نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 8713 ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل خبرداد؛

افتتاح دو باب کتابخانه در شهرستان بیله سوار

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل گفت:همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی،۲ باب کتابخانه عمومی در شهرستان بیله سوار افتتاح و به بهره برداری رسید.

افتتاح دو باب کتابخانه در شهرستان بیله سوار

به گزارش ابصارخبر، پروانه رضاقلی زاده بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بیله سوار اظهار کرد:همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، کتابخانه های عمومی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بیله سوار و کتابخانه عمومی برکت دکتر سولماز فهمی روستای انجیرلو شهرستان بیله سوار افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی بیان کرد:کتابخانه عمومی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شهرستان بیله سواز به عنوان دومین کتابخانه بزرگ استان و یکی از مجهزترین کتابخانه های عمومی کشور،در زیربنای ۲۰۵۰ متر متر مربع در دوطبقه ساخته شده است که برای ساخت و تجهیز این پروژه ۲۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ۱۵ میلیارد ریال توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور هزینه شده است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل تصریح کرد:کتابخانه شهید سلیمانی دارای بخش های متعدد از جمله بخش کودک،نوجوان،مخزن کتاب،مرجع،سالن های مطالعه برادران و خواهران،کلاس های آموزشی،بوم شناسی،نمازخانه،آمفی تئاتر و بخش ویژه  شهید سلیمانی است.

رضاقلی زاده افزود:با توجه به سیاست نهاد کتابخانه های عمومی مبنی بر پرداخت ویژه به گروه سنی کودک و نوجوان،بزرگ ترین سالن موجود در کتابخانه شهید قاسم سلیمانی به بخش کودک اختصاص یافته که نزدیک به ۱۸۰ مترمربع بوده و برای طراحی داخلی و شاداب سازی آن ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی با اشاره به افتتاح کتابخانه عمومی برکت دکتر سولماز فهمی روستای انجیرلو بیله سوار،گفت:این کتابخانه نیز با زیربنای ۱۱۰ مترمربع در یک طبقه با صرف اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی و یک میلیارد   و ۷۵۰ میلیون ریال توسط بنیاد خیریه برکت ساخته شده است که ۲ میلیارد ریال نیز برای تجهیز آن توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور هزینه شده است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل بیان کرد:۲۹ هزار و ۹۲۷ متر مربع فضای کتابخانه ای استان اردبیل است که با افتتاح این دو کتابخانه ۲ هزار و ۱۶۰ مترمربع به فضای کتابخانه های عمومی استان افزوده شد که سرانه فضای کتابخانه ای در شهرستان بیله سوار دو برابر شد.

رضاقلی زاده تصریح کرد:بیش از ۱۶ هزار نسخه کتاب برای استفاده در کتابخانه های عمومی شهید سلیمانی و برکت دکتر سولماز فهمی در شهرستان بیله سوار اختصاص یافته است که به دلیل قرار گرفتن شهرستان در منطقه مرزی و مسیر تردد اتباع جمهوری آذربایجان،هزار نسخه کتاب به زبان های ترکی آذربایجانی و روسی نیز تهیه شده است.

 

انتهای پیام/ج