نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 8972 ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵

توسط حوزه هنری اردبیل برگزار شد؛

کارگاه عکاسی از سد یامچی + عکس

کارگاه عکاسی از سد یامچی با حضور تعدادی از هنرمندان مطرح این رشته برگزار شد.

کارگاه عکاسی از سد یامچی + عکس

به گزارس ابصارخبر، حسین آزاد مسوول هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های هنرمندان عکاس اردبیل در راستای تبیین اهمیت تامین آب شرب پایدار برای شهروندان و مصارف کشاورزی، تاکید بر صرفه‌جویی در مصارف مختلف آب این سد به دلیل کاهش بارش‌های حوضه آبریز سد یامچی در سال جاری و استفاده از زبان هنر برای فرهنگ‌سازی در این مسائل، از جمله اهداف این برنامه بود.

مسوول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اردبیل اضافه کرد: ایجاد فضای مناسب جهت خلق آثار فرهنگی و هنری، ارائه توانمندی‌ها و استعدادها و هم چنین دست‌یابی به آرمان‌های ذهنی و خودباوری در زمينه‌هاي هنری از مسائل مهم و مؤثر هر جامعه‌ای است. به همین منظور واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان اردبیل در راستای برگزاری کارگاه‌ها؛ آماده حمایت و پشتیبانی از دوره‌های هنری برای علاقه‌مندان در جهت فرهنگ‌سازی استفاده از زبان هنر برای مواردی از جمله صرفه جویی در مصرف آب می‌باشد.  

آزاد افزود: در ابتدای این اردوی هنری که با همکاری آب منطقه‌ای اردبیل و مدیریت سد یامچی برگزار شد، رحمان مجرد معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری با معرفی اعضای کارگاه و ارائه رزومه این هنرمندان، هدف از این برنامه را ایجاد یک همگرایی و هم‌افزایی بین هنرمندان و ارگان‌های مختلف جهت ارتقای بصری مخاطبان و مردم دانست.

در ادامه مدیریت امور سد یامچی با ارائه آماری از سال‌های گذشته و مقایسه آن با امسال، وضعیت آب موجود در سدهای استان را نامساعد دانست و از هنرمندان خواست که از دریچه دوربین‌های خود این هشدار و اعلام خطر بی‌آبی را به مخاطبان برسانند.

در این دیدار همچنین اباصلت ابراهیمی مدیر امور فرهنگی آب منطقه‌ای اردبیل از ادامه این روند و اشتراک مساعی این شرکت با دستگاه‌های فرهنگی جهت فرهنگ‌سازی هرچه بهتر در مصرف آب و برق را یادآور شدند.

گفتنی است این اردوی عکاسی با حضور تنی چند از هنرمندان عکاس استان و تعدادی از مسوولین واحدهای هنری حوزه هنری استان اجرا شد و هنرمندان ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف این سد با فعالیت این شرکت آشنا شدند و عکس‌هایی از بخش‌های مختلف سد یامچی را ثبت و ضبط نمودند.

 

انتهای پیام/ج