نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8862 ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۷

امام جمعه شهرستان نیر:

تحول به نفع جوانان، نسخه علاج مشکلات کشور است

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه تحول به نفع جوانان، نسخه علاج مشکلات کشور است گفت: دولت جوان انقلابی بهترین راه غلبه بر مشکلات کشور است.

تحول به نفع جوانان، نسخه علاج مشکلات کشور است

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های این هفته نماز جمعهبا بیان اینکه تحول به نفع جوانان، نسخه علاج مشکلات کشور است گفت: دولت جوان انقلابی بهترین راه غلبه بر مشکلات کشور است.

امام جمعه شهرستان نیر در خطبه عبادی نماز جمعه به تبیین مفهوم تقوا پرداخت و از آن به عنوان شعور، حیا و عقل نام برد و گفت: آدمی وقتی به شعور می رسد و توانایی تشخیص خوب و بد را از هم بدست می آورد برای سر چهارراهی  قرار می گیرد که با انتخاب یکی از آنها می تواند به مسیر سعادت  و یا بدبختی  برسد.

وی با بیان اینکه انسان با انتخاب یکی از سه مسیر به سمت چهارپایان، درندگان، دیوانگان رهنمون می شود گفت: تنها یک مسیر است که انسان را به مسیر فرشتگان و حتی بالاتر از آنها  کشانده و سعادتمند خواهد شد.

حجت الاسلام نعمتی  به مسیر چهارپایان اشاره کرد و گفت: اگر انسان این مسیر را انتخاب کند در واقع از شهوت و غریزه تبعیت کرده و همانند حیوانات .

وی افزود: حرص، بخل، حسد، خباثت، چاپلوسی، هرزگی، بیهودگی از جمله خصلت های افراد می شود و  این به دور از جایگاهی است که خداوند متعال برای انسان قائل شده است.

امام جمعه شهرستان نیر در ادامه سخنان خود به صفات درندگان اشاره کرد و گفت: کسانی که مسیر درندگان را انتخاب کنند، دچار تکبر، استهزاء، تحقیر، بدزبانی شده و شررو می شوند.

وی با بیان اینکه مسیر درندگان، منجر می شود که  افراد عقل و شرع را کنار بگذارند گفت: این  مردم آزار و انتقام جو شده  و در کل دوزخی می شوند.

این مبلغ اسلامی به مسیر شیطانی نیز اشاره کرد و گفت: اگر فرد رویه شیطان را در پیش گرفت از خداوند دور شده نیرنگ بازی، حقه بازی، کلاهبرداری و خیانت از جمله صفات بارز آنها می شود.

وی به مسیر آدمیت اشاره کرد و گفت: اگر فرد این مسیر را انتخاب کرد در واقع با کنترل شهوت و خشم، همه صفات را تابع عقل قرار داده و پاکدامنی، سخاوت، قناعت، حیاء، شجاعت، حق گویی، صدق و صفا و اخلاص، تواضع، صبر، شکر، رضا و تسلیم از جمله صفات بارز وی شده و استمرار در این مسیر حتی وی را به مراتبه ای بالاتر از فرشتگان نیز رهنمون می کند.

 

امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های سیاسی نماز جمعه این هفته به انتخابات پیش رو نیز اشاره کرد و گفت: دشمن در هر دوره از انتخابات برای عدم حضور مردم در پای صندوق های رای مردم تلاش می کند ، از هر شیوه ای برای سست کرده و خسته کردن مردم برای شرکت در انتخابات استفاده می کند تا با ضربه زدن به کشور ما به اهداف خود برسند ولی حضور مردم هر دفعه بهتر از دفعات قبل دشمنان انقلاب را مایوس کرده است.

وی از متولیان امر انتخابات خواست تا با باید مراقبت از سلامت انتخابات ، سلامت فضای انتخابات را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند. 

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه مردم مشکلات معیشتی و اقتصادی دارند، گفت: دولت جوانان حزب اللهی با تخصص و تعهد و کار جهادی و روحیه  انقلابی علاج مدیریت کشور است. 

وی افزود: مدیریت خسته، پیر و ترسو مردم را از انقلاب و آرمان‌های نظام دور می‌کند

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه مسئله اقتصاد کشور اساسی ترین  مشکل کشور است، گفت: اقتصاد کشور ما بیمار است و باید این بیماری علاج شود.

وی به دردهای مزمن اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: وابستگی به نفت و خام فروشی، مداخلات غیر لازم دستگاه های اجرایی در اقتصاد، تخریب فضای کسب و کار و ساختار بودجه و نظام بانکی از جمله دردهای مزمن اقتصاد کشور است.

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه ما در کشور بن بست نداریم، گفت: بن بست های کاذب را مدیریت خسته، پیر، بی‌برنامگی، بی تدبیری، عدم اعتماد به جوانان و میدان دادن به متخصصین جوان  بوجود آورده آورده اند

وی گفت: دولت آینده  راه تحول اقتصادی و کشور را باید در میدان دادن به متخصصین جوان پیدا کند.

امام جمعه شهرستان نیربا بیان اینکه تحول به نفع جوانان، نسخه علاج مشکلات کشور است گفت: دولت جوان انقلابی بهترین راه غلبه بر مشکلات کشور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به توصیه های مهم مقام معظم رهبری به نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار ضمن اعلام رضایتمندی از تلاش و همت نمایندگان مجلس توصیه هایی به نمایندگان مجلس داشته و از آنها خواستند از ظرفیت جوانان متخصص و پرتوان در کنار نیروهای با تجربه استفاده کنند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار از دست اندرکاران انتخابات و از کسانی که برای احساس مسئولیت وارد صحنه انتخابات شدند قدردانی کرد.

حجت الاسلام نعمتی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام کردند؛ اعتراضات به شورای نگهبان از سر دلسوزی یا احتمال مشارکت پایین ایرادی به معترضین نیست اما اعتراضات به شورای نگهبان  به دلیل مخالفت با اصل شورای نگهبان ،مخالفت با اصول انقلاب و اسلام است و این محکوم است.

وی به توصیه های انتخاباتی مقام معظم رهبری نیز اشاره کرد و گفت:  ضمن حضور حداکثری در انتخابات، مردم باید دنبال افرادی باشند که بتواند دردهای کشور و ملت را درمان کند و این ربطی به اسم، شهرت، حزب و گروه ندارد.

امام جمعه شهرستان نیر خاطرنشان کرد: مردم برای داشتن مدیریت توانمند در حوزه های شهری و بخشی، باید در انتخابات شوراهای شهر و روستا دقت کنند تا با انتخاب فرد اصلح، شایسته و توانمند که توجه به مشکلات مردم را در اولیت خود قرار می دهد، آینده خوبی همراه با تعالی  و پیشرفت را برای خود رقم بزنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات سوریه نیز اشاره کرد و گفت: انتخابات سوریه با انتخاب بشار اسد به پایان رسید، قطعاً دشمنان سوریه از جمله اسرائیل و آمریکا و مخالفان جبهه بین‌المللی مقاومت، ناراحت هستند چراکه  سوریه به علت جایگاه سوق الجیشی و جایگاهش در جبهه مقاومت، عمق راهبردی ایران محسوب شده و مورد توجه و حمایت ایران انقلابی است.

امام جمعه شهرستان نیر شکست اخیر رژیم اشغالگر قدس برابر فلسطین در جنگ نیروهای مقاومت را یادآور شد و گفت: در جنگ 12 روزه اخیر نیروهای مقاومت  با هدف قرار دادن نگین تاج اقتصاد تل‌آویو و ایجاد بحران برای صنعت اسرائیل، خسارات فراوانی به فرودگاه ها و صنعت نفت و گاز  رژیم صهیونیستی وارد و با به تعطیلی کشاندن مدارس و دانشگاه‌ها، سقوط کامل بخش گردشگری رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی را رقم زدند.

وی با بیان اینکه امروز رژیم صهیونیستی بیش از گذشته از قدرت جبهه مقاومت در هراس است، گفت:رژیم صهیونیستی ضعیف‌تر از همیشه شده است و این در حالی است که فلسطین مثل حزب‌الله از این به بعد  قهرمان خواهد شد و در رویارویی های پیش رو اسرائیل  بازنده خواهد شد.

حجت الاسلام نعمتی اظهار امیدواری کرد: ملت‌های مسلمان مثل حزب‌الله ،سویه، عراق و  فلسطین برای نابودی اسرائیل، حاکمان خود را به صحنه بیاورند.

وی در بخش پایانی سخنان خود ضمن قدردانی از جوانان ستاد نمازجمعه در برگزاری کلاس‌های توانمند سازی کنکور، خواستار حمایت مسئولان شهرستان از جوانان شد و گفت: در صورت حمایت از جوانان و تداوم فعالیت های اثرات بسیار خوبی در شهرستان را شاهد خواهیم بود.

امام جمعه شهرستان نیر به پایاب سد سرخاب نیز اشاره کرد و گفت: انتظار ما از  استاندار اردبیل به ویژه مدیران استانی امور آب و کشاورزی ،مدیریت پایاب سد سرخاب و حل مشکلات مردم روستاهای پایین دست است.

وی از زحمات ارشادی در راستای حل مشکل آنتن دهی و اینترنت روستای کمال آباد و روستاهای اطراف قدردانی کرد و گفت: زیبا سازی مسیر بولاغلار، بازسازی مجسمه شهریار  و آغاز عملیات جاده چهاربانده نیر به سراب  از جمله کارهای در خور تحسین بود که توسط مسئولین شهرستان در راستای محرومیت زدایی و پیشرفت شهرستان انجام گرفت.

حجت الاسلام نعمتی از بخشدار کورائیم نیز به خاطر به خاطر کمک در اشتغالزایی برای جوانان این منطقه نیز قدردانی کرد و گفت: همه باید تلاش کنند تا با حل مشکلات مردم به ویژه جوانان، در جامعه امید افرینی کنند.

 

انتهای پیام/ج