سرویس: سرویس خبری کد خبر: 9088 ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴

حجت الاسلام پناهیان:

حکومت داری حضرت علی(ع)، الگوی دولت شود/40 سال است در مورد وجدان فیلمی ساخته نشده است

حجت الاسلام پناهیان لزوم ورود مذهبی ها و هیئتی ها به کارهای فرهنگی در کشور را متذکر شد و گفت: دولت پیش رو لازم است در خصوص کشورداری ،حکومت حضرت علی(ع) را الگوی خود قرار دهد.

حکومت داری حضرت علی(ع)، الگوی دولت شود/40 سال است در مورد وجدان فیلمی ساخته نشده است

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام پناهیان ظهر امروز در جمع  فعالین فرهنگی شهرستان اردبیل  به لزوم کار فرهنگی در جامعه پرداخت و گفت: کسانیکه خود را ولایت پذیر می دانند باید در این مسیر احساس مسئولیت کرده و فداکارانه در جبهه حق گام بردارند.

تعاون، راهگشای وضعیت فعلی اقتصادی کشور است

حجت الاسلام پناهیان از تعاون به عنوان یکی از مهمترین راه های شکوفایی اقتصاد در جامعه نام برد و گفت: هیئت های مذهبی با راه اندازی تعاونی ها باید در این مسیر پیشقدم شوند چراکه تعاون در شرایط فعلی اقتصادی راهگشا است.

وی لزوم حمایت تعاونی  ها از فعالیت های دانش بنیان را متذکر شد و گفت: عالمان دینی باید از ظرفیت منبرها جهت مشارکت مردم در فعالیت های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بهترین بهره برداری را بکنند تا با افزایش مشارکت مردمی مشکلات کشور  و جامعه کاهش پیدا کند.

این کارشناس فرهنگی کشور تشخیص اولویت ها را لازمه پیشرفت و تعالی عنوان کرد و گفت: کار فکری و تعلیم و تربیت یکی از کارکردهای مسجدی ها است .

حجت الاسلام پناهیان  در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم ترویح فعالیت های فرهنگی در جامعه پرداخت و گفت: امروز فعالین فرهنگی باید برای حراست از مرزهای اعتقادی دینداران تلاش کنند.

وی از غرور به عنوان یکی از آفت های طرفداران حق نام برد و گفت: دینداران نباید گرفتار غرور شوند.

حجت الاسلام پناهیان به سخنان آیت الله شاه آبادی از اساتید امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: کسی که حق را نپذیرد ، از استعداد فکری پایینی برخوردار است ولی ممکن است از صفای باطنی خوبی برخوردار باشد بنابراین نباید زود قضاوت کرد و به آینده امیدوار شد چراکه مسائل دین عمیق است و از این رو  فرد دیندار نیز  فرد عمیقی است.

مطالعه، پیش زمینه کارهای فرهنگی است

حجت الاسلام پناهیان از مطالعه به عنوان یکی از پیش زمینه های کارهای فرهنگی نام برد و گفت: بهترین مطالعات نیز مطالعلا تاریخی است  که عبرت آموز است.

این کارشناس مسائل مذهبی و سیاسی یکی از کارکردهای مطالعه را رسیدن به تشخیص و حکمت ها نام برد و گفت: کار تربیتی و تبلیغی مستلزم  مطالعه، تحقیق و پژوهش است.

وی  ساخت ماهواره  و موشک و واکسن کرونا را نتیجه پژوهش و مطالعه دانست و گفت: نباید از تجریه و دانش گذشتگان نیز در پیشرفت ها غافل شد.

حجت الاسلام پناهیان به لزوم کار فرهنگی در جبهه انقلاب پرداخت و گفت: انجام کارهای فرهنگی در جبهه باطل به مراتب آسان تر از کارهای فرهنگی در جبهه حق است چراکه در جبهه باطل ارزش ها معنی و مفهوم ندارد و متولیان این امر در جبهه باطل از هر شیوه و روشی برای اثر گذاری در مخاطبان خود در جبهه خود و جبهه مقابل انجام می دهند.

وی به روش های کار جبهه باطل اشاره کرد و گفت: جبهه باطل با سطحی نگری به دنبال تخریب انسان و ارزش های انسانی است و بهترین روش نیز استفاده از ابزار شکم و شهوت است تا با مشغول کردن مردم به این دو مورد  به اهداف خود برسند.

این خطیب کشور به سختی های کار فرهنگی در جبهه حق اشاره کرد و گفت: به تصویر کشیدن ارزش های انسانی کار هرکسی نیست چراکه فرد علاوه بر اینکه خود دارای ارزش مد نظر باشد باید از قدرت تبیینی نیز برخوردار باشد تا بتواند ابزارهای این انتقال را یافته و با استفاده از نمادهای ابداعی فرهنگ سازی کند.

وی از به تصویر کشیدن عشق به شهادت به عنوان نمونه یک کار فرهنگی در جبهه حق نام برد و گفت: کار فرهنگی بر روی اعضای جبهه حق بسیار سخت تر از کار فرهنگی بر روی دیگران است چراکه اعضای جبهه حق علاوه بر اینکه خود  بر موضوع احاطه دارند بلکه بر اجرا نیز ادعا دارند بنابراین اثر گذاری کار فرهنگی جبهه حق بر روی خود اعضای جبهه کار  هر کسی نیست.

40 سال است در مورد وجدان فیلمی در کشور ساخته نشده است

حجت الاسلام پناهیان از کم کاری جبهه حق بر روی موضوع حجاب انتقاد کرد و با بیان اینکه بی حجاب کردن مردم نه معرفت می خواهد و نه وجدان و شرف گفت: 40 سال است در مورد وجدان در کشور ما فیلمی ساخته نشده است.

وی به فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: هیئتی باید با ورود به فضای مجازی و آشنایی با ادبیات این فضا به تسخیر فضای مجازی بپردازند و با  انتشار تولید محتوای فرهنگی جبهه حق در فضای مجازی اجازه عرض اندام به جبهه باطل ندهند.

لزوم ورود هیئتی ها به مبحث افزایش جمعیت کشور 

این کارشناس مسائل فرهنگی کاهش جمعیت کشور را نتیجه عدم کار فرهنگی در موضوع فرزندآوری نام برد و گفت:  امروز بر هیئتی ها واجب است تا با احساس تکلیف در این خصوص وارد عمل شوند و با تبیین اهمیت موضوع ضمن فراهم کردن زمینه های فرهنگی ازدواج ساده در بین خانواده ها، مقدمات و الزامات اقتصادی و فرهنگی فرزندآوری در بین زوج ها را نیز فراهم کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حکومت امام علی(ع) اشاره کرد و با اینکه شعار دولت پیش رو عدالت است گفت: دولت آینده باید عدالت ورزی حضرت علی(ع) را الگوی خود قرا دهد تا در فرصت 4 ساله خدمت به مردم،  طعم واقعی عدالت را به جامعه بچشاند.

حکومت داری حضرت علی(ع)، الگوی دولت پیش شود

حجت الاسلام پناهیان به تبیین ویژگی های حکومت حضرت علی(ع) پرداخت و گفت: با اینکه حکومت حضرت علی(ع) حکومت زهد و علم و دانش بود با اینحال عدالت به تمام معنی در جامعه جاری بود و مردم  علاوه بر اینکه از امنیت و آرامش برخوردار بودند از رفاه نیز برخوردار بودند و فقیر و غنی به یک چشم  نگریسته می شد.

وی در پایان سخنان خود به جلوه اجتماعی جبهه حق اشاره کرد و گفت: دولت پیش رو باید با نگاهی به وقایع تاریخی به دنبال ترویج مشارکت مردمی در پیشبرد اهداف خود در تعالی و پیشرفت جامعه باشد.

مسئولیت پذیری از ویژگی های ولایت پذیران است

حجت الاسلام پناهیان از مسئولیت پذیری به عنوان ویژگی ولایت پذیری نام برد و گفت: کسانیکه خود را ولایت پذیر می دانند باید در این مسیر احساس مسئولیت نیز بکنند و فداکارانه در جبهه حق گام بردارند.

 

انتهای پیام/ج