نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 8665 ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸

در یادواره شهدای روستای نیارق مطرح شد؛

دولتمردان، مردم داری را از حاج قاسم بیاموزند/ مکتب حاج قاسم دانشجو می پذیرد+عکس

دبیر ستاد کنگره شهدای استان اردبیل به تبیین مولفه های مکتب حاج قاسم سلیمانی پرداخت و با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه کربلا در دوران دفاع مقدس درس غیرت آموختند، گفت: ولایتمداری و مردم داری مهمترین سرفصل های مکتب حاج قاسم برای مردم و مسئولان است..

دولتمردان، مردم داری را از حاج قاسم بیاموزند/ مکتب حاج قاسم دانشجو می پذیرد+عکس

به گزارش ابصارخبرف سردار غلام عسگر کریمیان دبیر ستاد کنگره شهدای استان اردبیل در این یادواره به تبیین مولفه های مکتب حاج قاسم سلیمانی پرداخت و گفت: امروز همه ما مسئول هستیم تا شاخصه های این مکتب را برای نسل جوان، نخبگان و خبرگان جامعه و کسانیکه صاحب تریبون هستند منتقل کنیم تا نسلی همتراز مکتب حاج قاسم سلیمانی در جامعه پرورش دهیم.

وی با بیان اینکه تبیین مکتب حاج قاسم  نیازمند تحقیق و پژوهش است، گفت: نتایج تحقیقات و پژوهش ها باید در جامعه بصورت گسترده منتشر شود تا همگان در جریان مکتب حاج قاسم قرار گیرند.

فرمانده سابق سپاه عاشورا در ادامه سخنان خود به بیانات امام خمینی(ره) در مورد دانشگاه کربلا  اشاره کرد و گفت: همچنانچه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند، دانشگاه کربلا دانشجو می پذیرد، امروز شاهد هستیم که حاج قاسم سلیمانی به عنوان یکی از این دانشجویان خود به مکتبی جهانی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه کربلا در دوران دفاع مقدس درس غیرت آموختند و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند، به شعار امروز ولایتمداران اشاره کرد و گفت: امروز مردم ولایتمدار با شعار مکتب حاج قاسم دانشجو می پذیرد در عرصه حاضر هستند.

سردار کریمیان به درس های مکتب حاج قاسم سلیمانی نیز اشاره کرد و گفت: ولایتمداری، اخلاص در عمل، درس پهلوانی، مردم داری از جمله مهمترین سرفصل های مکتب حاج قاسم سلیمانی است.

وی در ادامه سخنان خود از اخلاص به عنوان روح عمل نام برد و گفت: اگر عمل ما بی روح باشد فایده نخواهد داشت.

دبیر ستاد کنگره شهدای استان اردبیل از اخلاص به عنوان خنثی کننده غرور و تکبر نام برد و گفت: اخلاص، مادر صفات فضیله در انسان است.

وی به تشریح فصل پهلوانی پرداخت و گفت: رزمندگان اسلام با مروت و خوش اخلاقی یار ضعیفان و دشمن مستکبران هستند و برای دفاع از محرومان و مستضعفان  برابر زورمندان نظام سلطه ، استکبار، استبداد و استثمار می ایستند.

سردار کریمیان به درس مردم داری نیز اشاره کرد و گفت: مردم داری، مردم یاری، مردم نوازی، مردم بانی از جمله مهمترین  فصل مکتب حاج قاسم سلیمانی است.

وی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی در همه امور خود را خادم مردم می دانست، گفت: وی از زندگی خود گذشت تا مشکلات مردم را حل و فصل کند. و این یکی از درس های مکتب حاج قاسم برای مسئولان دولتی است.

دبیر ستاد کنگره شهدای استان اردبیل  به بیانات رهبر معظم انققلاب اسلامی اشاره کرد وگفت: بهترین راه مبارزه با آمریکا و نظام سلطه خدمت به مردم است

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی مردم نواز بود، گفت: تکریم مردم با خدمتگذاری میسر می شود، خدمتی که در ان گره ای از مشکلات مردم باز شود  همانطور که حاج قاسم در سخت ترین شرایط در سیل و زلزله ،خود به یاری مردم شتافت و با همه وجود، خود به مردم خدمت کرد.

سردار کریمیان با بیان اینکه حاج قاسم مردم بان بود، گفت: جوانان مومن انقلاب، بسیج، نظامیان به ویژه سبزپوشان سبز اندیش با الهام از مردم بانی حاج قاسم، قاسم سلیمانی ها برای مردم هستند و از مردم در سخت ترین شرایط دفاع خواهند کرد.

وی با بیان اینکه راه حاج قاسم با شهادت تمام نشده است، گفت: شهادت سردار سلیمانی آغاز مکتب حاج قاسم به وسعت جهان است.

مسئولان ناکارآمد را به خدا واگذار می کنم

حجت الاسلام حسنی امام جمعه روستای نیارق  نیز در ابتدای این مراسم به تبیین فلسفه قیام روستای نیارق پرداخت و گفت: مردم روستای نیارق با مجاهت های عالمان دینی خود همچون حجت الاسلام سید علی بومی و شهید محبی همزمان با قیام مردم قم علیه استبداد رژیم ستمشاهی آغاز شد و طی آن در 18 دی ماه پس از درگیری با ماموران حکومت پهلوی 5 نفر از اهالی روستا به شهادت رسیده و تعدادی نیز مجروح شدند.

وی در ادامه سخنان خود به تبیین رسالت شهدا پرداخت و گفت: شهدا خادمین واقعی مردم هستند چراکه با تمام وجود در راه استقلال و آزادی مردم جهت کسب رضای الهی تلاش کردند و در این راه بهترین دارایی خود یعنی خونشان تقدیم درخت نوپای انقلاب اسلامی کردند.

این مبلغ اسلامی با بیان اینکه شهدا با خدا معامله کردند، گفت: شهدای روستای نیارق، مایه افتخار و آبروی نیارق در تاریخ انقلاب اسلامی هستند.

وی در ادامه سخنان خود به وظایف متقابل مردم و مسئولین اشاره کرد و گفت: خدمت به مردم وظیفه مسئولان است اما اگر مسئولی به وظیفه خود عمل نکرد، مردم با بصیرت بالای خود آن مسئول را به خدا واگذار می کنند و هیچگاه عزت و سربلندی خود را به متاع دنیا عوض نخواهند کرد.

حجت الاسلام حسنی در پایان سخنان خود به آرمان های انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: همچنان که مردم در دوران انقلاب با تمام وجود پای انقلاب ایستادند و در 8 سال دفاع مقدس برابر دشمنان اسلام ایستادگی کردند امروز نیز با تمام وجود برابر تهاجمات فرهنگی دشمنان در قالب جنگ نرم ایستاده اند.

شعرخوانی، مداحی، اجرای تواشیح از جمله برنامه های این مراسم بود.

انتهای پیام/ج