سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 9379 ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹

امام جمعه شهرستان نیر:

سهمیه آرد مناطق روستایی شهرستان نیر به کجا می رود/ لزوم نظارت مسئولان استانی بر توزیع آرد و نان شهرستان نیر

امام جمعه شهرستان نیر از وضعیت توزیع ناعادلانه آرد و نظارت بر نانوایی های شهرستان نیر انتقاد کرد و خواستار ورود مسئولان استان به موضوع توزیع آرد و نظارت بر نانوایی های شهرستان شد.

سهمیه آرد مناطق روستایی شهرستان نیر به کجا می رود/ لزوم نظارت مسئولان استانی بر توزیع آرد و نان شهرستان نیر

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر، از متصدیان توزیع آرد و نان در شهرستان نیر انتقاد کرد و گفت: توزیع آرد و نان در شهرستان نیر که در مسیر جاده ترانزیستی واقع شده  و در فصول مختلف سال از تغییرات جمعیتی برخوردار است نابسامان بوده و مورد قبول مردم نیست.

وی با انتقاد از ساعات پخت نان و کیفیت نان های عرضه شده به مردم نیز انتقاد کرد و گفت: کیفیت نان به ویژه در روز های پنجشنبه و جمعه نامطلوب است و این در حالی است که روزهای چهارشنبه بعد از ساعت 14 نان در شهرستان نیر پخت نمی شود.

حجت الاسلام نعمتی مشکلات شهرستان نیر به ویژه روستاها و مناطق محروم این شهرستان را یادآور شد و گفت: مدیریت ضعیف در کنار عدم نظارت بر کارکرد ادارات در شهرستان علت اصلی حل نشدن مشکلات در شهرستان است..

وی به سهمیه آرد شهرستان نیر اشاره کرد و گفت: سهمیه آرد شهرستان نیر ماهانه 250 الی 400 بسته است ولی مدیریت ضعیف و مشخص نبودن متصدیان توزیع آرد و نان در شهرستان نیر نارضایتی مردم را در برداشته استبطوریکه اگر فردی خواب بماند نمی تواند نان مورد نیاز خود را در آن روز تامین کند و به ناچار باید به اردبیل سفر کند.

امام جمعه نیر از سازمان آرد و غله سابق به عنوان متولی توزیع آرد و نان در گذشته نچندان دور شهرستان نام برده و گفت: زمانی اداره  صنعت ، معدن و تجارت متولی این امر بود و در برهه فعلی نیز جهاد کشاورزی زیر نظر فرمانداری عهده دار این مسئولیت مهم شده است و این بی ثباتی در توزیع آرد  و نظارت بر نانوایی ها مشکلات عدیده ای برای مردم شهرستان بوجود اورده است.

وی به جمعیت روستایی شهرستان نیر نیز اشاره کرد و گفت: با اینکهدر ۷۲ روستای شهرستان انتخابات برگزار شده است ، روستاییان در تامین آرد و نان با مشکل مواجه هستند و معلوم نیست سهمیه این روستاها به کجا می‌رود.

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه در بسیاری از روستاهای شهرستان نیر نانوایی وجود ندارد و مردم برای تهیه نان به شهرستان نیر مراجعه می کنند گفت: شهرستان نیر با 30 الی 40 نانوایی به دلیل عدم نظارت مسئولان خدمت دهی مناسبی برای مردم این منطقه ندارد بطوریکه مردم برای تهیه نان خود به اردبیل رفته  و نان های بسته بندبی به منازل خود می برد که این شایسته مردم منطقه نیست.

وی در پایان سخنان خود خواستار ورود مسئولان استانی به موضوع توزیع آرد و نظارت بر نانوایی ها شد و گفت: نان مسئله مهمی است  و با اینکه سهمیه مورد نیاز اختصاص یافته است ولی بدلیل سوء مدیریت و جوابگو نبودن متولیان امر با توزیع ناعادلانه مواجهه شده و نظارتی بر نانوایی های شهرستان در جنبه های مختلف همچون روزهای پخت، ساعات و شبفیت بندی های نانوایی ها  و کیفیت نان های عرضع شده به مردم نمی شود که لازم است جهت بهبود وضعیت موجود مسئولان استانی وارد عمل شوند.

 

انتهای پیام/ج