کد خبر: 9746 ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱

مدیر مجموعه آموزشی و مشاوره پیشتاز اردبیل:

عدالت آموزشی،کلیدی ترین و مهم‌ترین مسئله در کنکور است

مدیر مجموعه آموزشی و مشاوره پیشتاز اردبیل از عدالت آموزشی به عنوان یکی از کلیدی ترین و مهم‌ترین مسائل کنکور دانست و گفت: توزیع نامناسب امکانات آموزشی و مشاوره تحصیلی در سراسر کشور باعث شده است که بسیاری از دانش آموزان از این نعمت بزرگ محروم بمانند.

عدالت آموزشی،کلیدی ترین و مهم‌ترین مسئله در کنکور است

به گزارش ابصارخبر، حسین اثباتی، مدیر مجموعه آموزشی و مشاوره پیشتاز اردبیل در گفتگو باسبلان ما ،به تشریح فعالیت های این موسسه آموزشی و تربیتی پرداخت و گفت: مجموعه پیشتاز متشکل از دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان است، که همگی رتبه های زیر 1000 کنکور را دارند.

وی با بیان اینکه عدالت آموزشی، مهم‌ترین هدف این مجموعه است، گفت: بسیاری از دانش آموزان از مدرسان و مشاوران حرفه‌ای محروم هستند و مجموعه پیشتاز به دنبال افزایش کیفیت آموزش و مشاوره برای این دانش آموزان محروم است.

اثباتی با بیان اینکه مهم‌ترین و بزرگترین رقابت کشور، کنکور سراسری است ، تصریح کرد: یکی از کلیدی ترین و مهم‌ترین مسائل آن، موضوع عدالت آموزشی است. توزیع نامناسب امکانات آموزشی و مشاوره تحصیلی در سراسر کشور باعث شده است که بسیاری از دانش آموزان از این نعمت بزرگ محروم بمانند.

وی افزود: موضوع دیگری که باعث افزایش محرومیت برخی از دانش آموزان شده‌است، مسئله قیمت و هزینه آموزش و مشاوره حرفه‌ای است.

مدیر گروه آموزشی و مشاوره پیشتاز گفت: در چند سال اخیر، تلاش  شده تا با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها و متدهای آموزشی، مطابق با تحقیقات روانشناسی آموزشی، بهترین کیفیت تدریس و مشاوره را برای همه دانش آموزان کشور فراهم کند.

وی افزود:مجموعه پیشتاز، راه حل این بحران را استفاده از تکنولوژی های روز و کارآمد می‌داند و تجربه خوبی در استفاده وکابردی کردن این تکنولوژی ها دارد.

مدیر مجموعه آموزشی و مشاوره پیشتاز اردبیل  گفت: این مجموعه  در حال حاضر توسط دانشجومعلمانی که رتبه برتر کنکور هستند اداره می شود.

اثباتی تاکید کرد: مجموعه پیشتاز با پرورش رتبه های برتر در هر شهر، روستا و همچنین مناطق محروم به دنبال افزایش خودباوری دانش آموزان آن مناطق است. هر دانش آموزی که از مناطق محروم با استفاده از خدمات مجموعه پیشتاز، رتبه خوبی کسب کند، پس از گذراندن یک دوره آموزشی، تبدیل به مشاور و پشتیبان در آن منطقه می‌شود و با همراهی و پشتیبانی مجموعه پیشتاز به دنبال پرورش دانش آموزان آن منطقه است. این چرخه باعث افزایش خودباوری و اعتماد به نفس عمومی دانش آموزان در مناطق محروم خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: به همین روش تقریبا در تمام شهرهای استان اردبیل توانسته‌ایم رتبه برتر تربیت کنیم. در سایر استان‌ها نیز کار به خوبی شروع شده است. البته که در ابتدای کار هستیم و این مسیر به فضل الهی ادامه خواهد داشت.

اثباتی گفت: مجموعه پیشتاز علاوه بر کلاس های خود، در یک سال گذشته بیش از 2500 نفرساعت، آموزش و مشاوره رایگان برای دانش‌آموزان کم بضاعت، تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و دانش‌آموزان مناطق دور افتاده برگزار کرده است و این مسیر به لطف الهی ادامه خواهد داشت.

دانشگاه فرهنگیان از اهداف مهم پیشتاز

مدیر گروه آموزشی و مشاوره پیشتاز گفت: مجموعه پیشتاز توجه ویژه‌ای به دانشگاه فرهنگیان دارد و آن را منشا تحول جامعه و آینده کشور می‌داند. به این منظور پس از چندین ماه تحقیق و بررسی علمی و میدانی، پکیج آموزشی و مشاوره انبیاء را طراحی و معرفی کرده است. این پکیج شامل، کلاس، جزوه، آزمون، مشاوره و برنامه ریزی است. در چند سال گذشته مجموعه پیشتاز کنکور، علاوه بر سایر رشته های درجه اول، بیش از 50 نفر قبولی دانشگاه فرهنگیان پرورش داده است که 10درصد این عزیزان، از افزاد کم بضاعت و بورسیه مجموعه پیشتاز بوده‌اند و این درصد در حال افزایش است.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه آموزشی و مشاوره پیشتاز علاوه بر دانش آموزان کنکوری، به سایر مقاطع تحصیلی نیز توجه ویژه‌ای دارد و بودجه تبلیغاتی مجموعه پیشتاز صرف امور فرهنگی و اجتماعی در این راستا میشود.