سرویس: سیاسی کد خبر: 9349 ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱

امام جمعه شهرستان نیر:

اصلاحات اقتصادی ضامن اعتلای کشور است/ فرایند کمال بشر با فرهنگ کتابخوانی محقق می شود

امام جمعه شهرستان نیر گفت: دولت انقلابی باید اقتصاد و معیشت را از مذاکره جدا کرده و با انجام اصلاحاتی روند بهبود اقتصاد و معیشت را در داخل دنبال کند.

اصلاحات اقتصادی ضامن اعتلای کشور است/ فرایند کمال بشر با فرهنگ کتابخوانی محقق می شود

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های نماز جمعه این هفته به مذاکرات برجام و معیشت مردم اشاره کرد و گفت: دولت انقلابی باید اقتصاد و معیشت را از مذاکره جدا کرده و  با انجام اصلاحاتی روند بهبود اقتصاد و معیشت را در داخل دنبال کند.

امام جمعه شهرستان نیر به اهمیت رعایت تقوا در زندگی فردی و اجتماعی پرداخت و گفت: عاقبت این سیر عظیم تاریخی و جهانی متعلق به مستضعفین بوده و آخرت هم متعلق به متقین است.

وی با بیان اینکه  یک فرد با تقوا یا یک جامعه با تقوا در هر میدانی وارد بشود موفق خواهد شد، گفت: عاقبت همین دنیا هم متعلق به مستضعفین است.

حجت الاسلام نعمتی به عوامل تقوا اشاره کرد و گفت: یکی از عوامل تقوا، خدمت بی منّت به ملت است چراکه از همه مسئولیت ها در آخرت سوال می شود.

امام جمعه شهرستان نیر در ادامه سخنان خود به احادیث پیامبر اکرم(ص) در خصوص خدمت به مردم اشاره کرد و گفت: مردم داری و مدارا با مردم مهم است بنابراین تا می توانیم باید از مشکلات مردم گره گشایی کنیم و الا خداوند متعال ما را نخواهد بخشید.

مسئولین موظف به شنیدن صدای مردم هستند

حجت الاسلام نعمتی در بخش دیگری از سخنان خود به نخستین سفر شهرستانی استاندار اردبیل در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: حضور استاندار اردبیل در شهرستان نیر و دلجویی از مردم این شهرستان که به دنبال مطالبات اصحاب رسانه، شورای شهر و مدیران اجرایی، شورای تامین، معتمدین، نخبگان و جوانان انجام گرفت، مطلوب نظر بود.

وی حضور استاندار اردبیل در جمع مردم شهرستان نیر و شنیدن مطالبات مردم بدون واسطه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این کار در زمانیکه عده ای از مسئولان، مطالبه گران را تهدید می کنند که مطلوب نظام اسلامی نیست، خوب و ارزشمند بود.

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه مسئولین موظف به شنیدن صدای مردم هستند گفت: مردم بهتر از هر کسی خط قرمز نظام را می شناسند.

وی به مشکل کنار گذر شهرستان نیر نیز اشاره کرد و گفت: رفع مشکلات نانوایان شهرستان نیر از جمله مطالبات مردم بود که استاندار نسبت به رفع آنها قول مساعد داد.

حجت الاسلام نعمتی به فصل سرما نیز اشاره کرد و گفت: سهمیه آرد روستاهائیکه در فاقد نانوایی هستند و مسافر هم نیست باید مدیریت شده و بعد از ظهرها نسبت به پخت نان توسط چند نانوایی در سطح شهرستان مبادرت شود.

 

فرایند کمال بشر با فرهنگ کتابخوانی محقق می شود

امام حمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود  به ترویج فرهنگ کتابخوانی اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی و علم آموزی برای توسعه و ایجاد نشاط اجتماعی هر منطقه ای یک واجب دینی است چراکه فرایند کمال بشر بوسیله کتاب محقق می شود.

وی با بیان اینکه دین و دنیای بشر بوسیله کتاب تامین و تغذیه می شود گفت: کتاب عصاره تمدن ها است که به نسل ها منتقل می شود.

حجت الاسلام نعمتی خطاب به متولیان فرهنگی گفت: متولیان فرهنگی و نهادهای آموزشی در این زمینه باید احساس وظیفه کنند و برای اعتلای فکر و فرهنگ کشور اسلامی، کتابخوانی و علم آموزی را در سرلوحه اولویت های فرهنگی و برنامه های ترویجی خود قرار دهند

مشکلات اقتصادی کشور باید با نگاه به درون حل شود

امام جمعه شهرستان نیر به مذاکران برجام نیز اشاره کرد و گفت: دولت انقلابی باید اقتصاد و معیشت را از مذاکره جدا کرده و  با انجام اصلاحاتی روند بهبود اقتصاد و معیشت را در داخل دنبال کند

وی افزود: این موضوع باعث خواهد شد تا از لحاظ روانی، کارکرد اصلی تحریم ها از بین برود و آمریکایی ها برای رسیدن به اهداف خود فقط سلاح تحریم را در اختیار دارد چراکه این سلاح تنها ابزاری برای تحقق هدفی است که  استکبار در بازی های  امنیتی و نظامی طراحی کرده و توسط محور عبری، عربی و غربی در حال اجرا است.

حجت الاسلام نعمتی در ادامه سخنان خود به لزوم تغییر قاعده بازی در مذاکرات اشاره کرد و گفت: امروز دشمنان در تلاش هستند تا ایران را به نقطه بازدارندگی هسته ای برسانند بنابراین قاعده بازی در مذاکرات پیش رو باید تغییر کند.

اصلاحات اقتصادی ضامن اعتلای کشور است

امام جمعه شهرستان نیر به فشارهای اقتصادی اشاره کرد و گفت: فشارهای اقتصادی معیشت مردم با درامد ثابت را ضعیف کرده است بنابراین حضور قدرتمند و مسئولانه مجریان و ناظران اجرای طرح های ملی و اقدامات زیر ساختی در کنار گفتگوی صادقانه با مردم ، آرام کردن التهابات اقتصادی ، به ثبات رساندن نسبی بازار پول و سرمایه و کالا می تواند در این مسیر به دولت کمک کند.

امام حسن عسگری(ع)، سیاستگذار زیست تمدنی

حجت الاسلام نعمتی یکی از مهمترین مولفه های محقق کردن تمدن اسلامی را فراهم کردن زمینه ها و شرایط زیست تمدنی عنوان کرد و گفت: تقویت حداکثری پیوندهای اجتماعی و عبور از فرد گرایی افسار گسیخته یکی از زمینه های زیست تمدنی است.

وی از امام حسن عسگری(ع) بعنوان سیاستگذار زیست تمدنی نام برد و گفت: امام حسن عسگری(ع) الگوی نفی فردگرایی و تقویت حداکثری پیوندهای اجتماعی در راستای تحقق زیست تمدنی بودند.

امام جمعه شهرستان نیر در پایان سخنان خود به راه های تحقق زیست تمدنی در برهه فعلی اشاره کرد و گفت: قدم اول و اصلی در تحقق تمدن اسلامی وجود الگوی زیست اسلامی مومنانه در جوامع اسلامی بویژه شیعه است.

 

انتهای پیام/ج