سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 9170 ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱

در نامه سرگشاده بسیج دانشجویی به شهردار اردبیل مطرح شد؛

اعلام آمادگی بسیج دانشجویی اردبیل با شهرداری در راستای حل مشکلات کلان شهر اردبیل

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های اردبیل با ارسال نامه ای سرگشاده به شهردار جدید اردبیل در خصوص برگزاری نشست هم‌افزایی و تبیین مسائل و مشکلات شهری و نیز راهکارهای برون‌رفت از این مشکلات در راستای حل و فصل مشکلات کلان‌شهر اردبیل اعلام آمادگی و همکاری کرد.

اعلام آمادگی بسیج دانشجویی اردبیل با شهرداری در راستای حل مشکلات کلان شهر اردبیل

به گزارش ابصارخبر، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اردبیل با انتشار نامه ای سرگشاده به شهردار جدید اردبیل اعلام کرد؛ امروز مجموعه شهرداری اردبیل بیش‌تر از همه زمان‌ها تشنه خدمت صادقانه  و اهتمام بی‌وقفه برای حل مشکلات عدیده شهری می‌باشد، که این مهم جز با به‌کارگیری معاونان و مشاورانی کارآزموده، امین، متعهد، دارای روحیه جهادی و بدون وابستگی به نهادهای قدرت و ثروت ممکم نیست.

 

متن نامه بسیج دانشجویی:

جناب آقای محمود صفری، شهردار منتخب دارالارشاد اردبیل  

سلام علیکم؛  

 پرواضح است که شهرداری‌ها مظهر خدمت‌رسانی بی ‌منت  در راستای تعالی شهری، احیای حقوق شهروندی و نیل به شهر طراز تمدن اسلامی  می‌باشند؛ در این راستا شهرداران باید طلایه‌دار پیشرفت و آبادانی و بستر‌ساز شهری  بهره‌مند از تمام ظرفیت‌ها و استعدادهای پیدا و پنهان در جهت تحقق اهداف عالیه گام دوم انقلاب اسلامی باشند  که در آن شأن و منزلت شهروندان به‌نحو شایسته برآورده شود؛ ضرورت دارد که اقدامات شهردار طراز گام دوم انقلاب اسلامی آرمان‌گرایانه، افق گشا، مسئولیت آفرین و عدالت‌محور باشد تا به قله‌های آرمانی شهر طراز تمدن اسلامی نائل شود؛ مع‌الوصف آنچه که در برنامه‌ها و عملکرد شهرداران مشاهده شده است، بی‌نظمی، اقدامات فسادزا و کارنامه ضعیف و نه‌چندان قابل قبول بوده است. عدم توازن توسعه شهری و توزیع ناعادلانه امکانات و خدمات و بی‌توجهی به مناطق کم‌برخوردار شهری، منجر به تشدید مشکلات و بحران‌های فرهنگی- اجتماعی و سیاسی در این مناطق و تشدید فاصله طبقاتی و تقسیم شهر به قسمت‌های پایین‌شهر و بالاشهر شده است. لذا بر خود لازم دانستیم که در عمل به وظیفه دینی و قانونی خود، در طلیعه مسئولیت جنابعالی، ضمن تبریک، آرزوی توفیق و بهروزی برای جنابتان نکاتی چند را یادآور شویم:  

 1. امروز مجموعه شهرداری اردبیل بیش‌تر از همه زمان‌ها تشنه خدمت صادقانه  و اهتمام بی‌وقفه برای حل مشکلات عدیده شهری می‌باشد، که این مهم جز با به‌کارگیری معاونان و مشاورانی کارآزموده، امین، متعهد، دارای روحیه جهادی و بدون وابستگی به نهادهای قدرت و ثروت می‌باشد؛ در نتیجه در راستای گشودن حلقه‌های مدیریتی برای حضور نسل جوان،مومن و آگاه انقلابی و نقش‌آفرینی آنان در عرصه مدیریتی کشور مطابق با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، لازم است جنابعالی در انتخاب مدیران و معاونان نهایت دقت و ظرافت را مبذول دارید.  

2. چنان‌که از برنامه‌های جنابعالی پیداست، تعیین تکلیف پروژه‌های ناتمام شهری از اولویت‌های پیش‌روی شما می‌باشد؛ در این زمینه لازم است توجه جدی به مباحث مالی و اجرایی را معطوف دارید تا بیش از این متحمل هزینه‌های سرسام‌آور و فاقد توجیه اقتصادی و اجرایی در پروژه‌های کلان شهری نباشیم.  

3. آنگونه که در منظومه فکری مقام معظم رهبری پیداست، از جمله وظایف مهم شهرداری‌ها مبارزه جدی با فساد، ویژه‌خواری و قانون‌فروشی، توجه به مسأله‌ی فضای سبز و افزایش سرانه آن متناسب با توسعه متوازن شهری، ارتقاء سطح کیفی خدمات اجتماعی و فرهنگی شهری و نیز استفاده از علم، فکر، برنامه و اشخاص عالم می‌باشد. در این زمینه آنچه که ضرورت دارد شناسایی بسترهای فسادزا و علاج ساختاری آن‌ها، کاهش آسیب‌های اجتماعی با تمهید اقدامات موثر، اثربخش و غیرنمایشی و نیز توجه به توسعه متوازن شهری با تأکید بر مناطق حاشیه شهر با بهرمندی از فکر و نظر متخصصان امر می باشد.  

در نهایت  بسیج دانشجویی دانشگاه‌های اردبیل ضمن اعلام آمادگی درخصوص برگزاری جلسه‌ای در جهت هم‌افزایی هرچه بهتر و تبیین مسائل و مشکلات شهری و نیز راهکارهای برون‌رفت از این مشکلات در زمان و محل مورد نظر جنابعالی، آماده هرگونه همکاری در راستای حل و فصل مشکلات کلان‌شهر اردبیل می‌باشد تا با تلاش‌های خالصانه کارکنان خدوم مجموعه شهرداری شاهد شهری درخور و شایسته مردم شریف دارالارشاد باشیم.