سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8858 ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶

در مراسم اربعین سردار حجازی مطرح شد؛

ولایت‌پذیری، رمز موفقیت سردار حجازی/ هراس استکبار از جبهه مقاومت مشهودتر از گذشته است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) به تبیین ویژگی های مجاهدان فی سبیل الله پرداخت و گفت: ولایت پذیری رمز موفقیت سردار سلیمانی و حجازی است و همین ویژگی مردان الهی است که استکبار از جبهه مقاومت در هراس است.

ولایت‌پذیری، رمز موفقیت سردار حجازی/ هراس استکبار از جبهه مقاومت مشهودتر از گذشته است

به گزارش ابصارخبر،  همزمان با ایام اربعین سردار شهید سید محمد حجازی جانشین فرمانده سپاه قدس، مراسم برزگداشت این مجاهد فی سبیل الله با سخنرانی حجت الاسلام میثم فیاضی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) در حسینیه ثارالله اردبیل برگزار شد.

حجت الاسلام فیاضی در این مراسم به تبیین ویژگی های مجاهدان فی سبیل الله پرداخت و گفت: همه مجاهدان در راه خداوند متعال از صدر اسلام تاکنون هدفشان تنها کسب رضای الهی است و در این راه هرچه دارند در طبق اخلاص قرار داده اند.

وی با بیان اینکه مجاهدان صدر اسلام کنار رسول الله(ص) و حضرت علی(ع) ایستادند، گفت:این مجاهدان با خداوند متعال معامله کردند و خداوند نیز طبق آیات قرآن کریم آنها را رستگار کرده است، مدال افتخاری که بالاتر از آن نیست.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) به آیات قرآن کریم در این زمینه اشاره کرد و گفت: مجاهدان و جهادگرانی که در راه کسب رضای الهی از هستی و دارایی خود می گذرند به بزرگترین درجات الهی خواهند رسید.

وی به عبادت و اعمال و رفتار عابدان،عارفان و عالمان دینی در طول عمر اشاره کرد و گفت: این مردان الهی تمام عمر تلاش می کنند تا شاید عباداتشان مورد قبول پروردگار متعال قرار گیرد در حالیکه مجاهدان فی سبیل الله، با اذن خداوند متعال به رستگاری می رسند.

وی از سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و محمد حجازی به عنوان مصداق بارز مجاهدان فی سبیل الله نام برد و گفت:این سرداران شهید از ایام جوانی عمرشان را در سخت ترین شرایط انقلاب  و دفاع مقدس تا توطئه داعش خالصانه در راه کسب رضای الهی صرف کردند که این خود بیانگر این است که وجودشان برگرفته از ریشه های پرمعنایی است.

حجت الاسلام فیاضی در ادامه سخنان خود به بیان ویژگی های مجاهدان فی سبیل الله پرداخت و گفت: ایمان، توکل، اخلاص مهمترین ویژگی های این مردان الهی است.

وی با بیان اینکه ایمان مایه سعادت انسان در دنیا و آخرت است گفت: خداوند متعال ایمان را بزرگترین محک برای انسان قرار داده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) با بیان اینکه اگر ایمان نباشد، بشر سقوط می کند، گفت: اگر انسان با کوچکترین خطر مواجه شود در صورت نداشتن ایمان  دچار لغزش های فراوان خواهد شد که در نهایت منجر به انحطاط  وی می شود.

وی از شیطان به عنوان بزرگترین دشمن انسان نام برد و گفت: رسیدن به ایمان، تنها راه مقابله با توطئه های شیطان است.

حجت الاسلام فیاضی تصریح کرد: ایمان به پروردگار متعال، اولین ویژگی مجاهدان فی سبیل الله است.

وی با بیان اینکه توکل جزو شاخصه های اصلی مجاهدان فی سبیل الله است، گفت: هرکس دارای توکل باشد با جان و دل تلاش خواهد کرد.

این مبلغ اسلامی از اخلاص به عنوان مهمترین ویژگی مجاهدان در راه خدا نام برد و گفت: رمز موفقیت  مجاهدان فی سبیل الله،  اخلاص در کار ها است .

وی با بیان اینکه شخصیت سردار حجازی با اخلاص عجین شده بود، بود، خاطرنشان کرد: ولایتمداری رمز ماندگاری سردار حجازی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در عالم تشیع خداوند متعال مومنین را بدون سرپرست و راهنما رها نکرده است، گفت: بعد از ائمه معصومین و بویژه در زمان غیبت آخرین منجی عالم ، ولی فقیه مرزبان عقیدتی شیعیان است و تبعیت از وی موجب عاقبت بخیری مومنان می شود.

وی به عظمت حاج قاسم سلیمانی در جهان اشاره کرد و گفت: حاج قاسم تنها فرماندهی در جهان است که زیر تابوت وی میلیون ها انسان با هر سلیقه و گرایش دینی و سیاسی  و اجتماعی قرار داشتد.

وی به ولایت پذیری سردار شهید سید محمد حجازی اشاره کرد و گفت: اعمال و رفتار سردار حجازی و تبعیت وی از ولایت فقیه، بزرگترین درس برای مجاهدان فی سبیل الله امروز  است

حجت الاسلام فیاضی ولایت پذیری علی آقایی، هاشم دهقانی نیا و علی سیفی شهدای مدافع حرم اردبیلی را یادآور شد و گفت: این شهدای گرانقدر با هجرت خود به سوریه، همانند یاران امام حسین(ع) به ندای ولایت  لبیک گفته و با نثار جان خود به دفاع از اسلام برابر یزیدیان زمان پرداختند.

وی با بیان اینکه اگر مجاهدت مدافعان حرم نبود، الان داعش حاکم عراق بود و خاورمیانه را غارت می کرد، گفت: هم اکنون مدیریت منطقه و خاورمیانه از آن جبهه مقاومت و فرماندهانی چون قاانی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) به هراس استکبار از شخصیت های جبهه مقاومت پرداخت و گفت: امروز دشمنان اسلام با قرار دادن سپاه و شخصیت های جبهه مقاومت در لیست تروریست ها، هراس و واهمه خود را از مردان الهی نشان دادند چراکه سپاه و جبهه مقاومت در واقع منافع استکبار در جهان را به خطر انداخته و با تبدیل شدن به الگوی ماندگار، بیداری جهانی علیه ظلم و ستم استکبارذ را رقم زده اند.

وی با بیان اینکه طبق قوانین استکبار ، هرکس منافع آنها را به خطر بیاندازد تروریست محسوب می شود، گفت: سپاه پاسداران با حضور به موقع و اثرگذار خود در دفاع از مظلوم، عناصر استکبار در منطقه را قلع و قمع کرد و  حاج قاسم سلیمانی پیشگام این عرصه بود.

حجت الاسلام فیاضی به انتفاضه جدید فلسطینیان نیز اشاره کرد و گفت: 70سال پیش مبارزان فلسطینی با سنگ به استقبال غارتگران رژیم صهیونیستی می رفتند و تنها سلاح انها برابر حملات وحشیانه صهیونیست ها سنگ بود ولی امروز با تجهیز فلسطین به تکنولوزی های روز، سلاح مبارزان فلسطینی از سنگ به موشک تغییر یافته است و این برگرفته از اندیشه مقاومت است.

قرائت قران کریم، پخش مستند مجاهدت های سردار حجازی  و مداحی از جمله برنامه این مراسم در حسینیه ثارالله اردبیل بود.

 

انتهای پیام/ج