نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 9072 ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰

رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

توسعه دادرسی الکترونیک اولویت مهم دستگاه قضاء استان اردبیل است

رئیس کل دادگستری استاناردبیل گفت: ‌بهره مندی بیش از پیش از فن آوری های نوین، توسعه دادرسی های الکترونیکی، تکریم ارباب رجوع، اتقان آراء، تسریع و تدقیق در رسیدگی ها از مهمترین اولویت های دستگاه قضایی استان است.

توسعه دادرسی الکترونیک اولویت مهم دستگاه قضاء استان اردبیل است

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام والمسلمین حسین کثیرلو صبح امروز در نشست هم اندیشی رئیس دادگستری استان با قضات محاکم تجدید نظر و کیفری استان اردبیل  بر لزوم خویشتنداری و پرهیز از خشم و تندی در مواجهه با اصحاب پرونده و ارباب رجوع تاکید نموده از تلاشهای شبانه روزی و جهاد گونه قضات و کارکنان قدردانی کرد.

وی در ادامه با اشاره به نقش مهم و حیاتی دادگاه های تجدید نظر یادآور شد این نقش مهم ایجاب می کند تا قضات تجدید نظر با علم، تخصص و دقت مضاعف اقدام به صدور آرای قضایی کنند.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه محور عمل در دستگاه قضایی، قانون است گفت: وظیفه دستگاه قضایی بر این است تا ضمن عمل بر قانون، بر نحوه اجرای صحیح قانون در سایر نهادها و دستگاه ها نظارت کرده و در صورت مشاهده موارد تخلف با خاطیان برخورد کنند.

وی سند تحول قضایی را یکی دیگر موضوعات مهم عنوان نمود که در این سند بربهره مندی بیش از پیش از فناوری های نوین و دادرسی های  الکترونیکی تاکید شده که الحمدالله  دستگاه قضایی استان در راستای عمل بر اساس سند تحول قضایی از پیشگامان استفاده از فن آوری های نوین و به ویژه دادرسی های الکترونیکی بوده است.

رئیس کل دادگستری استان هم چنین اتقان آراء را یکی دیگر از موارد مهم عنوان نمود که ضرورت دارد قضات استان توجه و اهتمام ویژه و بیش از پیشی در این خصوص داشته باشد.

انتهای پیام/م