سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 8763 ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

ثبت روز اردبیل در تقویم رسمی کشور/ هرکس از برجام خارج شده باید بازگردد

امام جمعه اردبیل گفت: سرانجام بعد از آن همه تلاش، در جلسه 825 شورای عالی انقلاب فرهنگی، 4 مرداد به عنوان «روز بزرگداشت شیخ صفی الدین اردبیلی» و درج در تقویم رسمی و ملی، مورد تصویب قرار گرفت.

ثبت روز اردبیل در تقویم رسمی کشور/ هرکس از برجام خارج شده باید بازگردد

به گزارش ابصارخبر، آیت الله سید حسن عاملی  در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: به اهالی استان و به تمام صفوی دوستان تبریک عرض می کنم که طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، 4 مرداد روز استان اردبیل، به عنوان «روز بزرگداشت شیخ صفی الدین اردبیلی» تصویب و در تقویم های امسال درج گردید.

وی افزود: این موضوع از سال 1394 در دستور کار شورای فرهنگ عمومی استان قرار گرفت و در سال 1395 در شورای فرهنگ عمومی کشور به تصویب رسید. برای درج در تقویم ملی، لازم بود در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مورد تصویب قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: با پیگیری های مدیر محترم قبلی ارشاد و با دستور ویژه دکتر صالحی امیری به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شد اما به خاطر عدم تشکیل شورای مذکور تا سال 1397 معطل ماند. سپس با حضور اینجانب، استاندار و مدیر ارشاد در دفتر وزیر محترم ارشاد، دکتر عباس صالحی، به ایشان ابلاغ شد که این موضوع، مطالبه جدی اهالی استان است.

وی تصریح کرد: نمایندگان دوره قبلی نیز در دیدارهای جداگانه ای با وزیر، خواستار تصویب آن شدند. سپس نامه ای با امضاء حقیر، استاندار، رئیس مجمع نمایندگان و مدیرکل ارشاد به وزیر محترم، تقدیم و در آستانه طرح در شورای عالی انقلاب فرهنگی، علت انتخاب 4 مرداد برای این مناسبت، به استحضار وزیر محترم رسید سرانجام بعد از آن همه تلاش، در جلسه 825 شورای عالی انقلاب فرهنگی، 4 مرداد به عنوان «روز بزرگداشت شیخ صفی الدین اردبیلی» و درج در تقویم رسمی و ملی، مورد تصویب قرار گرفت.

آیت الله عاملی با بیان اینکه این مصوبه، اقتضاءات بزرگی دارد، ابراز داشت: لزوم تشکیل دبیرخانه دائمی بزرگداشت شیخ صفی الدین اردبیلی و سلسله صفویه به ریاست استاندار محترم و عضویت تمام دستگاه های فرهنگی، پیگیری ردیف اعتبار ملی از طریق نمایندگان محترم مجلس در بودجه سالانه، برای توسعه شایسته بقعه و آثار تاریخی دوره صفویه، اعتبار فرهنگی برای برنامه های پژوهشی، تدوین و نشر کتب و مجلات و برگزاری آئین های ادبی، هنری و جشنواره های ملی و بین المللی با دعوت از کشورهای متأثر از تمدن صفویه ، معرفی مکتب علمی، فرهنگی، فقهی، هنری، فلسفی و شیعی اردبیل به ایران و جهان ،مطالبه پردازش به تمدن صفویه از مراکز علمی و دانشگاهی سراسر کشور انجام شود.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها اظهار داشت: یک نکته مهم در منازعه ایران و 1+5 این است که آنها مطالباتی را مطرح می کنند که هیچ دیپلماتی معنی آن را نمی فهمد؛ ضعف دیپلماسی و بی مهارتی در سیاست های آمریکا و اروپا در موضوع برجام غوغا می کند. آنها مطالبی می خواهند که قابل فهم نیست. حتی برای انسان های عادی مفهوم نیست.

وی افزود: آمریکا این هفته گفت منتظر طرح پیشنهادی ایران درباره برجام هستیم. در حالی که برجام محتاج به پیشنهاد و اصلاح نیست و تکلیف آمریکا کاملا روشن است. هرکس از برجام و توافق خارج شده باید او به توافق برگردد.

امام جمعه اردبیل عنوان کرد: این هفته وزیر خارجه آمریکا با کمال بی حیایی گفت توپ در زمین ایران است. آمریکایی ها گفته اند حاضریم در ضمن 1+5 با ایران مذاکره کنیم. ایران می گوید برای چه مذاکره کنیم؟ چندین سال مذاکره کرده ایم و به نتیجه رسیده ایم و آن نتیجه را شما زیرپا گذاشتید و حالا به جای احیای آن می گویید دوباره مذاکره کنیم.

وی تصریح کرد: معلوم می شود که موضوع مذاکره برای آنها غیر از بندهای برجام است. اگر موضوع، بندهای برجام است، پس شما که آن را بهم زدید، درستش کنید. ما برای مذاکره آماده ایم پس توپ در زمین آنهاست اما با فزونخواهی می گویند توپ در زمین ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان  گفت: آنها باید بدانند که عاقل از یک سوراخ، دوبار گزیده نمی شود. تمام این سخنان غیرقابل فهم و بی منطق و اضطرابات دیپلماتیک نشان می دهد که ملت ما آنها را مستأصل و انقلاب ما آنها را خلع سلاح کرده است. بزرگترین سلاح آنها دموکراسی است در حالی که جدی ترین انتخابات در ایران اسلامی برگزار می شود و حتی ملت به راحتی رئیس مجلس خبرگان را کنار می گذارد و ان شاء الله در آینده نزدیک دنیا شاهد بزرگترین، جدی ترین، سالم ترین و با شکوه ترین انتخابات در ایران خواهد بود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان اردبیل در خاتمه سخنان خود اظهار داشت: ورود دانشگاه محقق اردبیلی به جمع دانشگاه های برتر در رتبه بندی Times 2021 را به ریاست، اساتید و تمام دست اندر کاران دانشگاه تبریک عرض می کنیم و احراز مقاماتی بسیار بالاتر برای عزیزان آرزومندیم.

انتهای پیام/ ج