سرویس: سیاسی کد خبر: 9541 ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱

امام جمعه شهرستان نیر:

مکتب فاطمی، جامع ترین مکتب برای سعادت است/ توافق ایران با چین و روسیه توافق برد، برد است

امام جمعه شهرستان نیر به سفر رئیس جمهور به کشور روسیه و وزیر امور خارجه به کشور چین اشاره کرد و با بیان اینکه مقایسه روابط بین ایران، چین و روسیه با توافق ایران و آمریکا مقایسه درستی نیست ، گفت: توافق چین و روسیه بر خلاف آمریکا، با ایران توافق برد، برد برای طرفین است.

مکتب فاطمی، جامع ترین مکتب برای سعادت است/ توافق ایران با چین و روسیه توافق برد، برد است

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های نماز جمعه به سفر رئیس جمهور به کشور روسیه و وزیر امور خارجه به کشور چین اشاره کرد و با بیان اینکه مقایسه توافق بین ایران، چین و روسیه با توافق ایران و آمریکا مقایسه درستی نیست ، گفت: توافق چین و روسیه بر خلاف آمریکا، توافقات برد، برد برای طرفین است.

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه اهل دنیا فقط خود را می‌بینند گفت: اهل  تقوا خود را نمی‌بینند.

وی با بیان اینکه اهل دنیا مسئولیت را برای دنیای کوچک خود می خواهند گفت:  ریاست، مدیریت، عضویت در دولت، مجلس ،شوراها  و غیره که هدف ان تامین منافع شخصی است لذا در طول دوران مسئولیت، بار خود را می بندند، در حالی که در نظام جمهوری اسلامی این محاسبه بسیار غلطی است.

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه فرد باتقوا در حد توانایی و کاردانی خود مسئولیت قبول می کند، گفت:  اگر فرد در هر پست و مقام و سمتی که باشد منافع خود و گروهش را ببیند بی‌تقوایی کرده است.

توافق ایران با چین و روسیه توافق برد، برد است

 وی در بخش دیگری از سخنان خود به سفر وزیر خارجه کشور به چین و رئیس‌جمهور به روسیه اشاره کرد و گفت: مقایسه روابط بین ایران، چین و روسیه با روابط ایران و آمریکا مقایسه درستی نیست چراکه که آمریکا در نقشه روابط بین‌المللی خود با ایران سیاست مبتنی بر تنازع و تقابل را برگزیده که در ۴۳ سال گذشته شاهد اجرای آن بودیم اما رابطه چین و روسیه با ایران بر اساس آن نیست هرچند تفاوتهایی هم وجود دارد ولی آنچه مهم است، توافقات برد، برد برای طرفین است.

امام جمعه شهرستان نیر در دیگری از سخنان خود به نظام بانکی و بانکداری کشور اشاره کرد و گفت: این نظام باید به نفع مردم تغییر و اصلاح شود.

وی با بیان اینکه مردم نباید جور  ابر بدهکاران بانکی و اختلاس گران بکشند، گفت: بانک‌ها باید بر بد حساب ها  و رانت خواران سخت گیری کرده و در ارائه تسهیلات به عموم مردم بکوشند.

حجت الاسلام نعمتی یکی از دلایل اصلی تورم در کشور را بانک‌ها عنوان کرد و از بانکداران خواست تا از بنگاه‌داری دست کشیده و به سمت تقویت تولید در کشور حرکت کنند.

مکتب فاطمی، جامع ترین مکتب برای سعادت است

 وی در ادامه سخنان خود به میلاد حضرت فاطمه زهرا روز زن و میلاد امام راحل اشاره کرد و گفت: مکتب فاطمی، جامع ترین و معتبرترین مکتب برای سعادت انسان ها است چراکه این مکتب ،  مکتبی است که در آن تربیت انسان و خانواده برای تربیت نسل موثر در جامعه برای جامعه سازی، نظام سازی و تمدن سازی مشهود است.

امام جمعه شهرستان نیر در ادامه سخنان خود به مشکلات شهرستان نیر اشاره کرد و گفت:  اگر ۵ مصوبه ای که با حضور علی تیکزاد نماینده مردم نیر  و مسئولین دستاه های اجرایی  تایید شد، عملیاتی شود، شهرستان نیر در مسیر رشد و توسعه قرار خواهد گرفت.

وی به حضور شهردار و رئیس شورای شهرستان نیر به همراه نیکزاد در وزارت کشور اشاره کرد و گفت: این حضور نشان از مطالبگری جدی و اثر‌گذاری آن بر مدیریت کشور و توسعه ی شهرستان است.

جوانان شهرستان نیر، نشان دادند جوانان در تراز گام دوم انقلاب هستند

امام جمعه شهرستان نیر به شرایط آب و هوایی حاکم بر شهرستان نیر اشاره کرد و گفت: ضمن شکرگذاری از درگاه الهی بایت نزول رحمت خود به کشور به ویژه استان اردبیل که گریبانگیر خشکسالی بود، اقدامات خودجوش مردمی در گره گشایی از زندگی مردم در وضعیت کنونی که پدیده ای طبیعی است ستودنی است.

 وی از  عوامل راهداری شهرستان، هلال احمر، نیروی انتظامی، پلیس راه، بخشداری در راستای خدمت رسانی به مردم قدردانی کرد و گفت: مردم نیز به صورت خودجوش از مسافرین گرفتار در برف و کولاک پذیرایی کرده و به افرادی که نمی شناختند در منازل خود اسکان دادند که این روحیه که برگرفته از تعالین سعادت بخش اسلام است، ستودنی است.

حجت الاسلام نعمتی به کمک های خیرین و مردم نیکوکار در دستگیری از هموطنان خود در مناطق محروم و محصور شده در برف و کولاک نیز اشاره کرد و گفت: ستاد اجرای فرمان حضرت امام(ره) در این راستا نقش مهمی ایفا کرد.

وی از ایثار نانوایان شهرستان نیر در این ایام قدردانی کرد و گفت: کاش نهادهای دیگر نیز مانند ستاد اجرای فرمان امام(ره) و مردم خیر، وسط میدان بودند.

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه جوانان این شهرستان در این برهه از زمان خیلی خوب و انقلابی عمل کردند، گفت: اینها فرزندان گام دوم انقلابی هستند که با حضور جهادی و شبانه روزی خود در جامعه امیدآفرینی کردند. 

عملکرد صدا و سیما در انعکاس مشکلات شهرستان نیر پذیرفتنی نیست

 وی در پایان سخنان خود از عملکرد ستاد بحران استان گلایه کرد و گفت: صدا و سیمای مرکز استان نیز در انعکاس مشکلات مردم شهرستان نیر، عملکرد قابل قبولی نداشت.

حجت الاسلام نعمتی خواستار انتصاب افراد بومی در مسئولیت ها و مدیریت ها شد و گفت: مسئول غیربومی، جوابگو نیست.

وی به برودت هوا  و قفل 50 روستای شهرستان نیر اشاره کرد  وگفت: در این چند روز بیش از 50 روستای شهرستان نیر، روزی ۵ بار قفل می شدند در حالیکه مردم برای حل معیشت خود در مشکل بودند این جوانان و گروه های جهادی بومی بودند که با بسیج امکانات موجود به داد مردم رسیدن  و حداقل این تلاش ها از طریق رسانه استانی منعکس می شد چراکه این انتظار به حق مردمی شهرستان است و باید گفته شود.

حجت الاسلام نعمتی در پایان سخنان خود خواستار حضور میدانی مسئولان استانی در شهرستان نیر شد و گفت: مردم انتظار اجرای عدالت از مسئولان  و مجریان منتسب به عدالت علوی در این برهه از زمان را دارند.

 

انتهای پیام/ج