سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8947 ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم در اردبیل:

دانشگاه ها باید از حالت اداره دولتی خارج شوند/ دانشگاه ها ماموریت گرا و کیفیت گرا می شوند

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم در اردبیل با بیان اینکه دانشگاه ها باید از حالت اداره دولتی خارج شوند گفت: رسیدن دانشگاه محقق اردبیلی به جایگاه فعلی حرکت افتخارآمیزی است.

دانشگاه ها باید از حالت اداره دولتی خارج شوند/ دانشگاه ها ماموریت گرا و کیفیت گرا می شوند

به گزارش ابصارخبر به نقل از  روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی ، دکتر علی اسلامی پناه  معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم  صبح امروزدر نشست با اعضای شورای دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه شتاب کار در  دانشگاه محقق اردبیلی معقول است، گفت: رسیدن دانشگاه محقق اردبیلی به جایگاه فعلی حرکت افتخارآمیزی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها باید از حالت اداره دولتی خارج شوند، تصریح کرد: می خواهند کل پیشرفت جامعه را به دانشگاه منتسب کنند بنابراین رسالت همه ماها نسبت به قبل بیشتر می شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در شرایط کنونی دانشگاهی مدنظر است که پایه های علم را توسعه دهد بنابراین باید دانشگاه ها از مسائل کوچک و حاشیه ای دور شوند، اظهار کرد: نسبت به سال های قبل نگاه متفاوتی به دانشگاه ها وجود دارد و قرار است دانشگاه ها ماموریت گرا و کیفیت گرا شوند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی هم با اشاره به پیشینه این دانشگاه گفت: این دانشگاه مهر ماه سال ۱۳۵۷ با پذیرش ۳۰ نفر دانشجو کار خود را آغاز کرده است.
دکتر عزیز حبیبی با بیان اینکه هم اکنون دانشگاه محقق اردبیلی حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر دانشجو، ۴۰۰ نفر هیات علمی و ۴۰۰ نفر کارمند دارد، افزود: رشد علمی دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۷ چهار برابر میانگین دانشگاه های کشور بود.

وی افزود: دانشگاه محقق اردبیلی طی سال ۱۳۹۹-۱۳۹۸ در بین دانشگاه های جامع کشور با ۹ پله صعود نسبت به سال ۱۳۹۸-۱۳۹۷ به رتبه ۲۱ ارتقا پیدا کرد.

حجت‌الاسلام‌عبدالله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل نیز گفت:  دانشگاه متعلق به نظام، انقلاب اسلامی و مردم است و باید برای رشد و تعالی همه جوانان این مرز و بوم برنامه ریزی و تلاش کنیم.

 

انتهای پیام/ج