سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8578 ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع):

ویروس کرونا با طرح شهید سلیمانی ریشه کن می شود

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) از آغاز طرح تهاجمی شهید سلیمانی به منظور ریشه کن کردن ویروس کرونا خبرداد و گفت: در این طرح 1164 پایگاه بسیج در قالب پایگاه سلامت به صورت خانه به خانه اقدام به شناسایی بیماران کرونایی می کنند.

ویروس کرونا با طرح شهید سلیمانی ریشه کن می شود

به گزارش ابصارخبر، ،سرهنگ شکر عبدی معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه به تشریح برنامه های هفته بسیج پرداخت و گفت: اغاز طرح شهید سلیمانی به منظور ریشه کردن ویروس کرونا مهمترین برنامه بسیج در سالجاری است.

وی با بیان اینکه سپاه و بسیج همواره در همه میادین در کنار مردم بوده و است، گفت: در طرح شهید سلیمانی با کمترین هزینه ضمن شناسایی بیماران مبتلا به ویروس کرونا و فراهم کردن بسترهای قرنطینه خانگی، این ویروس منحوس را برای همیشه در کشور ریشه کن خواهیم کرد.

مردمی بودن و در کنار مردم بودن رمز موفقیت بسیج

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در ابتدای سخنان خود به تشریح برنامه های هفته بسیج پرداخت و گفت: تاریخ نشان داده است که هرگاه انقلابی الهی باشد به انقلابی جهان شمول تبدیل خواهد شد، به همین خاطر است که امروز دشمنان ما از بلوک شرق تا غرب به سردمداری استکبار  تمام تلاش خود را می کنند تا مانع جهانی شدن آرمان ها و شعارهای جهانی انقلاب اسلامی ایران شوند.

وی با بیان اینکه شعارهای انقلاب اسلامی، حیات و منافع استکبار را امروز به خطر انداخته است گفت: دشمنان اسلام از همان اوایل پیروزی انقلاب سعی کردند تا با طرح ریزی و توطئه های مختلف جلوی تثبیت انقلاب اسلامی را بگیرند چراکه معتقد بودند اگر انقلاب ایران تثبیت شود، آرمان های آن جهانی خواهد شد و ممکن است موجودیت آنها به خطر بیافتد.

عبدی تهاجم بی امان دشمنان اسلام علیه ملت ایران را یادآور شد و گفت: تحریک مذاهب، تحریک قومیت ها در کنار تحریک برخی افراد سست عنصر جهت سهم خواهی از انقلاب از جمله مواردی است که اتاق فکر دشمن  به راه انداخت تاکشور را به چالش بکشاند و در این راه حتی از بمب گذاری شهرهای بزرگ و کوچک نیز غال نشد و سعی داشت در واقعه طبس نیز با تنجام کودتای نظامی به اهداف خود برسد که خداوند متعال با امدادهای غیبی خود مانع دشمنان شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به تاریخچه تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی به تبعیت از حضرت رسول اکرم(ص) اقدام به تشکیل بسیج مستضعفین کردند تا همانند مسلمانان صدر اسلام از کیان انقلاب اسلامی دفاع کنند.

وی با بیان اینکه شان و ماموریت بسیج در قانون اساسی تعریف شده است، گفت: بسیج طی 41سال از عمر خود در عرصه های مختلف بدون مزد و منت وارد میدان شده و حماسه آفرینی کرده است.

عبدی به تبین تفکر و اندیشه بسیجی پرداخت و گفت: تفکر بسیجی تفکر از جان گذشتگی و شهادت است به همین خاطر است که موفق عمل کرده است.

وی با بیان اینکه عزت بسیج برگرفته از عزت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است، گفت: حرمت و مقام بسیج نیز به خاطر رهبرمعظم انقلاب است و اگر بسیج امروز در نزد مردم عزیز است به خاطر خدمات بدون مزد و منت آن و عملکردش به مردم است.

وی از اردوهای جهادی به عنوان یکی از عرصه های عام المنفعه بسیج نام برد و گفت:بسیج به خاطر حرمت خون شهدا است در طول 40 سال گذشته با جان فشانی در خدمت مردم بوده و هر جا به بسیج نیاز بوده است در میادین مختلف حاضر شده و در همه جنگها مدبرانه و شجاعانه نقش آفرینی کرده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) به طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: امروز بسیج برای اولین بار در حوزه سلامت و جنگ با ویروس کرونا بصورت تهاجمی وارد عمل می شود تا با خشکاندن ریشه این ویروس منحوس آرامش و امنیت را به مردم برگرداند.

وی به اقتصاد مقاومتی نیز اشاره کرد و گفت: قطع وابستگی به بیگانگان و رونق تولید و گره گشایی از زندگی مردم از جمله اهداف بسیج است.

عبدی گفت: هرجا تفکر بسیجی وجود دارد، جلوی نفوذ دشمنان گرفته شده  و آنها را ذلیل و خوار می کند.

سبک زندگی سردار شهید قاسم سلیمانی، الگوسازی می شود

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین برنامه های محوری سپاه در هفته بسیج پرداخت و گفت: امسال در آستانه نخستین سالگرد شهادت سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی در صدد هستیم تا با تبیین سبک زندگی سید الشهدای جبهه مقاومت، سبک زندگی شهدا را در جامعه فرهنگسازی کنیم.

وی از بسیج، امید آفرینی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی به عنوان شعار امسال هفته بسیج نام برد و گفت: برنامه های هفته بسیج به خاطر وضعیت کرونایی حاکم در کشور و رعایت پروتکل های بهداشتی متفاوت تر از سالهای گذشته و بدور از تجمعات مردمی برگزار خواهد شد.

عبدی به شعار سال نیز اشاره کرد و گفت:  به منظور تبیین و کمک به تحقق جهش تولید، همه اصناف بسیجی دست به دست هم دادند  تا در قالب کمک مومنانه ضمن رونق تولید در داخل به همه مردم خدمت رسانی کنند.

پیش بینی اجرای 3هزار برنامه به مناسبت هفته بسیج در استان

عبدی گفت: برنامه های هفته بسیج در تمامی پایگاه های مقاومت  از30 ابان آغاز شده و تا 6 آذر  همراه با رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تداوم خواهد داشت.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل از ابلاغ300 عنوان برنامه سازمان بسیج مستعفین به سپاه های استانی خبرداد و گفت: طبق تدابیر اتخاذ شده توسط سردار بابازاده فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) بیش از سه هزار برنامه توسط پایگا های مقاومت بسیج در هفته گرامیداشت بسیج برگزار  خواهد شد.

وی به برنامه های محوری هفته بسیج اشاره کرد و گفت: همه برنامه های هفته بسیج در سه محور فرهنگی، عملیاتی و طرح شهید سلیمانی برنامه ریزی و ابلاغ شده است.

عبدی در ادامه سخنان خود به تشریح خدمات بسیج در رزمایش کمک مومنانه پرداخت و گفت: پیش از ابلاغ فرمانده کل قوا مبنی  کمک مومنانه، سپاه حضرت عباس(ع) طبث ماموریا ذاتی خود و احساس نیاز در منطقه، بصورت خود جوش مبادرت به توزیع سبدهای معیشتی بین خانواده های آسیب دیده از کرونا کرده بود بطوریکه تا قبل از نیمه شعبان با اتخاذ تدابیر ویژه سردار بابازاده فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) 35 هزار سبد معیشتی بین خانواده های آسیب دیده از کرونا توزیع شده بود.

وی به رزمایش کمک مومنانه نیز اشاره کرد و گفت: در کرحله اول این رزمایش 65 هزار سبد معیشتی و در مرحله دوم نیز هزار150 بسته معیشتی و کمک تحصیلی تا پایان ماه صفر در سراسر استان اردبیل توزیع شد.

وی با بیان اینکه از این تعداد 10 هزار بسته کمک تحصیلی به دانش آموزان کم بضاعت بود، گفت: این بسته ها شامل کیف، کفش و لوازم تحریر و گاها گوشی هوشمند جهت اتصال به شبکه شاد نیز بود.

توزیع 25هزار بسته معیشتی در هفته بسیج

عبدی به کمک مومنانه در هفته بسیج نیز اشاره کرد و گفت: 25هزار بسته معیشتی  400 هزار تومانی  همزمان با 5 آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفین بلافاصله بعد از پایان بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی از رسانه ملی توزیع خواهد شد.

وی به تشکیل 9 کمیته تخصصی در ستاد کمک های مومنانه بسیج اشاره کرد و گفت: کمیته بسته های معیشتی، لوازم التحریر،  آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد،  اشتغال، ادیان الهی و بهداشت و درمان از جمله کمیته های تخصصی هستند که در ستاد کمک های مومنانه سپاه حضرت عباس(ع) تشکیل یافتند تا بتوانند بسته های معیشتی را بصورت هدفمند به دست مردم برسانند.

ویروس کرونا با طرح شهید سلیمانی ریشه کن می شود

معاون هماهنگ کننده به تبیین وظیفه کمیته بهداشت و درمان پرداخت و گفت: 1164 پایگاه مقاومت در سطح استان در قالب پایگاه های سلامت سازماندهی شده اند تا در طرح شهید سلیمانی به صورت تهاجمی به مبارزه با ویروس کرونا بشتابند.

وی به توافق سازمان بسیج با وزاذت بهداشت و درمان در خصوص مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت:

طرح شهید سلیمانی یا حضور بسیجیان، پزشکان و پرستارات در قالب گروه های جهادی  و جامعه پزشکی به صورت خانه به خانه اجرا می شود تا با شناسایی و غربال بیماران ابتلا به کرونا و قرنطینه  بیماران نسبت به کاهش و ریشه کن شدن بیماری از کشور نقش آفرینی کنند.

وی افزود: در مرحله اول طرح شهید سلیمانی اردبیل به  17 بلوک تقسیم بندی شده است که هر بلوک شامل مراکز درمانی خدماتی و بهداشتی است  و در این مرحله تیم های جهادی دونفره که یک نفر آشنا به مسائل پزشکی است با لباس های متحدالشکل به خانه های مردم مراجعه کرده و نسبت به شناسایی بیماران اقدام می کنند.

وی با بیان اینکه تیم های جهادی پس از پایان عملیات شناسایی بسته محتوای آموزشی به خانواده ها تقدیم خواهند کرد گفت: بلافاصله بعد از احصای نتایج، گروه های خطر و آسیب پذیر معابر وکوچه ها شناسایی می شود تا با کمک مراکز بهداشتی موجود در منطقه، اقدامات لازم برای بیماران و یا افراد مشکوک به کرونا جهت قرنطینه و در مان خانگی و یا انتقال به بیمارستان اقدامات لازم صورت گیرد.

عبدی تصریح کرد: این طرح به منظور کنترل هوشمندانه و جلوگیری از خروج افراد ناقل به جامعه  و قطع زنجیره کرونا انجام می شود.

 وی از عملیات شهرک توحید به عنوان نمونه میدانی و عملیاتی این طرح نام برد و گفت: در مرحله آزمایشی این طرح، 15 تیم طی دو ساعت عملیات آزمایشی به غربالگیری 200 خانواده پرداختند و طی آن 8 مبتلا و 9 مشکوک به کرونا نیز شناسایی شدند.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) به سابقه این عملیات اشاره کرد و گفت: در دهه 70  و شیوع فلج اطفال در کشور طرحی مشابه برنامه ریزی و عملیاتی شد که علاوه بر ریشه کن شدن فلج اطفال در کشور، به عنوان به الگوی بهداشت جهانی نیز تبدیل شد

وی افزود: پیش بینی شده است اجرای طرح شهید سلیمانی در ماه اول منجر به کاهش 10درصدی ابتلا به ویروس کرونا شود که قطعا این میزان در ماه های بعدی بخصوص در  6 ماه آینده چشمگیرتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه تا کنون  85درصد اعتبارات کرونا به درمان صرف شده است گفت: می توان تنها  با 20 درصد اعتبارات، این ویروس را از بین برد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) به سایر طرح ها و پروژه های سپاه در هفته بسیج اشاره کرد و گفت: 24 پروژه عام المنفعه با هزینه یک میلیاد تومانی در هفته بسیج افتتاح می شود.

وی به نذر هوشمند نیز اشاره کرد و گفت: در این طرح نیز با مشارکت خیرین، بانک ها و آموزش  و پرورش همه دانش آموزان نیازمند استان از امکان تبلت و گوشی تلفن همراه جهت حضور در کلاسهای مجازی برخوردار می شوند

وی آسیب های پساکرونایی بویژه برای دانش آموزان را نیز یادآور شد و گفت: مسئولین تعلیم و تربیت کشور باید از هم اکنون به فکر آسیب های  اجتماعی ناشی از حضور دانش آموزان در فضای مجازی باشند و با اتخاذ تدابیر لازم  قبل از گرفتار شدن در معظل دیگری که بعد از ایام کرونا ظاهر خواهد شد، تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

 

انتهای پیام/ج