نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8280 ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲

امام جمعه اردبیل:

عدم تمکین آمریکا به رأی شورای امنیت، اهانت به سازمان ملل و 180 کشور است/

آیت الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل نتایج جلسه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص تداوم تحریم های تسلیحاتی آمریکا را یادآور شد و گفت: امروز آمریکا در تلاش است تا با دیکته کردن قانون قیصر به کشورها، گرسنگی را در جهان برقرارکند تا اهدافش تامین شود.

عدم تمکین آمریکا به رأی شورای امنیت، اهانت به سازمان ملل و 180 کشور است/

به گزارش ابصارخبر، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های نماز جمعه این هفته اردبیل ضمن تبیین ویژگی های ائمه معصومین(ع) سیره عملی و رفتاری امام رضا(ع) را متذکر شد و گفت: تنها راه سعادت پیروری از آموزه های اسلام است.

وی جنایات آمریکا در جهان را یاداور شد و گفت: شرایط امروز آمریکا که  تنها سه ماه به انتخابات ریاست جمهوری این کشور مانده است، اسفناک است به طوریکه این کشور در مجامع بین المللی از جمله شورای امنیت در انزوا قرار گرفته است.

خطیب جمعه این هفته اردبیل به جلسه شورای امنیت ملی در مورد ادامه تحریم تسلیحاتی آمریکا علیه ایران و قرارداد برجام اشاره کرد و گفت: در این نشست تقاضای آمریکا در تمدید تحریم تسلیحاتی ایران با شکست مواجه شد و کشورهای اروپایی نیز در این زمینه در کنار چین قرار گرفتند تا آمریکا این ابرقدرت جهان، منزوی تر از همیشه شود.

وی به سخنان پمپئو در این زمینه اشاره کرد و گفت: بعد از اعلام تصمیم شورای امنیت، پمپئو اعلام داشت که آمریکا به مصوبات شورای امنیت سازمان ملل احتیاج ندارد و ما همچنان به مسیر خود ادامه می دهیم.

آیت الله عاملی با بیان اینکه سخنان پمپئو که بیانگر بی قانونی و عدم تمکین  این کشور مستبد است، اهانت به سازمان ملل و 180 کشور عضو آن است

وی با بیان اینکه امروز کشورهای جهان به خطاها و زیاده خواهی های آمریکا در جهان پی برده اند، گفت: متاسفانه در داخل کشور عده ای هنوز خود را به خواب زده و خواستار مذاکره با آمریکا این کشور مستند و ظالم هستند.

امام جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود از افرادی که در داخل کشور فرا افکنی می کنند که ایران در انزوا قرار دارد و دچار مشکلات است، خواست  تا بار دیگر با انصاف به مسائل جهانی نگاه کنند تا ببینند کدام کشور امروز در انزوا دارد و در مجامع جهانی خوار و ذلیل شده است.

آیت الله عاملی با بیان اینکه امروز همه دنیا به فزون خواهی ها و یکه خواری امریکا معترف هستند از معاندان داخلی خواست که با دیدن واقعیت ها آب به هاون دشمن نریزند.

وی افزود: کشوری که به هیچ یک از مواضع و پیمان های بین المللی متعهد نیست و تنها  به اعمال زور و اهانت  به ملت ها معتقد است تا اهداف خود تامین شود، هیچگاه نمی تواند به وعده های خود عمل کند چراکه ذاتا پلید است و وقایع چند دهه اخیر در کشورهای مختلف نیز گواه این مدعا است.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه ترامپ بلافاصله بعد از روی کار آمدن، برجام را پاره کرد گفت: مذاکره با چنین شخصی که به هیچ چیز جز زورگویی معتقد نیست جز بدبختی ارمغان دیگری ندارد.

وی در ادامه سخنان خود به 12 اصل پمپئو برای مذاکره با ایران اشاره کرد و گفت: معاندان داخلی بهتر است قبل از ارسال نامه به آمریکا این 12 بند را به دقت مطالعه کنند تا بفهمند اگر مذاکره ای با آمریکا صورت بگیرد چه بدبختی هایی در انتظارشان است.

آیت الله عاملی گفت: وقتی آمریکا و اروپا به صراحت می گویند، ایران حق پرتاب ماهواره به آسمان ندارد و یا اینکه توان نظامی ایران باید محدود شود همه از روی پلیدی و زیاده خواهی است، چراکه امروز همگان می دانند قدرت کشورها امروز در دانش افزایی و توان علمی است.

وی اعتراف مقام های آمریکایی در خصوص ترورهای دانشمندان ایرانی را یادآور شد و گفت: خود آمریکایی ها اعلام داشتند که دانشمندان هسته ای ایران را ترور کردند تا از توان علمی ایران بکاهند و همه این ها نشان دهنده درستی مسیر ایران است.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه اگر ملت ما یک لحظه برابر زیاده های آمریکا و اروپا سر خم کند همه چیز خود را از دست خوهد داد، سربلندی  و موفقیت ایران در جهان را در سایه استقامت، مقاومت و ارتقای توان علمی عنوان کرد و گفت: همین علم افزایی است که ایران را در جهان به کشوری مستقل و مقتدر تبدیل کرده است.

وی به تجاوزهای امریکا در کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: کشتار 500 دانشمند عراقی در یورش آمریکا به این کشور و  ویران کردن زیر ساخت های یمن و سوریه تنها گوشه های از جنایات آمریکا برابر کشور های منطقه است تا همواره بتواند آنها را زیر سلطه خود نگه داشته و بهره برداری کند.

خطیب جمعه اردبیل  با بیان اینکه خلع سلاح موشکی ایران آرزوی آمریکا است، گفت: درست است که تحریم های آمریکا به اقتصاد ایران آسیب زده است اما با وقایع رخ داده در جها،ن امروز وضعیت اقتصادی آمریکا اسفناک است.

وی با بیان اینکه عزت و شرف ایرانی امروز در جهان با هیچ کشوری قابل مقایسه نیست، ساماندهی مزدوران 80 کشور در قالب داعش برای از بین بردن امنیت جهان توسط آمریکا و متحدانش را یاداور شد و گفت: هرکس در داخل خاک خود منتظر دشمن بماند چیزی جز شکست نصیبش نخواهد شد.

آیت الله عاملی در ادامه سخنان خود از ایثارگری های مدافعان حرم به فرماندهی سپهبد شهید قاسم سلیمانی به نیکی یاد کرد  و گفت: اگر مجاهدت های این مردان بزرگ نبود الان معلوم نبود دشمن چه بلایی بر سر این کشور می آورد.

وی از معاندان و معترضان داخلی خواست تا با دشمن شناسی و پی بردن به واقعیت ها اجازه نفوذ ترفندهای دشمن به خود را ندهد چراکه وضعیت کشورهایی مثل مصر که 30سال تمام از آمریکایی ها پیروی می کرد، آیینه عبرت برای آنها است.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه امروز یمن توسط مزدوران آمریکا و ایادیش آل سعود شخم زده شده است، گفت: در این یورش بی امان حتی به کودکان نیز رحم نشد..

قانون قیصر برگرفته از خوی استبدادی امریکا است

آیت الله عاملی به قانون قیصر استکبار نیز اشاره کرد و گفت: آمریکا با اعمال این قانون در کشورها می خواهد سیاست گرسنه نگه داشتن کشورهای جهان را پیاده کند تا همواره کشورها را مطیع و گوش به فرمان خود نگه دارد که این برگرفته از خوی استبدادی این رژیم منفور است.

وی با بیان اینکه در حمله داعش به سوریه 400هزار نفر از مردم این کشور به طرز فجیع کشته شدند گفت: کشوری که با تحریم و تهدید کشورها را بترساند شایسته هیچگونه مراوده و مذاکره ای نیست.

وی اظهارات اخیر پمپئو در به ثمر نشستن قانون قیصر در سوریه را یادآور شد و گفت: آمریکا از مرگ کودکانی اظهار خوشحالی می کند که بی گناه و از گرسنگی جان دادند و این نه تنها برای ابرقدرت جای خوشحالی ندارد بلکه مفتضح ترین شکست برای این رژیم خونخوار نیز محسوب می شود.

نماینده ولی فقی در استان اردبیل منشور پیامبر اکرم(ص) در جنگ های صدر اسلام را یادآور شد و گفت: پیامبر عظیم الشان اسلام مناسب ترین شیوه را در جنگ ها لحاظ کردند، بطوریکه آسیب زدن به کودکان و زنان در جنگ ها را نهی کرده و در مورد عدم غصب و منع آب و غذا برای طرف شروع کننده جنگ نیز هشدارهای لازم را داده اند و اعلام داشتند بعد از پایان جنگ نیز اسرای دشمن از حرمت برخوردار بهستند ولی دشمنان اسلام برخلاف منشور، چنانچه امروز هم مشاهده می شود جز خونریزی چیزی از جنگ و جدل نمی دانند و برای رسیدن به امیال پلید خود نیز به هر جرم و جنایتی دست می زنند.

وی در قسمت دیگری از سخنان خود به آسیاب های جهنم اشاره کرد و گفت: طبق روایت برجای مانده از ائمه معصومین(ع)؛ عالمان فاسق، قاریان فاسد و حاکمان ظالم سه گروهی هستند که در این اسیاب درهم شکسته و خورد خواهند شد.

آیت الله عاملی با بیان اینکه دشمنان داخلی باید از تاریخ درس عبرت گرفته و با توبه، خود را از اتش جهنم نجات دهند، به رفنارهای ترامپ با متحدانش اشاره کرد و گفت: رفتار ترامپ همانگونه امروز منتشر شده و همگان می بینند جز اهانت و تمسخر چیز دیگری نیست.

وی با بیان اینکه آمریکا بعد از غارت منابع و اخذ ثروت عربستان، حاکمان این کشور را گاو خطاب می کند و یا اینکه در گفتگوی تلفتی با مرکل بزرگترین مقام آلمان وی را احمق خطاب می کند نشان دهنده خوی استکباری و جنون امیز این رژیم است.

امام جمعه اردبیل در پایان سخنان خود از دشمنان داخلی پرسید آنها با کدام منطق و دلیل می خواهند با آمریکایی مذاکره کنند که چیزی جز اهانت، بدبختی برایشان ندارد.

وی  از مواضع ظریف وزیر امور خارجه کشور به خاطر یادآوری خوی استکباری آمریکا در سازمان ملل قدردانی کرد و گفت: کار خوب ظریف در صحن سازمان ملل و یادآوری اعتماد مصدق به آمریکا در جریان ملی کردن صنعت نفت و مواجه شدن  وی با کودتای 28 مرداد آمریکایی ها جای قدردانی دارد.

انتهای پیام/ج