سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 8649 ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳

بزرگداشت اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه فرهنگیان اردبیل

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل گفت: امیدواریم با درک عمیقی از مسائل سیاسی و اجتماعی کشور بتوانیم در رکاب ولایت باشیم و برای تحقق و تداوم استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش آفرینی کنیم.

بزرگداشت اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در دانشگاه فرهنگیان اردبیل

به گزارش ابصارخبر،  بزرگداشت اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی  با سخنرانی سردار کریمیان  به صورت حضوری و مجازی در سالن همایش پردیس علامه طباطبایی برگزار شد.

سردار کریمیان، از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و دبیر کنگره شهدای استان اردبیل نیز ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) و درگذشت عالم جلیل القدر آیت الله مصباح یزدی گفت: سردار سلیمانی یک فرمانده نظامی نبود بلکه یک سیاست مدار تمام عیار، یک جریان شناس و دشمن شناس بودند که جریان شناسی و دشمن شناسی لازمه الان انقلاب ما و کشور ما است.

دبیر کنگره شهدای استان اردبیل با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مکتب حاج قاسم سلیمانی، گفت: یک راه اطمینان بخش برای رسیدن به قله های عزت و افتخار و مدارج عالی انسانی بود که سردار سلیمانی آن راه را پیمودند.

وی با بیان این که سردار سلیمانی سرداری همه بعدی بود و می توان با توجه به خلق و خوی ایشان، راه های بهتری را برای دفاع از ایران و اسلام و انقلاب اسلامی آموخت، افزود: وظیفه ای که در جامعه بر عهده نخبگان است و باید آن را به نحواحسن انجام دهند این است که این جریان را با تحقیق و پژوهش شناسایی کرده و با گفتمان سازی به نسل های جدید منتقل نمایند.

سردار کریمیان در ادامه با اشاره به این که سردار سلیمانی شاگرد مکتب اسلام انقلابی بود اسلامی که ماهیت ظلم ستیزی و استکبارستیزی و سلطه ناپذیری دارد، افزود: ایشان مرد میادین نبرد و رشد یافته در این عرصه بودند که با خدمت خالصانه به این جایگاه رفیع دست یافتند.

 رضا عبدی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل  نیز گفت: امیدوارهستم که با درک عمیقی که از مسائل سیاسی و اجتماعی کشور پیدا می کنیم بتوانیم در رکاب ولایت باشیم و برای تحقق و تداوم استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش آفرینی کنیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان اردبیل با بیان این که یکسال از فراق سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی گذشت، افزود: یکی از ارکان و دلایل شکل گیری انقلاب اسلامی در کشور ما بحث استکبار بود که استکبارستیزی را حضرت امام سرلوحه کار خود قرار داده و با تأسی به مکتب اباعبدالله و رهبری راهیانشون انقلاب ما را به پیروزی رساندند.

وی با بیان این که این جبهه بزرگ و فرهنگ بزرگ مقاومت در برابر استکبار و تثبیت عزت و استقلال نیاز به قهرمان داشت که در دوران هشت سال دفاع مقدس قهرمانان زیادی رادر این راه تقدیم کرده ایم ولی به نظر آمد که این حرکت محدود به زمان های خاص نیست و ما باید همیشه این مقاومت و پایداری را داشته باشیم و این سردار بزرگ در این راه قدم نهادند و هر جایی که ضرورت پیدا می کرد و امر ولایت بود حضور پیدا کردند.

عبدی با بیان این که سردار سلیمانی یک الگوی بی بدیل در مبارزه با استکبار هستند، گفت: ایشان نهال بزرگ مقاومت و پایداری را آبیاری کردند و این فرهنگ و این ادبیات برای همیشه در تاریخ ماندگار شد و انشاالله ما هم در دانشگاه فرهنگیان که بخش بزرگ ماموریت آن ترویج فرهنگ است بتوانیم در پرداختن بر ادبیات پایداری و مقاومت توفیق داشته باشیم تا برای نسل های جدید به درستی ایفای نقش کنیم.

 

انتهای پیام/ج