سرویس: سیاسی کد خبر: 9061 ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵

دبیرکل مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان:

انتخاب وزرای جوان، موجب پویایی دولت می شود/ رکود اقتصادی فعلی، نتیجه تفکرات فسیل شده دولت پیر و خسته است

دبیرکل مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان از ارسال نامه سرگشاده به مسئولین آینده کشور در خصوص ضرورت میدان دادن به جوانان در بدنه دولت خبرداد و گفت: از دولت آینده انتظار می رود با انتخاباب وزرای جوان متعهد ،انقلابی و جهادی کشور را در مسیر پیشرفت و تحول اساسی قرار دهد.

انتخاب وزرای جوان، موجب پویایی دولت می شود/ رکود اقتصادی فعلی، نتیجه تفکرات فسیل شده دولت پیر و خسته است

به گزارش ابصارخبر، راشد پرستار دبیرکل مجمع  ملی سازمان های مردم نهاد جوانان در گفتگو با سبلان ما ، از ارسال نامه سرگشاده به مسئولین آینده کشور در خصوص استفاده ی دولت از ظرفیت جوانان خبرداد و گفت:  جوانان نقش مهمی در عرصه های مختلف سازندگی کشور برعهده دارند  و هرجا و هر زمان قشر جوان وارد صحنه شده است تحول آفرین بوده است.

وی یه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت:  توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به دولتمردان استفاده از ظرفیت عظیم جوانان در مدیت های کلان کشور است.

پرستار با بیان اینکه متأسفانه در سالهای اخیر به‌طور مکرر، اقتصاد کشور به تصمیم‌های دیگران گره زده شد و بسیاری از کارها به جای توجه به داخل و استفاده از ظرفیت جوانان  به تصمیم‌های آمریکا موکول شده بود، گفت:   نتیجه تفکرات فسیل شده دولت پیر و خسته رکود و ضررهای اقتصادی  است که گریبانگیر جامعه شده است.

وی یکی از راه‌های حل مشکلات اقتصادی را استفاده از ظرفیت وسیع جوانان کشور دانست و گفت:  استفاده از وزرای با میانگین سنی جوان علاوه بر پویایی و تحرک دولت می توان کشور را در بزنگاه های تاریخی با اتخاذ  تصمیمات درست و منطقی و سرنوشت ساز  به سمت پیشرفت و آبادانی سوق دهد چراکه سرزندگی و پویایی از ویژگی های جوانان جویای نام و آماده کار و تلاش است.

نامه سرگشاده مجمع ملی سازمان های مردم نهاد کشور به مسئولین دولت

زندگی در دوران پیشرفت های محیرالعقول تکنولوژی به همراه رشد سرسام آور سرمایه های فزاینده؛ سبب غفلت از سرمایه ای به مراتب بزرگ تر به نام جمعیت به ویژه قدرت جمعیت جوان شده است. این درحالی است موتور محرک پیشرفت های فنی و تخصصی در جهان، همین جمعیت جوان می باشد. در حال حاضر مرز بین جوانی و میان سالی، تحت تأثیر مسائل اقتصادی، فرهنگی و نبود امکانات رفاهی متناسب با انتظارات این قشر فرهیخته و تحصیلکرده؛ رتگ باخته و مفهوم خود را از دست داده است.

براساس آمار رسمی در سال 1396، نیمی از جمعیت جوان کشور ریر 30 سال داشته اند؛ از این رو مجموعه حکمرانی کشور باید با درک شرایط فعلی و با برداشتن گام های اصولی در طراحی برنامه ها و تدوین راهبردها و افزایش مهارت آموری و ارتقای سطح دانش، تمام ظرفیت جوانان و نخبگان را به کار گیرد.

با توجه به تأکیدات ویژه و مکرر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بر روی جوانان به عنوان نیروی محرک برای ساختن جامعه که از استعداد و انگیزه فوق العاده جهت خدمت  در ارکان مختلف نظام برخوردار هستند و نیز در پیشران و خط مقدم بسیاری از پیشرفت ها و موفقیت ها در عرصه های مختلف علمی، فناوری، پزشکی، هسته ای و...دانشمندان جوان و متخصص دیده می شوند که از این لحاظ دولت آینده باید حساب ویژه ای در استفاده از این ظرفیت بالقوه در راستای فائق آمدن بر مشکلات و حل بسیاری از مسائلی که نیازمند تدابیر هوشمندانه و اقدامات جهادی است،  باز کرده و گام های اساسی بردارد.

بدون شک در طول عمر پربرکت انقلاب اسلامی؛ هر زمان که به جوانان اعتماد شد و عرصه برای فعالیت و بروز استعدادهای آنان فراهم شده است، نتایج درخشانی به دنبال آمده است؛ بطوریکه از دوران دفاع مقدس که بسیاری از جوانان به عنوان فرمانده عرصه ی نبرد حضور داشتند تا توفیقات حاصل شده در حوره های هسته ای، فناوری، پزشکی را می توان نمونه های بارز اعتماد به جوانان در ادوار مختلف نام برد.

در پایان از دولت آینده انتظار می رود که استفاده از قشر جوان و تحصیلکرده را در بدنه ی دولت و اداره کشور؛ بدون در نظرگرفتن فشارها و ملاحظات داشته باشد و از این طریق روح امید و نشاط را در میان آحاد مردم شهید پرور و انقلابی ایران زنده کند. چراکه  تحقق این امور زیربنایی و ساختاری، نیازمند مدیریت شجاعانه، امیدوارانه، جهادی، همراه با اشراف میدانی بر مشکلات، عدم انفعال در برابر دشمن و شرطی نکردن اقتصاد به مسائل خارج از اختیار خودمان است.

 

انتهای پیام/ج