپریز در استان این امکان را فراهم کرد که امکانات فیزیکی و درمانی برای پلاسمادرمانی در استان فراهم شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: مجوز مربوطه باوجود متخصصان پزشکی بعد ازتهران وقم به اردبیل صادر شده است.

بهنام جو اظهار کرد: با انجام پلاسمادرمانی مرگ و میر ناشی از کرونا در استان سیر کاهشی خواهد یافت.

استاندار اردبیل با تاکید بر همکاری دانشگاهها ، مراکز فناوری ، پژوهشی و حتی مطالعات اجتماعی ، این اقدام را در نیل به هدف مقابله با کرونا با اهمیت دانست.

وی گفت: انجام تحقیق و پژوهش در بخش های مختلف مرتبط با ویروس کرونا در کاهش مدت زمان شیوع کرونا موثر بوده و لازم است همه حوزه ها در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

بهنام جو بیان کرد: در بحث مبارزه با ویروس کرونا پایین آوردن قیمت ملزومات مبارزه با این ویروس است که می توان با استفاده از تحقیقات لوازم و مواد با کیفیت و قیمت پایین تولید و عرضه کرد.

وی تصریح کرد: دانشگاهها همواره باید در این خصوص تحقیقات خود را ادامه دهند و مشارکت تمامی دستگاههای مرتبط نیز در تسریع نیل به نتیجه موثر می باشد.

در این جلسه رئیس دانشگاه محقق،آزاد اسلامی و جهاد دانشگاهی آمادگی خود را برای حمایت و مشارکت در انجام طرح ها و کارهای تحقیقاتی اعلام کردند و مققر شد دانشگاه علوم پزشکی کارهای تحقیقاتی لازم را برای تهیه واکسن کرونا ادامه دهد.