سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 9020 ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷

در محفل روایتگری و انس با شهدای گمنام مطرح شد؛

تفحص سیره شهدا، اولویت محافل شهدایی شود/ یادمان شهدای گمنام به محل تربیت نیروهای تراز انقلاب تبدیل شود

مسئول کنگره شهدای استان اردبیل با بیان اینکه شهدا برای خلق ارزش های والا در حفاظت از انقلاب اسلامی جان خود را فدای نظام و انقلاب کردند، گفت: یادمان شهدای گمنام در دانشگاه ها، بهترین فرصت و چراغ راهنما برای انسان سازی در جامعه است.

تفحص سیره شهدا، اولویت محافل شهدایی شود/ یادمان شهدای گمنام به محل تربیت نیروهای تراز انقلاب تبدیل شود

به گزارش ابصارخبر، سردار غلام عسگر کریمیان دبیر ستاد کنگره شهدای استان اردبیل ظهر امروز در محفل روایتگری و انس با شهدای گمنام که با حضور مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل در مزار شهدای گمنام دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد به بیان ویژگی های شهدای گمنام پرداخت و گفت: شهدای گمنام مردان مردی بودند که آگاهانه شهادت را در آغوش گرفتند تا بقیه یارانشان در امنیت به مبارزه با دشمنان بپردازند.

وی در ادامه سخنان خود به عملیات رمضان اشاره کرد و گفت: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس با الهام از فرهنگ عاشورایی به مبارزه با دشمنان پرداختند و در این راه با دستان خالی امام با ایمانی راسخ به خداوند متعال حماسه آفرینی کردند.

کریمیان به بازخوانی عملیات رمضان پرداخت و گفت: امروز دانشجویان بسیجی و همه کسانی که قصد تداوم راه شهدا را دارند موظف هستند ضمن آشنایی با سیره عملی و رفتاری شهدا ، عالمانه و آگاهانه جا پای شهدا بگذارند.

وی با بیان اینکه  تفحص سیره شهدا  وظیغه دانشجویان بسیجی است، گفت: همه محافل شهدایی باید در این راستا برگزار شود تا عموم مردم با بهره گیری از سیره شهدا عاقبت به خیر شوند.

دبیر ستاد کنگره شهدای استان اردبیلبا بیان اینکه شهدا برای خلق ارزش های والا در حفاظت از انقلاب اسلامی جان خود را فدای نظام و انقلاب و میهن اسلامی کردند، گفت: بارگاه نورانی و معنوی شهدای گمنام در دانشگاه ها بهترین فرصت و چراغ راهنما  برای انسان سازی در جامعه است.

یادمان شهدای گمنام  در دانشگاه به محل تربیت نیروهای تراز انقلاب تبدیل می شود

دکتر عزیز حبیبی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این مراسم به نحوه میزبانی دانشگاه محقق اردبیلی از دو شهید گمنام اشاره کرد و گفت: از سال ۱۳۹۳ میزبان دو شهید گمنام در این دانشگاه هستیم، و در این مدت  تلاش کردیم با برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری دانشجویان را با سیره شهدا آشنا کنیم.

وی به طراحی و احداث المان شهدای گمنام نیز اشاره کرد و گفت: طراحی المان شهدای گمنام دانشگاه محقق اردبیلی بعد از طی مراحل مختلف نهایی شد و عملیات اجرایی آن از اواسط سال  99 آغاز شده است.

حبیبی  اظهار امیدواری کرد با رونمایی از یادمان شهدای گمنام دانشگاه محقق اردبیلی، شاهد برگزاری برنامه های متعدد و متنوع و ارزشمندی در راستای تفحص سیره شهدا و همچنین تربیت نیروهای تراز انقلاب در این محل  باشیم.

مداحی امیر محمد قاسمی از مداحان جوان و گام دومی و دانشجوی دانشگاه محقق اردبیلی و توزیع وصیت نامه شهدای دانشجو از دیگر برنامه های این محفل شهدایی در سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) در دانشگاه محقق اردبیلی بود.

 

انتهای پیام/ج