نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

کد خبر: 9625 ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲

مرحله استانی جشنواره بین المللی سرود فجر در اردبیل + عکس و فیلم

دبیر استانی جشنواره بین المللی سرود فجر از آغاز مرحله نهایی این جشنواره فرهنگی و هنری در استان اردبیل خبرداد و گفت: دو گروه سرود به مرحله کشوری اعزام خواهند شد.

مرحله استانی جشنواره بین المللی سرود فجر در اردبیل + عکس و فیلم

به گزارش ابصارخبر، سید مهدی موسوی دبیر استانی جشنواره بین المللی سرود فجر، از برگزاری مرحله نهایی این جشنواره در اردبیل خبرداد و گفت: در اولین دوره این رقابت ها 10 گروه سرود از شهرستان های مختلف استان اردبیل شرکت کرده بودند.

موسوی به زبان هنر برای مقابله با دشمنان در تهاجم فرهنگی اشاره کرد و گفت: دشمن همه تلاش خود را برای تغییر سبک زندگی ما به کار برده که در این بین موسیقی یکی از مهم‌ترین عرصه ها است.

 وی با بیان اینکه امروز در شرایط جنگ فرهنگی هستیم، گفت: برگزاری جشنواره‌های گوناگون و معرفی جوانان مستعد یکی از نکات مهمی است که باید در عرصه جنگ فرهنگی با دشمن در نظر داشته باشیم.

دبیر استانی جشنواره سرود فجر در استان اردبیل از موسیقی بعنوان یکی از مهم‌ترین مسائل تاثیرگذار در جامعه نام برد و گفت: با اتخاذ تدابیری می توان در این عرصه نیز غالب میدان شد چراکه هنر انقلابی از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و در عرصه موسیقی و سرود نیز حرف های زیادی برای گفتن حتی در عرصه جهانی دارد.

وی به ملاک‌های داوری این جشنواره نیز اشاره کرد و گفت: مهدی میرزا رسول زاده  در بخش شعر، فریدون دادمهر در بخش ملودی و آهنگ سازی و میربهاالدین خراسانی در بخش اجرا کار داوری  مرحله استانی جشنواره سرود فجر در  استان  اردبیل را عهده داشتند.

موسوی در پایان سخنان خود به منتخبین این دوره از مسابقات اشاره کرد و گفت: گروه های سرود شهید جودی، الهادی و بچه های آسمانی با کسب بیشترین امتیاز در هر سه بخش به عنوان منتخبین این دوره از مسابقات معرفی شدند.

وی با بیان اینکه گروه اول بصورت مستقیم به جشنواره کشوری اعزام خواهد شد، گفت: گروه های دوم تا پنجم نیز بعد از اجرا در صدا و سیما طی عید نوروز ، در تلویزیونی اکران شده و یک گروه نیز با آرای مردمی انتخاب و به جشنواره کشوری اعزام خواهد شد.

دبیر استانی جشنواره سرود فجر در استان اردبیل به مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان جشنواره استانی نیز اشاره کرد و گفت: 5 تیم برتر این دوره از مسابقات در پایان فروردین ماه طی مراسمی تجلیل خواهند شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/