نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

کد خبر: 9693 ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸

همزمان با سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد؛

محفل انس و شعر« ماه حسن» در اردبیل + عکس

محفل صمیمی و ادبی ماه حسن با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در محل موسسه فرهنگی و تحقیقاتی آیت‌الله مروج برگزار شد.

محفل انس و شعر« ماه حسن» در اردبیل + عکس

به گزارش ابصارخبر، محفل صمیمی و ادبی ماه حسن با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل  و با حضور پرشور شاعران و ادبای استان در سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) و بیست و یکمین سالگرد ارتحال آیت‌الله مروج در محل موسسه فرهنگی و تحقیقاتی آیت‌الله مروج  برگزار شد.

آیت الله دکتر سید حسن عاملی در محفل انس و شعر ماه حسن(گرامیداشت سالروز ارتحال عالم عامل، فقیه وارسته و پدر مهربان دارلارشاد اردبیل حضرت آیت الله مروج) و دیدار صمیمی با شاعران استان اردبیل گفت: شعر، جمال کلمه است و و در کنار این جمال، اگر جمال معنا نیز باشد میتوان با همه اذهان را تسخیر کرد.

وی ضمن گرامیداشت سالروز ارتحال آیت الله مروج و با اشاره به شخصیت والای وی و با اشاره به ارزش و جایگاه شعر افزود: خداوند در قرآن، بارها قواعد عربی را کنار گذاشته و موسیقی کلام را مقدم بر قواعد کرده و این موضوع، در کلام حضرت امیر نیز مقدم شده است.

امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: کلام مسجع را اولین بار خداوند مطرح کرده و کلمات مسجع و موزون، بر نفوس انسانی تأثیر فراوانی دارد.

وی اظهار داشت: شعر، نعمت، امانت و رسالت بزرگی است که خداوند بر عهده شاعران نهاده و این تکلیف و امانت بزرگی است که در عزت و سربلندی کشور به کار گرفته شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل گفت: شاعران ما در حد اعجاز، ظاهر شده اند و اشعار عرفانی و ایرانی و اسلامی که در کشور ما به یادگار مانده است در هیچ کجای دنیا وجود ندارد که امیدوارم میراث­دار خوبی برای این میراث عظیم فرهنگی و معنوی گردیم.

عبدالله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، در این محفل گفت: استان اردبیل در تربیت و معرفی شخصیت ها از جایگاه ویژه و خاصی برخوردار است و دارلارشاد اردبیل خاستگاه شخصیت های والامقام و بزرگی در دوران مختلف تاریخی بوده است.

وی ضمن تسلیت عروج ملکوتی عالم عامل و عارف واصل حضرت آیت الله مروج و تبریک میلاد مبارک امام حسن مجتبی(ع) افزود: آیت الله مروج، شخصیتی خدمتگزار و مردمی بود که همین مردمی بودنشان باعث محبوبیت وی بود.

بحرالعلومی بیان کرد: محفل انس و شعر ماه حسن به رهنمود و راهنمایی های حضرت آیت الله دکتر سید حسن عاملی برپا گردید که این امر، نمونه بارزی از اهمیت دادن وی به مقوله فرهنگ و هنر و برپایی محفل های فرهنگی و هنری در استان اردبیل است.

در این دیدار، جمعی از شاعران استان اردبیل به خواندن اشعار خود پرداختند.