نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 9718 ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷

در جشنواره امتنان جامعه کار و تولید استان اردبیل مطرح شد؛

امنیت شغلی برای کارگران مهم‌ترین اولویت ما در حوزه اجتماعی است/راهبردهای تحول‌آفرین حوزه اقتصادی استان تدوین می شود

استاندار اردبیل گفت: ایجاد امنیت شغلی برای کارگران مهم‌ترین کاری است که در حوزه اجتماعی می‌تواند ساختار جامعه را حفظ و تقویت کند.

امنیت شغلی برای کارگران مهم‌ترین اولویت ما در حوزه اجتماعی است/راهبردهای تحول‌آفرین حوزه اقتصادی استان تدوین می شود

به گزارش ابصارخبر، جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان اردبیل عصر امروز با حضور  سیدحامد عاملی استاندار اردبیل،بهروز رحیم زادهمدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل، عزیز نظرزاده مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه حضرت عباس(ع) و جمعی از تولیدکنندگان و کارآفرینان استان با مشارکت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بسیج کارگران  و کارخانجات در سالن فدک اردبیل برگزار شد.

استاندار اردبیل  در این جشنواره گفت: ایجاد امنیت شغلی برای کارگران مهم‌ترین کاری است که در حوزه اجتماعی می‌تواند ساختار جامعه را حفظ و تقویت کند.

وی افزود: این امنیت شغلی در واحدهای قدرتمند و دارای تولید خوب که در تامین نیازهای مجموعه خود توانا باشند، امکان‌پذیر بوده و ایجاد شرایط اشتغال پایدار برای کارگران در تقویت سرمایه اجتماعی جامعه تاثیرگذار است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در هر جامعه‌ای برای حرکت چرخ‌های اقتصادی و قرار گرفتن در مسیر توسعه، اساسی‌ترین عنصر نیروی انسانی بوده و در این زمینه نقش کارگران به حدی مهم است که روز کار و کارگر به یک موضوع ملی و حتی جهانی تبدیل شده، چراکه این موضوع در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و انسانی اثرگذار است.

عاملی ادامه داد: استان اردبیل به لحاظ شاخص‌های اقتصادی و اجتماعی نسبت به متوسط کشوری از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و اگر قرار باشد همچنان بر مبنای وضعیت کنونی پیش برویم، هیچ اتفاق خاصی نخواهد افتاد، عقب‌ماندگی‌ها زمانی جبران می‌شود که تغییر در رویکرد و عملکرد اتفاق بیافتد.

 تدوین راهبردهای تحول‌آفرین حوزه اقتصادی استان اردبیل

وی بیان کرد: اساس کار این است که مجموعه تولید کالا و خدمات خوب پیش برود و این مهم در قالب راهبردهای تحول‌آفرین حوزه اقتصادی استان اردبیل جمع‌بندی شده که البته پیش‌نیاز همه این‌ها تغییر افکار است، وگرنه شرایط تغییر نخواهد کرد و با تنگ‌نظری نمی‌توان امور را پیش برد.

استاندار اردبیل اضافه کرد: رویکرد دولت سیزدهم حمایت از بحث کار و کارگر است و در این راستا دولت امسال تلاش کرد تا با افزایش نسبی حقوق‌ها، تا حدودی کاستی‌ها را جبران کند و امیدواریم با تقویت واحدهای تولیدی، بیش‌تر به نیروهای انسانی رسیدگی شود.

وی گفت: برخی کمبودها در زنجیره‌های کشاورزی، صنعتی و گردشگری استان اردبیل باید رفع شود و همچنین آموزش و توانمندسازی نیز موضوع مهمی است که در رشد جامعه و توسعه استان نقش اساسی ایفا می‌کند که این مهم نیز باید در دستور کار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گیرد.

 

انتهای پیام/ج