سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8346 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹

فرمانده سپاه ناحیه اردبیل:

استکبار ستیزی از برکات ولایت است/ تداوم پویش لبیک یا خامنه ای در قالب پویش عمل به فرامین رهبر/ 13هزار بسته معیشتی در اردبیل توزیع می شود+فیلم

دهقانی نیا فرمانده سپاه ناحیه اردبیل با بیان اینکه استکبار ستیزی از برکات ولایت است از راه اندازی پویش عمل به فرامین رهبر در تداوم پویش لبیک یا خامنه ای خبرداد و گفت: بسیجیان اردبیل در موج دوم کمک های مومنانه سنگ تمام خواهند گذاشت.

استکبار ستیزی از برکات ولایت است/ تداوم پویش لبیک یا خامنه ای در قالب پویش عمل به فرامین رهبر/ 13هزار بسته معیشتی در اردبیل توزیع می شود+فیلم

سرهنگ حسن دهقانی نیا فرمانده سپاه ناحیه اردبیل در گفتگو با خبرنگار با پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر، به تشریح فالیت های ناحیه اردبیل در کمک مومنانه پرداخت و گفت: ضد عفونی معابر، توزیع بسته های بهداشتی و معیشتی بین خانواده های آسیب دیده از کرونا، برگزاری برنامه های فرهنگ سازی در زمینه مقابله با ویروس کرونا از جمله برنامه های سپاه ناحیه اردبیل در موج دوم کرونا بود.

وی با بیان اینکه بسیجیان اردبیل در موج اول کرونا پس از شناسایی خانواده های آسیب دیده از کرونا بیش از 27هزار بسته معیشتی به ارزش هر بسته 300 هزار تومان  بین خانواده ها در محلات اردبیل توزیع کردند، گفت: همه این کمک ها توسط کمک های مومنانه و خیّری مردم اردبیل بود که توسط بسیجیان و جهادگران توزیع شد.

موج دوم کمک های مومنانه در سه مرحله اجرا می شود

فرمانده ناحیه اردبیل در ادامه سخنان خود از تداوم کمک های مومنانه سپاه و بسیج در موج دوم کرونا خبرداد و گفت: این دوره از کمک ها که با برگزاری شیفت ایثار در آستانه عید قربان شروع شده است تا پایان ماه صفر تداوم خواهد داشت.

وی با بیان اینکه  در موج دوم کمک های مومنانه اردبیل بیش از 13 هزار بسته معیشتی در سه مرحله توزیع می شود، گفت: مرحله اول از عید قربان تا عید غدیر انجام گرفت و مرحله دوم قرار است در دهه اول ماه محرم برگزار شود.

کمک های مومنانه در تداوم فرهنگ غدیر است

دهقان نیا در ادامه سخنان خود از فرهنگ غدیر به عنوان سرآغاز کمک های مومنانه نام برد و گفت: بسیجیان اردبیل با الگوبرداری از مولای خود امام علی(ع) که شبانه و بصورت مخفیفانه به مردم مستضعف کمک می کردند، انها نیز این کار را با همان شیوه و اسلوب انجام می دهد تا عزت  و صلابت همه مومنین حفظ شود.

وی از مردم اردبیل به ویژه حسینیان این شهر که به پایتخت حسینیت معروف است خواست در طول ایام عزاداری امام حسین (ع) تمام نذر و احسانات خود را به سمت کمک های مومنانه هدایت کنند.

عزاداران محرم و صفر احسانات خود را به سمت کمک های مومنانه هدایت کنند

فرمانده ناحیه اردبیل از تهیه بسته های بهداشتی به ویژه ماسک به عناون یکی از احسانات جایگزین متداول در ماه محرم نام برد و گفت: عزادانی که به توزیع غذای گرم در این ایام مبادرت می کردند می توانند در قالب هیات ها بسته های غذایی خود را به خانواده های کم برخوردار  و آسیب دیده از ویروس کرونا اهدا کنند که ارزش این کار در این ایام وصف ناشدنی است.

وی به مرحله سوم کمک های موناه در این ایام اشاره کرد و گفت: مرحله پایانی موج دوم کمک های مومنانه ناحیه اردبیل در دهه های پایانی ماه صفر برگزار خواهد شد.

استکبار ستیزی از برکات ولایت است

فرمانده ناحیه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به عید غدیر خم نیز اشاره کرد و گفت: در عید غدیرخم در واقع جایگاه امامت تثبیت شد.

وی با بیان اینکه پیام غدیر تا ابد تاریخ جریان دارد، گفت: ولایت در کنار نماز، روزه،  حج و ذکات پنج رکن دین اسلام است که طبق احادیث ائمه معصومین(ع)روی ولایت تاکید بیشتری شده است.

دهقانی نیار از استکبار ستیزی به عنوان یکی از برکات ولایت نام برد و گفت: کسی که ولایت دارد و در مقابل مستکبرین ایستادگی کند سرافراز  و عاقبت به خیر خواهد شد.

وی به قیام امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: امام راحل در ابتدای شروع قیام با استفاده از مفاهیم ولایت انقلاب اسلامی را پایه ریزی کرد و با له کردن استکبار انقلاب اسلامی را با یاری مردم ولایتمدار به پروزی رساند و در ادامه این نهضت نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز با کمک سربازان در گهواره امام(ره) این روند را تداوم بخشید تا علاوه بر خنثی کردن تمام توطئه هاس دشمنان زمینه های پیشرفت و تعالی کشور را نیز فراهم کند.

مجلس خبرگان رهبری برگرفته از غدیر است

وی از مجلس خبرنگاران به عنوان یکی از عالی ترین ابتکارات امام راحل نام برد و گفت: این مجلس که وظیفه نظارت بر عملکرد رهبری را برعهده دارد و تعیین کننده رهبران انقلاب اسلامی است در واقع برگرفته از مفاهیم غدیر است.

دهقانی نیا در پایان سخنان خود به پویش جهانی لبیک یا خامنه ای نیز اشاره کرد و گفت: این پویش در واقع تجدید بیعت مسلمانان جهان با ولایت فقیه بود که امروز با اندیشه های رهبر معظم انقلاب اسلامی جهانی شده و دارای جایگاه ویژه ای بین مردم جهان و حتی روسای بسیاری از کشورها شده است.

راه اندازی پویش عمل به فرامین رهبر در تداوم پویش لبیک یا خامنه ای

فرمانده ناحیه اردبیل از راه اندازی پویش عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی در تداوم پویش لبیک یا خامنه ای خبرداد و گفت: بسیجیان اردبیل از امروز با عزمی راسخ تر از گذشته اوامر ولی امر مسلیمن را با جان و دل در سطح جامعه عملیاتی تر خواهند کرد و با حضور آگاهانه و با بصیرت خود در میادین و صحنه های انقلاب ضمن پیگیری مطالبات رهبری از مسئولان در پیشرفت و تعالی کشور خواهند کوشید.