سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 8775 ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲

کارتونیست اردبیلی:

هنر انقلابی، جاودانه ترین هنرها است/ کم توجهی مسئولان به هنرمندان متعهد از موانع رونق تولید آثارهنری انقلابی است

کارتونیست اردبیلی با بیان اینکه هنرمند انقلابی باید ضمن داشتن اطلاعات کافی، دارای ریشه و باور عمیق نسبت به اصول انقلاب اسلامی باشد گفت:کم توجهی مسئولان به هنرمندان متعهد از موانع رونق تولید آثارهنری انقلابی است.

هنر انقلابی، جاودانه ترین هنرها است/ کم توجهی مسئولان به هنرمندان متعهد از موانع رونق تولید آثارهنری انقلابی است

به گزارش ابصارخبر، رسول حاجی‌زاده کارتونیست اردبیلی در گفتگو با  سبلان ما ، به تبیین شاخصه‌های هنر انقلاب اسلامی پرداخت و گفت:در هنر انقلاب اسلامی، هنرمند با بصیرت خویش و استفاده از رهنمودهای رهبر انقلاب، هنر خود را ارائه می‌کند. این عده از هنرمندان متاسفانه خیلی قلیل هستند، به مسائل کشور اهمیت می‌دهند و میهن‌دوست و عاشق این آب و خاک هستند و به مسائل این آب و خاک اهمیت  زیادی می‌دهند.

وی با بیان اینکه هنرمند انقلابی همچون شهدا  از جان خود هزینه می دهد گفت: به همین خاطر است که هنرمند انقلابی مظلوم است چراکه  تفکر و آرمان خود را با ظواهر دنیا عوض نمی کند و در راه ترویج ارزش ها گام بر می دارد.

حاجی زاده با بیان اینکه هنرمند انقلابی باید ضمن داشتن اطلاعات کافی، دارای ریشه و باور عمیق نسبت به اصول انقلاب اسلامی باشد تا بتواند آثاری تولید کند که با اصول انقلاب  همخوانی داشته باشد گفت: کسانی که این باور را نداشته باشند نمی‌توانند در این مسیر باقی بمانند. 

وی خاطرنشان کرد: در همان ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی شاهد بودیم کسانی که ریشه و باور انقلابی داشتند در این راه باقی ماندند اما کسانی که باوری نسبت به اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی نداشتند بعد از مدتی شاهد خروج آن‌ها از این حوزه بودیم.

حاجی زاده با بیان اینکه هنرمند انقلابی باید براساس اهداف انقلاب اسلامی گام بردارد گفت: هنرمند انقلابی با حرکت‌های خودجوش در تولید محتوای هنری می تواند در رونق دادن به تولیدات انقلابی تاثیر بگذارد.

حاجی زاده خواستار حمایت مسئولین فرهنگی و هنری از هنرمندان متعهد و انقلابی شد و گفت: امروز نیز هنرمند انقلابی  در کشور زیاد است اما حمایت ها کمتر شده است که در صورت توجه مسئولین عرصه فرهنگ و هنر  به هنرمندان به ویژه آثار در حوزه هنر انقلاب اسلامی، در آینده نزدیک شاهد رونق تولید آثار هنری با مضامین انقلابی در کشور خواهیم بود. 

این هنرمند اردبیل با بیان اینکه هنر، همیشه مردمی بوده است، گفت: در حال حاضر به دلیل فعالیت‌های بیش از حد دشمنان بر روی افکار و اندیشه‌های مردم  طرز تفکرات در جامعه کمی تغییر کرده. که می توان با برنامه‌ریزی و سرمایه گذاری در هنر انقلابی توطئه های دشمنان را خنثی کرد و مفاهیم انقلابی را در دل‌های مردم جاودانه کرد.

وی تصریح کرد: هنرمندانی که براساس اهداف انقلاب اسلامی گام برمی‌دارند و حرکت‌های خودجوش در تولید محتوای هنری دارند، می‌توانند به عنوان چهره سال هنر انقلاب معرفی شوند تا برای جوانان و نسل های پیش رو به عنوان نمونه و الگوی هنرمند در تراز انقلاب  مطرح شوند.

 

انتهای پیام/ج