سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 9816 ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷

همزمان با عید امامت و ولایت برگزار شد؛

آیین عمامه گذاری 43 طلبه در اردبیل+ عکس و فیلم

همزمان با عید سعید غدیرخم طی مراسم باشکوهی که با سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل شد، 43 طلبه از سراسر استان اردبیل به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند.

آیین عمامه گذاری 43 طلبه در اردبیل+ عکس و فیلم

به گزارش ابصارخبر، همزمان با عید سعید غدیرخم، عید امامت و ولایت طی مراسم باشکوهی که با سخنرانی آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در مسجد میرزا علی اکبر برگزار  شد، 43 طلبه  از سراسر استان اردبیل  عمامه گذاری کرده و به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در این مراسم ضمن تبیین اوصاف امام علی(ع) به تشریح فلسفه امامت و ولایت پرداخت و گفت:مفهوم وجودی امامت برای این است که احکام الهی به صورت درست و دقیق به مردم ارائه شود.

وی در ادامه سخنان خود به لباس مقدس روحانیت اشاره کرد و گفت: لباس مقدس روحانیت از چنان ارزش و مرتبه ای برخوردار است که حتی دشمنان اسلام نیز نسبت به آن دشمنی می ورزند.

آیت الله عاملی با بیان اینکه رعایت حرمت علم و عالم دینی  بر همه مردم واجب است، گفت: کارهای عظیم روحانیت در دفاع از مرزهای عقیدتی کشور و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه وصف شدنی نیست.

وی از طلاب که مفتخر به لباس روحانیت شدند نیز خواست تا با رعایت اخلاق و رفتار برگرفته از دین و سلوک اجتماعی در حفظ قداست لباس روحانیت بیش از گذشته تلاش کنند چراکه این لباس امانتی بسیار بزرگ در دستان شماست و از امروز به بعد رسالت سنگینی بر عهده شما گذاشته است.

در این آیین43 طلبه از سراسر استان مفتخر به عمامه گذاری و ملبس به لباس روحانیت شدند.

 

انتهای پیام/ج