نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 9603 ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲

پیام تسلیت دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب:

مجاهدت‌های تاریخی و علمی بانو صدیقه مقدسی از تاریخ انقلاب پاک نمی‌شود

دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در پی درگذشت مادر شهید و بانوی دانشمند؛ بانو صدیقه مقدسی پیام تسلیتی صادر کرد.

مجاهدت‌های تاریخی و علمی بانو صدیقه مقدسی از تاریخ انقلاب پاک نمی‌شود

به گزارش ابصارخبر، دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در پی درگذشت مادر شهید و بانوی دانشمند؛ بانو صدیقه مقدسی پیام تسلیتی صادر کرد.

متن این پیام در ادامه آمده است.

«در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، زنانی ظهور کردند که توانستند تعریف زن و حضور او در ساحت رشد و تهذیب فردی، ایجاد خانواده متعالی، ولایت و جهاد اجتماعی را بازنمایی و جهانی کنند. شیرزنانی که با نشان دادن الگوی سوم زن(زن نه شرقی، نه غربی) ثابت کردند زنان در عین محجبه و شریف بودن می‌توانند در متن و مرکز باشند.

حاجیه‌خانم؛ بانو صدیقه مقدسی که مجاهدت‌های تاریخی و علمی ایشان از تاریخ انقلاب مشهد پاک نخواهد شد، حرکت‌های بزرگ زنان را در عرصه‌های اجتماعی، علمی و خانوادگی رهبری نموده‌است.

درگذشت این بانوی مجاهد را خدمت خانواده ایشان و جامعه بانوان انقلابی تسلیت گفته و از خداوند منان می‌خواهیم روح پاک ایشان را در جوار فرزند شهیدش، غریق رحمت نماید. امید است جامعه زنان و حوزه علمیه با دنبال نمودن دغدغه‌های علمی و انقلابی ایشان، بتواند جای خالی این بانوی مبارز را پر نماید.»

بنابرین گزارش، بانو صدیقه مقدسی مادر شهید و بانوی دانشمند، فرزند مرحوم آیت‌الله ابوالحسن شیرازی، نخستین امام جمعه مشهد بود. ایشان بنیانگذار مکتب اسلام شناسی مشهد( در ۱۳۴۷) و از مبارزان پیشگام انقلاب و از رهبران اولین تظاهرات مشهد علیه رژیم ستمشاهی در ۱۷ دی ۵۶ بودند. 

متولد ۱۳۲۵ و از نوادگان آیت الله شیخ علی‌محمد بروجردی نجفی، که خود، سالها از دروس خارج فقه و اصول و رجال و درایه وتفسیر و کلام نزد بزرگان حوزه مشهد وتهران بهره برده و از دهه ۴۰ تا کنون ، به صدها بلکه هزاران طلبه و دانشجوی خواهر بهره رساند. مدیریت حرکت‌های انقلابی خواهران از سال ۱۳۴۹ در مشهد و رهبری نخستین تظاهرات علیه رژیم ستمشاهی در مشهد (۱۷ دی ۱۳۵۶) و تربیت نیرو برای حرکت‌های مبارزاتی، فعالیت‌های دینی و سیاسی که از جمله در سال1356 به بازداشت ایشان در ماه رمضان و تحصن علما و خواهران در منزل مراجع مشهد و تعطیلی بازار جهت آزادی ایشان و شاگردانشان انجامید.

این بانوی مجتهد، بخش خواهران مدرسه عالی شهید مطهری در تهران را در دوره‌های تخصصی و عمومی در سال 1359 راه‌اندازی و سال‌ها مدیریت کرد و علاوه بر آن، طی‌ سال‌های متمادی به تدریس، تحقیق و تربیت صدها شاگرد فعال در این حوزه اقدام کرد.

 

انتهای پیام/ج