نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: تشکل های دانشجویی کد خبر: 8523 ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱

طرح مجازی راه مهندسی در اردبیل اجرا می شود

مدیر پژوهش و فناوری ناحیه بسیج دانشجویی اردبیل گفت: طرح مجازی راه مهندسی گامی مهم به سمت تحول بزرگ آموزشی وتربیتی در دانشگاهها است.

طرح مجازی راه مهندسی در اردبیل اجرا می شود

به گزارش ابصارخبر، مرتضی مملوکی مدیر پژوهش و فناوری ناحیه بسیج دانشجویی استان اردبیل گفت: یکی از خلاهای موجود در نظام آموزشی و تربیتی دانشگاهها، این است که دانشجویان آن طور که باید وشاید دید جامع وکامل نسبت به رشته و مسائل تخصصی حوزه های ذیربط پیدا نمی کنند و از طرف دانشگاه هم راه حلی برای این موضوع اندیشیده نشده است یا برخی راه حل های ارائه شده کارایی واثرگذاری لازم دراین زمینه را ندارند.

وی افزود: باید توجه داشت که دانشجویان ترم های نخستین دانشگاه، همان دانش آموزان دبیرستانی سالهای گذشته هستند و می بایست تفاوت های اساسی بین مدرسه و دانشگاه در همان ابتدای دوران دانشجویی برای آنان تبیین شود.

مملوکی به یکی از اساسی ترین تفاوت های مدرسه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه نسبت به مدرسه از ماهیت متفاوتی برخوردار است و برای متخصص شدن در یک رشته صرف درس خواندن کافی نیست و لازم است که دانشجو در جست وجوی یافتن دیدی جامع نسبت به رشته مورد نظر هم از منظر سیاست گذاری (نگاه کلان) و هم از منظر تخصصی باشد و همین دید جامع است که برای دانشجو ظرفیتی جهت رصد شرایط، نیازسنجی و اقدام مناسب به منظور رفع نیازها ایجاد می کند.

مدیر پژوهش و فناوری ناحیه بسیج دانشجویی با بیان اینکه خلاء در حوزه هایی همانند رشته های مهندسی بیشتر از سایر رشته ها ملموس و هویداست،خاطرنشان کرد: آسیب شناسی مشکلات دوران تحصیل دانشجویان توسط دانشگاه و عدم اهتمام به حل دغدغه های ذهنی آنها صورت نگرفته است.

مملوکی به 3 مورد خلا و نقطه ضعف در نظام آموزشی و تربیتی دانشگاهها اشاره کرد و گفت: عدم اهتمام به رفع نیازهای کشور و مساله محور نبودن نظام آموزشی دانشگاه- منتقل نشدن دید جامع نسبت به رشته های مورد نظر و عدم آسیب شناسی مشکلات دوران تحصیل دانشجویان و حل دغدغه های ذهنی آنها نقاط ضعفی است که در نظام آموزشی و تربیتی دانشگاهها وجود دارد.

وی گفت: به همین منظور ناحیه بسیج دانشجویی استان بر این شد تا با اجرای طرح جامع مجازی کشوری راه مهندسی علاوه برتحقق هدف یعنی هدایت بسیاری از نخبگان به سمت مسائل موجود درکشور، گامی مهم به سمت تحول بزرگ آموزشی وتربیتی در دانشگاهها بردارد.

مملوکی افزود: مبنای این هدف ها با توجه به بیانات مقام معظم رهبری که باید افراد متعهد و متخصص در دانشگاه باشد و دانشگاه ها باید چمران ساز شود، انجام می شود.

مدیر پژوهش و فناوری ناحیه بسیج دانشجویی ادامه داد: اولین قدم در راستای برطرف کردن این دغدغه ها آسیب شناسی موردی دانشجویان می باشد.

وی در پایان افزود: این موضوع در استان با محوریت دانشگاه محقق اردبیلی و همراهی سایر دانشگاههای استان شروع گردیده و امیدواریم که وجه علمی بسیج در فضای دانشگاه و نزد اساتید و دانشجویان ارتقاء یافته و منجر به پویایی هر چه بیشتر فعالیتها گردد.