نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سیاسی کد خبر: 9165 ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹

امام جمعه پارس آباد:

مسجد مهم ترین پایگاه عبادی و اجتماعی در جامعه/ لزوم استقرار اداره اوقاف و امور خیریه در پارس آباد

امام جمعه شهرستان پارس آباد گفت:مساجد مهم ترین پایگاه عبادی و اجتماعی در جامعه و جایگاه نزول خیرات و برکات است.

مسجد مهم ترین پایگاه عبادی و اجتماعی در جامعه/ لزوم استقرار اداره اوقاف و امور خیریه در پارس آباد

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی در خطبه های نماز جمعه شهرستان پارس آباد که در فضای باز و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد،اظهار کرد:مساجد مهم ترین پایگاه عبادی و اجتماعی در جامعه،جایگاه نزول خیرات و برکات و قطعه ای از بهشت در روی زمین است.

وی بیان کرد:بنا به فرمایش پیامبر بزرگوار اسلام(ص) مسجد خانه هر فرد متقی است و امروز باید همگان برای توسعه برنامه های فرهنگی، عبادی و اجتماعی در مساجد اهتمام ویژه داشته باشیم.

امام جمعه شهرستان پارس آباد حضور پرشور جوانان را در مساجد مهم و حائز اهمیت دانست و تصریح کرد:مسجد برای همه مومنین و متقیان است و این پایگاه مهم عبادی و اجتماعی نباید صرفا در اختیار و مدیریت طیف یا گروه خاصی در برخی محلات باشد.

وی با اشاره به فرارسیدن روز پزشک،بیان کرد:کادر درمانی و پزشکان متعهد و دلسوز در شرایط سخت کرونایی با ایثار و مجاهدت در خدمت مردم بوده اند و عموم مردم باید با رعایت شیوه نامه های بهداشتی قدردان زحمات این قشر زحمت کش باشند.

باقری بنابی با اشاره به عزاداری های دهه اول محرم،افزود:از هیئات مذهبی،مساجد،روحانیون و نیروهای نظامی و انتظامی که در برگزاری باشکوه مراسمات عزاداری سرور و سالار شهیدان با رعایت شیوه نامه های بهداشتی زحمت کشیدند تقدیر و تشکر می نمایم‌.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پارس آباد با اشاره به فرارسیدن هفته دولت،تصریح کرد:شهیدان رجایی و باهنر نمونه هایی بارز از مدیران جهادی و انقلابی هستند که علارغم مدت کوتاه مدیریت خود،الگویی موفق برای همه مدیران و مسئولین کشور می باشند.

وی گفت:از دولت جدید انتظار می رود با بهره گیری از همه ظرفیت های موجود برای حل مسائل و مشکلات موجود مردم، به صورت جهادی و شبانه روزی تلاش کند.

باقری بنایی با اشاره به ناکامی و رسوایی آمریکا در افغانستان، افزود:تحولات افغانستان و فرار مفتضحانه نیرو‌های آمریکایی و سقوط دولت‌ کابل درس عبرتی برای همه جهان بویژه کشور‌ها و دولتمردان وابسته به آمریکا است.

امام جمعه شهرستان پارس آباد بیان کرد:مشکل آب در شهرستان جدی است و همه کشاورزان در صرفه جویی آب باید اهتمام ویژه داشته باشند و مدیریت آب شهرستان نیز با رعایت عدالت، آب مورد نیاز را در اختیار زارعین قرار دهد.

باقری بنابی با اشاره به خطبه ۱۹۳ نهج البلاغه،گفت:بنا به فرمایش امیر المومنین(ع) قوت در دین، دور اندیشی،ایمان در یقین و علم اندوزی از خصوصیات بارز افراد متقی است.

وی با اشاره به لزوم استقرار اداره اوقاف و امور خیریه در شهرستان پارس آباد،تصریح کرد:اداره امور مساجد در شهرستان پارس آباد از اهمیت ویژه برخوردار است و این شهرستان همچنان از نبود اداره اوقاف و امور خیریه رنج می برد.  

خطیب نماز جمعه شهرستان پارس آباد بیان کرد:وضعیت شهرستان پارس آباد از بابت شیوع ویروس کرونا  بحرانی است و از همه مردم می خواهیم وضعیت کرونا در شهرستان را جدی بگیرد و نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی اهتمام جدی داشته باشند.

 

انتهای پیام/ج