سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 8965 ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲

رییس مجمع جهادگران بسیج استان اردبیل:

هویت بخشی و صیانت از گروه های جهادی در گرو تصویب اصلاحیه قانون بسیج سازندگی است

رییس مجمع جهادگران بسیج استان اردبیل گفت:طرح اصلاحیه قانون بسیج سازندگی، گامی اساسی در صیانت از گروه های جهادی و هویت بخشی به آن ها است.

هویت بخشی و صیانت از گروه های جهادی در گرو تصویب اصلاحیه قانون بسیج سازندگی است

به گزارش ابصارخبر، مهدی اصلانی زاویه رییس مجمع جهادگران بسیج استان اردبیل ظهر امروز در جمع خبرنگاران به لزوم اصلاحیه قانون بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: تهیه طرح اصلاح قانون بسیج سازندگی کشور و به روز کردن این قانون از دغدغه ها و خواسته های بحق جهادگران کشور بود که این اتفاق مبارک نیز با استفاده از نظرات کارشناسی و پیشنهادات ارائه شده توسط  خود جهادگران و مجامع جهادی صورت گرفته است.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارائه طرح تشکیل بسیج سازندگی و در دیدارها و سخنرانی های مختلف،تنها بسیج سازندگی را مسئول سازماندهی و هدایت گروه های جهادی خطاب می کنند به طوری که گسترش این حرکت عظیم مردمی و انقلابی نیز از تاکیدات ویژه رهبری معظم در حکم انتصاب ریاست سازمان بسیج بوده است.

رییس مجمع جهادگران بسیج استان اردبیل تصریح کرد:با توجه به اینکه ۲۱ سال از زمان تاسیس بسیج سازندگی به فرمان رهبر انقلاب میگذرد و با عنایت به گسترش حرکت های جهادی و لزوم حمایت قانونی و صیانت از این جریان عظیم،طرح اصلاح قانون بسیج سازندگی از ضرورت هایی است که باید مورد توجه قرار می گرفت.

اصلانی افزود: بدون شک سازماندهی حرکت عظیم جهادی، نیازمند قانونی مدون و سازمان و نهادی مشخص و متولی است که نه تنها باعث محدود شدن حرکت جهادی نمی شود بلکه موجب نظم و هویت بخشی به گروه های جهادی می شود‌‌.

وی گفت:امروز بیش از هر زمانی این سرمایه عظیم اجتماعی نیازمند پشتوانه قانونی است که به واسطه اصلاحیه قانون بسیج سازندگی این دغدغه مهم جهادگران محقق می شود.

رییس مجمع جهادگران بسیج استان اردبیل بیان کرد:احقاق حقوق خانواده های معظم شهدای جهادگر و جانبازان جهادی از جمله نقاط قوت این اصلاحیه است که از مطالبات و دغدغه های چندین ساله رزمندگان عرصه مبارزه با فقر و محرومیت و خانواده های آنان می باشد.

اصلانی گفت:باید به این مسئله توجه جدی داشت که نباید این جریان عظیم مردمی و انقلابی را با وصل به افراد حقیقی،دولت ها،احزاب و گروه ها،سیاسی جلوه داد بلکه باید مجموعه بسیج سازندگی با سازماندهی و نظارت به این گروه ها،آن ها را صیانت کند که تصویب این اصلاحیه در مجلس زمینه ساز تحقق این امر مهم خواهد بود.

وی تصریح کرد:نقش پذیری جهادگران در طراحی،پیشنهاد، انتخاب و اجرای پروژه های کمیته فنی استان ها،صیانت از دستاوردهای جهادگران، پشتیبانی مادی و معنوی از جهادگران،ایجاد امنیت برای گروه های جهادی به ویژه در مناطق مرزی،توجه به جهادگران جهت تجربه آموزی و به اشتراک گذاشن تجارب خود و همچنین سازماندهی همه گروه های جهادی در سامانه اطلس از جمله موارد مهم لحاظ شده در این اصلاحیه می باشد.

رییس مجمع جهادگران بسیج استان اردبیل افزود:امیدواریم با تصویب این طرح در مجلس شورای اسلامی که گامی اساسی در صیانت و هویت بخشی به گروه های جهادی است،شاهد تحقق یکی از مطالبات اساسی و مهم جهادگران کشور باشیم.

 

انتهای پیام/ج