نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سرویس خبری کد خبر: 9607 ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵

توسط ستاداقامه نماز:

جشنواره فجر تا فجر در استان اردبیل برگزار می شود

فراخوان جشنواره سراسری علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری و ادبی نماز با عنوان «فجر تا فجر» در ستاد اقامه نماز اردبیل منتشر شد.

جشنواره فجر تا فجر در استان اردبیل  برگزار می شود

به گزارش ابصارخبر،  الله‌شکر عبدی، مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل، در جمع خبرنگار  از انتشار فراخوان اولین جشنواره سراسری علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری و ادبی نماز با عنوان «فجر تا فجر» در استان خبرداد و گفت: ترویج مفاهیم نماز و تبیین کارکرد‌های آن در ابعاد فردی، اجتماعی و بخش‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، علمی از نماد‌های بنیادین گفتمان انقلاب اسلامی است.

وی افزود: ستاد اقامه نماز با استعانت از الطاف الهی و در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با همکاری و مشارکت بخشی از دستگاه‌های فرهنگی و با بهره گیری از توان ظرفیت‌های مردمی و از منظر صاحبان فکر و اندیشه و هنر، نسبت به برگزاری جشنواره علمی پژوهشی، فرهنگی، هنری و ادبی نماز با عنوان «فجر تا فجر» اقدام می‌نماید.

عبدی ادامه داد: جشنواره «فجر تا فجر» با محوریت موضوعات علمی و پژوهشی، فرهنگی و هنری و ادبی برگزار می‌شود. محور‌های موضوع علمی و پژوهشی شامل «فلسفه نماز»؛ «مسجد و نماز و نقش آن در پیروزی انقلاب اسلامی»؛ «نماز در منشور فکری امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای(مدظله العالی)»؛ «نماز و حکمرانی اسلامی»؛ «نماز و اصلاح فرهنگ جامعه»؛ «نماز و بیانیه گام دوم انقلاب»؛ «نماز و آثار اقتصادی آن در مبارزه با فساد و فقر»؛ «نماز و خانواده تراز اسلامی»؛ «نماز و دفاع مقدس»؛ «نماز و مسجد و تمدن نوین اسلامی»؛ «نماز و مقاومت اسلامی فرهنگ بسیجی»؛ «نماز و حفظ بهداشت محیط زیست»؛ «نماز و آزاد اندیشی»؛ «نماز و آسیب‌های اجتماعی»؛ «نماز و وحدت ملی»؛ «نماز و انقلاب اسلامی»؛ «نماز و رونق تولید»؛ «نماز و سلامت اداری»؛ «نماز و بهره وری»؛ «نماز و سلامت معنوی» می‌شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل، خاطرنشان کرد: محور‌های موضوع فرهنگی و هنری شامل «نقاشی با نگاهی به مسجد و نماز جمعه و نماز در مدرسه و جامعه»؛ «عکاسی از صحنه‌های اقامه نماز»؛ «سرود با محتوای نماز، مسجد و عبادت»؛ «فیلم‌های کوتاه از نماز و نمازگزاران»؛ «پویانمایی و موشن گرافی»؛ «بازی‌های رایانه‌ای و استفاده از سایر ظرفیت‌های فضای مجازی در تولید آثار پیرامون نماز، اذان و مسجد»؛ «نرم افزار‌های کمک آموزشی نماز(رایانه‌ای و تلفن همراه)»؛ «بازی‌ها و ابزار‌های کمک آموزشی غیر دیجیتالی» می‌شود.

وی افزود: محور‌های موضوع ادبی نیز شامل «قصه کوتاه در باب نقش اجتماعی نماز و نمازگزار»؛ «قصه ویژه کودکان و نوجوانان با محتوای نماز و مسجد و کمک به دیگران»؛ «شعر حکمی در قالب قصیده و غزل و مثنوی با تمرکز بر آثار تربیتی و اخلاقی نماز»؛ «شعر ساده و روان برای کودکان و نوجوانان با رویکرد آموزش نماز»؛ «شعر نماز ویژه کودکان و نوجوانان»؛ «شعر ویژه کودکان با محتوای شیوه‌های انس کودکان به نماز»؛ «دلنوشته کودکان و نوجوانان با محتوای مسجدی که من دوست دارم»؛ «خاطرات شیرین از نماز فرزندان» می‌شود.

عبدی تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند از اول اردیبهشت ۱۴۰۱ تا ۲۰ آذر ۱۴۰۱ در استان محل سکونت خود از طریق سامانه noor.namaz.ir نسبت به ثبت نام و ارسال آثار اقدام نمایند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل، خاطر نشان کرد: ارزیابی و داوری مرحله استانی از۲۰ آذر لغایت ۲۰ دی و مرحله کشوری از ۲۰ دی لغایت ۵ بهمن‌ماه( برگزار خواهد شد.

وی افزود: اختتامیه این جشنواره در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۱ انجام می‌شود.

 

خبرنگار: شاهین فرزانه

انتهای پیام/ج