نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 9609 ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵

مدیر قرآن و عترت بسیج استان اردبیل خبرداد؛

شرکت ۹۵۰ فعال قرآنی در مرحله استانی مسابقه قرآن و عترت بسیج اردبیل

مدیر قرآن و عترت بسیج استان اردبیل از برگزاری اختتامیه مرحله استانی بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج در اردبیل خبرداد و گفت: در این دوره از مسابقات ۹۵۳ فعال قرآنی از سراسر استان اردبیل شرکت داشتند.

شرکت ۹۵۰ فعال قرآنی در مرحله استانی مسابقه قرآن و عترت بسیج اردبیل

به گزارش ابصارخبر، آیین اختتامیه مرحله استانی بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج استان اردبیل با حضور 100 فعال قرآنی از سراسر استان در  مرکز آموزشی شهید پیرزاده اردبیل برگزار شد

اباذر ابراهیمی مدیر قرآن و عترت بسیج و سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار ما، به تشریح جزئیات  بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج در استان اردبیل پرداخت و گفت: در این دوره از مسابقات ۹۵۳ فعال قرآنی از سراسر استان شرکت داشتند که بعد از مرحله شهرستانی که در بهمن ماه سالجاری برگزار شد، ۱۰۰ نفر از فعالین قرآنی بسیج به مرحله استانی راه یافتند.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح جزئیات بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج  در استان اردبیل پرداخت و گفت: این دوره از مسابقات در سطح عمومی برگزار شد تا آحاد مردم بویژه بسیجیان بتوانند معارف قرآنی خود را مورد سنجش قرار دهند.

ابراهیمی هدف این دوره از مسابقات را  ایجاد یک حرکت قرآنی در بین آحاد جامعه به ویژه تشکل ها و گروه های قرآنی به ویژه خانواده ها عنوان کرد و گفت: بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج در چهار بخش ایده‌های خلاقانه و نوآورانه، مشارکت به صورت گروهی، مشارکت به صورت خانوادگی و مشارکت فردی برگزار شد.

وی به تشریح بخش ایده‌های خلاقانه و نوآورانه پرداخت و گفت: ایده‌های خوب و خلاق محور در حوزه آموزش قرآن کریم که از قابلیت اجرایی شدن برخوردار باشند توسط دارالقرآن بسیج حمایت خواهند شد.

مدیر قرآن و عترت بسیج استان اردبیل به جزئیات رشته ی انفرادی این دوره از مسابقات اشاره کرد و گفت: حفظ کل قرآن کریم، حفظ ۱۵ جزء، ۱۰ جزء،  ۵ جزء و ۳ جزء ویژه نوجوانان زیر ۱۶ سال و جوانان بالای ۱۶ سال  به همراه رشته های ترتیل و تحقیق و ارائه مفاهیم قرآن کریم از جمله عناوین بخش انفرادی بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج در اردبیل بود.

ابراهیمی به تشریح جزئیات بخش مشارکت گروهی این دوره از مسابقات نیز پرداخت و گفت: شرکت کنندگان در این بخش به جمع خوانی آیات ۵ الی ۱۲ سوره صف پرداختند.

وی افزود: در این بخش یک نفر از اعضای گروه سوره مبارکه صف را از حفظ تلاوت کرد، یک نفر  به ارائه  خطبه ۳۱ نهج‌البلاغه پرداخت و عضو دیگر نیز یک عکس نوشته برگرفته از مفاهیم قرآنی سوره صف ارائه کرد و در نهایت همه اعضا به‌ جمع‌خوانی آیات ۸ الی ۱۲ سوره مبارکه  صف پرداختند.

مدیر قرآن و عترت بسیج استان اردبیل در بخش پایانی سخنان خود به تشریح  جزئیات بخش چهارم بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج پرداخت و گفت: در بخش مشارکت خانوادگی نیز هر کدام از اعضای خانواده در یکی از رشته‌های مشخص‌شده شرکت کردند و در پایان خانواده ای که امتیاز بالاتری را کسب کرد به مرحله نهایی راه یافت.

وی افزود: در این بخش مادر خانواده پنج صفحه اول سوره مبارکه نور را از حفظ تلاوت کرد، پدر خانواده به ارائه محتوای سوره یوسف پرداخت و فرزند زیر نه سال خانواده نیز به تلاوت ۵ سوره آخر قرآن کریم از  حفظ پرداخت.

ابراهیمی گفت: فرزند دوم خاواده نیز به ارائه مفاهیم خطبه متقین پرداخت.

 مدیر قرآن و عترت بسیج استان اردبیل به مرحله کشوری بیست و هشتمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج اشاره کرد و گفت: منتخبین این دوره از مسابقات که در آینده نزدیک معرفی خواهند شد به مرحله کشوری  این دوره از مسابقات که در سال ۱۴۰۱ برگزار خوهد شد، اعزام می شوند.

انتهای پیام/ج