نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها

کد خبر: 8970 ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴

مسئول قرارگاه نظارت مردمی استان اردبیل:

صیانت از آرای عموم، مصداق حق الناس است/ برخورد با متخلفان، بازگشت اعتماد مردمی است

مسئول قرارگاه نظارت مردمی استان اردبیل از ارسال نامه سرگشاده به مسئولان استان خبرداد و گفت: در این نامه مطالبه و دغدغه مردم در خصوص ضرورت بازشماری کل صندوق آرا و برخورد با متخلفان مطرح شده است.

صیانت از آرای عموم، مصداق حق الناس است/ برخورد با متخلفان، بازگشت اعتماد مردمی است

به گزارش ابصارخبر، مهدی جدی مسئول قرارگاه نظارت مردمی استان اردبیل  پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با انتقاد از نحوه برگزاری  و شمارش انتخابات شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: صیانت از آرای عمومی مردم به عنوان مصداق حق الناس است.

وی  ضمن تقدیر  از اهتمام مسئولان نظارتی استان از جمله دادستان اردبیل و رئیس هیئت نظارت استان و فرماندار اردبیل در بازشماری 25درصد صندوق آرای انتخابات شورای اسلامی شهر اردبیل اظهار داشت: نظر به نتایج این بازشماری، باعث تاسف است که این حجم از آرای مردم در هنگام شمارش آرا تغییر کرده است. به طوریکه این شائبه در افکار عمومی تقویت گردید که بدلیل تخلفات زیاد لازم است کل صندوق های انتتخابات بازشماری شود. 

جدی در ادامه سخنان خود به سخنان آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و مام جمعه اردبیل  در خصوص صیانت از آرای مردم اشاره کرد و گفت: همانگونه که امام جمعه محبوب اردبیل در خطبه های نماز جمعه فرمودند؛ برخورد با متخلفان در چنین مواردی که اعتماد عمومی را هدف گرفته است ضرورت دارد چراکه عبرتی برای متخلفان در دوره های بعدی می شود و کمک کننده بازگشت اعتماد مردم خواهد بود. 

مسئول قرارگاه نظارت مردمی استان اردبیل  در پایان سخنان خود از ارسال نامه سرگشاده به مسئولان استان خبرداد و گفت: در این نامه مطالبه و دغدغه مردم در خصوص ضرورت بازشماری کل صندوق آرا و برخورد با متخلفان مطرح شده است.

وی تصریح کرد: قرارگاه نظارت مردمی استان اردبیل در وهله ی اول خواستار بازشماری کامل آرای تمام صندوق ها جهت حصول نتیجه دقیق تر است و در وهله ی دوم گزارش دقیق برخورد با متخلفان برای تنویر افکار عمومی لازم و ضروری می داند

مسئول قرارگاه نظارت مردمی استان اردبیل از هیئت نظارت استان نیز خواست نسبت به تایید صلاحیت کاندیداهایی که تخلفات عدیده ای داشتند طبق قانون و بدون مماشات حتی پس  از انتخابات بازنگری کند.