سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 9344 ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳

همزمان با سالروز شهادت سردار شاپور برزگر برگزار شد؛

محفل شعر و خاطره گویی سردار مهربانی ها در اردبیل +عکس

محفل شعر و خاطره گویی سردار مهربانی ها همزمان با سالروز شهادت سردار شاپور برزگر در اردبیل برگزار شد.

محفل شعر و خاطره گویی سردار مهربانی ها در اردبیل +عکس

به گزارش ابصارخبر، عصر امروز محفل شعر و خاطره گویی سردار مهربانی ها همزمان با سالروز شهادت سردار شاپور برزگر با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر استان اردبیل با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سازمان بسیج هنرمندان اردبیل، حوزه هنری استان، شورای شهر و شهرداری اردبیل در فرهنگسرای بانوان برگزار شد.

سعید اطهر نیاری مسئول انجمن شعر بسیج هنرمندان استان و دبیر اجرایی این جشنواره، در گفتگو با خبرنگار سبلان ما به نخستین جشنواره شعر و خاطره سردار مهربانی ها با محوریت سردار شاپور برزگر  همرزم سردار شهید مهدی باکری و از فرماندهان اردبیلی در دوران دفاع مقدس، اشاره کرد و گفت: سالروز شهادت این فرمانده اردبیلی متقارن با روز ملی استکبارستیزی است به همن خاطر درصصد شدیم تا با راه اندازی محفل شعر و خاطره گویی تحت عنوان سردار مهربانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این فرمانده گرانقدر دارالارشاد اردبیل، با زبان هنر به تبیین اهمیت استکبار ستیزی در نسل جوان بپردازیم.

 اطهرنیاری در ادامه سخنان خود به فراخوان این محفل ادبی اشاره کرد و گفت: تعداد ۴۱ اثر از ۲۸ شاعر در رده سنی آزاد و ۱۹ اثر از ۱۱ شاعر در رده سنی نوجوانان و ۲۹اثر از ۲۶نفر در بخش خاطره  به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که در هر بخش ۳نفر به عنوان برگزیده انتخاب و معرفی شدند.

 وی افزود: موسی فتحی، امیر رستم نژاد،میلاد فطین در بخش شعر رده سنی آزاد، ایرج فتحی، سیامک یوسفی، محمد مختاری در بخش خاطره،فاطمه شیخی،سوگند حسینی، نرجس احمدی در بخش شعر نوجوان به عناوین برتر این محفل ادبی دست یافتند.

سخنرانی یاور اسماعیل نژاد از همرزمان سردار شهید شاپور برزگر، روایتگری برادر سردار شهید شاپور برزگر، سخنرانی عبداله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شعرخوانی منتخبین هنرواره و اجرای سرود حماسی از جمله برنامه های این محقل ادبی در اردبیل بود.