سرویس: سرویس خبری کد خبر: 9057 ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴

همزمان با روز اردبیل انجام گرفت؛

تجلیل از اصغر گلمغانی، شاعر پیشکسوت اردبیل+ عکس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اردبیل همزمان با روز اردبیل با حضور در منزل اصغر گلمغانی از این شاعر پیشکسوت اردبیلی تجلیل کرد.

تجلیل از اصغر گلمغانی، شاعر پیشکسوت اردبیل+ عکس

به گزارش ابصارخبر، همزمان با روز اردبیل عبداله بحرالعلومی  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به همراه سید سعید اطهرنیاری مسئول انجمن شعر بسیج هنرمندان استان اردبیل و عاطف محمد نژاد مسئول سازمان فرهنگی اجتماعی  شهرداری اردبیل  پیش از ظهر امروز با حضور در منزل علی اصغر محسن پور گلمغانی  به مناسبت دهه امامت و ولایت از این  شاعر پیشکسوت اردبیل تجلیل کردند..

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در این دیدار تکریم پیشکسوتان ادب و هنر استان اردبیل را یکی از رسالت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و گفت: زنده نگه داشتن فرهنگ و هنر  اردبیل مرهون تلاش های شبانه روزی اهالی فرهنگ و هنر استان است.

وی با بیان اینکه پیشکسوتان فرهنگ و هنر  در واقع گنجینه های فراموش نشدنی استان هستند، گفت: تجلیل و تکریم این پیشکسوتان وظیفه عمومی است و همه مسئولین به مناسبت های مختلف با حضور در منازل گنجینه های استان ضمن تکریم بزرگان دیار دارالارشاد برای نسل های آینده نیز الگوسازی کنند.

اطهر نیاری مسئول انجمن شعر بسیج هنرمندان استان اردبیل نیز در این دیدار به تبیین ویژگی های شخصیتی و هنری محسن پور گلمغانی پرداخت و گفت: حاصل عمر این شاعر پیشکسوت اردبیل تالیف دو کتاب شعر است.

علی اصغر محسن پور گلمغانی متولد 1312 و از بازنشتگان آموزش و پرورش استان اردبیل است. وی از همان عنفوان جوانی با حضور در محافل ادبی اردبیل به تمرین شعر سرایی پرداخت و بیش از 60سال از عمر خود را در عرصه ادبیات اردبیل سپری کرده است. 

اصغر گلمغانی با اینکه 9دهه از عمرش سپری شده است هنوز هم در محافل ادبی اردبیلی حاضر شده و به شعرخوانی می پردازد. تخصص این شاعر پیشکسوت اردبیل، غزل است.