سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8861 ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷

امام جمعه اردبیل:

انتخابات تکریمی بزرگ برای یک ملت است/استقلال کشور، بدون اقتدار در میدان معنا ندارد

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: انتخابات تکریم بزرگ برای یک ملت است و هیچ تکریمی بالا تر از این تکریم نیست ملت از طریق انتخابات سرنوشت کشور و نوع سلیقه حاکم بر مدیریت کشور را تعیین می کند.

انتخابات تکریمی بزرگ برای یک ملت است/استقلال کشور، بدون اقتدار در میدان معنا ندارد

به گزارش ابصارخبر، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل، اظهار داشت: انتخابات بزرگترین و مهم ترین حادثه سال جدید است، اراده ملت ما از طریق انتخابات در مدیریت کشور تنفیذ می شود و وجود انتخابات دلیل اصلی وجود حاکمیت ملی است و انتخابات تکریم بزرگ برای یک ملت است و هیچ تکریمی بالا تر از این تکریم نیست ملت از طریق انتخابات سرنوشت کشور و نوع سلیقه حاکم بر مدیریت کشور را تعیین می کند.

وی با بیان اینکه ملت از طریق انتخابات چهار سال کشور رادر اختیار سلیقه خاص مدیریتی قرار می دهد و این سلیقه می تواند کشور را به اوج برساند و می تواند کشور را مفلس نماید، افزود: ملت از طریق انتخابات سفره خود را بزرگ یا کوچک می کند، ارزش پول ملی را تقویت یا تضعیف می نماید، ارزش پاسپورت کشور را پایین یا بلند می کند زیر ساخت اقتصادی را تقویت یا ضایع می کند.

امام جمعه اردبیل گفت: همه این امور و دهها امر مشابه آن از طریق انتخابات در دست ملت است و هیچ ظلمی بالاتر از این نیست که ملتی از این فرصت عظیم استفاده نکند؛ یک ملت چه در انتخابات شرکت کند و چه  نکند بعد از آن حق گلایه و احتجاج ندارد.

آیت الله عاملی با بیان اینکه اگر در انتخابات شرکت کرد و دولت ضعیف را تعیین کرد از این جهت حق گلایه ندارد که خودش دولت ضعیف را انتخاب کرده است و اگر شرکت نکرد باز حق گلایه ندارد چون عدم شرکت تقدیم دو دستی یک حق بزرگ برای دیگران است ، ابراز داشت: او با عدم شرکت باعث شد که انسان های نالایق تولیت امور را بدست بگیرند و از این جهت قطعا در محکمه وجدان و ملت و محکمه الهی مسئول است.

وی تاکید کرد: از همین جا معلوم می شود که اختیارات ریاست جمهوری در ایران بسیار فوق العاده است و دست رئیس جمهور در تمام عرصه ها کاملا باز است.

نماینده ولی فقیه در  استان اردبیل  در بخش دیگری از خطبه ها افزود: قطعا برای آحاد ملت عزیز ما اولویت اول حل گره های کور اقتصادی و بن بست های معیشتی است از این جهت باید سلایق مختلف مدیریت اقتصادی در صحنه انتخاب حاضر باشند ولو سلیقه های متفاوت سیاسی بطور کامل حضور نداشته باشند و در حال حاضر سلایق بسیار متفاوت مدیریتی نیز در انتخابات حاضر شده اند و برنامه ها و روش های آنها نیز کاملا متفاوت با یکدیگر است و ملت ما برای انتخاب هر سلیقه مدیریتی از طریق انتخابات مبسوط الید است.

امام جمعه تصریح کرد: خون مقدس شهداء این فرصت عظیم را برای ملت ما فراهم کرده است و همه انسان ها عقلا ، شرعا و عرفا ملزم به استفاده از فرصت های سرنوشت ساز هستند

 وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: التماس امروز آل سعود برای صلح با دولت یمن و چرخش 180 درجه برای تعامل با ایران و بلکه سرعقل آمدن 1+5 دربرابر ایران و پیروزی دیپلماسی ایران همه بخاطر اقتدار در میدان است و اگر اقتدار میدانی نباشد قطعا و حتما فعالیت های دیپلماسی عقیم خواهد بود.

آیت الله عاملی با بیان یادمان نرفته که در سالهای گذشته در مذاکره هسته ای یک از اروپایی ها با جسارت و تحقیر گفت ایران به اعصاب ما سوهان نکشد و الا کار دیگری برای ایران می کنیم، افزود: یکی دیگر از آنها در سخنان کفر آمیز به ایران گفت بطور مدام بر قطعنامه سازمان ملل تاکید نکنید بالاتر از قطعنامه شورای امنیت خود خداست و ما خود خدا را قبول نداریم!

وی افزود: اما با مصوبه مجلس و پایین آوردن سطح التزامات دو پا به جفت برای تامل با  ایران و عمل به اقتضاء برجام در برابر ایران نشستند.

امام جمعه اردبیل در پایان تصریح کرد: همه این امور نشان می دهد که روش مقام معظم رهبری کاملا صحیح بوده و روش ایشان تنها راه عزت و اقتدار و اعتلاء کشور ماست؛ در دنیای معاصر که با منطق" الحق لمن غلب" اداره می شود هر ملتی اقتدار نداشته و اقتدار خود را نشان ندهد محکوم به بردگی در برابر قدرت اهریمنی است در زمان معاصر تا اقتدار اقتصادی یا سیاسی یا نظامی نباشد استقلال معنا نخواهد داشت و یکی از راههای اقتدار، انتخابات و حضور حداکثری در پای صندوق های رای است.

 

 

انتهای پیام/آ