سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 9825 ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰

معاون راهبری حوزه هنری انقلاب اسلامی:

دفاتر هنر مردمی در سراسر کشور راه اندازی می شود

معاون راهبری حوزه هنری انقلاب اسلامی از راه اندازی دفاتر هنر مردمی در سراسر کشور خبرداد و گفت: حوزه هنری به عنوان پرچم‌دار هنر انقلابی در کشور درصدد است تا با نوآوری‌ها و گفتمان‌سازی‌ها کارهای بر زمین مانده در راستای تعالی هنر کشور را به سرانجام برساند.

دفاتر هنر مردمی در سراسر کشور راه اندازی می شود

به گزارش ابصارخبر،  سعید لشگری معاون راهبری حوزه هنری انقلاب اسلامی در حاشیه چهل‌ و یکمین نشست سراسری روسای مراکز استانی حوزه هنری در اردبیل در گفتگو با سبلان ما، به تشریح برنامه‌های پیش‌روی حوزه هنری پرداخت و گفت: طراحی نشست‌های مدیران استانی برای گفتمان‌سازی راهبردها، الگوسازی، نمونه‌سازیها از جمله برنامه‌های راهبردی است که از دو سال گذشته آغاز شده و تا تعیین سند راهبردی ادامه خواهد داشت.

وی یکی از برنامه‌های موفق در دو سال گذشته را عهدواره تحولی دانست و گفت: این عهدواره هرچند نزدیک به جشنواره تولیدات هنری است اما برگزاری گفتگوهای جمعی و همفکری برای تقویت برنامه‌ها در راستای اهداف حوزه هنری مهم و مثبت است.

لشگری از افزایش بودجه حمایتی حوزه هنری خبر داد و گفت: با رایزنی‌های انجام گرفته بودجه‌های حمایتی حوزه هنری از هسته‌های فعال در استانها افزایش یافته و این در حالی است که در بخش‌هایی چون سینمایی نیز در حال جذب حمایت‌ها هستیم.

وی به مسیرهای جدید در حوزه هنری نیز اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی مراکز نوآوری و امید، انتشار نشریه سیمرغ سوره از جمله برنامه‌های پیش‌روی حوزه است که کارهایی انجام گرفته و در مرحله اجرا هستیم.

لشگری در ادامه سخنان خود به ایجاد دفاتر هنر مردمی در کشور اشاره کرد و گفت: این طرح به‌صورت آزمایشی در ۲۰ محله از ۸ استان آغاز شد که با استقبال عمومی نیز همراه شد طوری که امروز با توسعه این دفاتر شاهد اجرای طرح در ۵۶ محله در ۱۰ استان کشور هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ساختار تحول حوزه هنر انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: تحول در مراکز مدیریتی و ستاد ماموریتی از اهداف ما برای تاثیرگذاری بیشتر در جامعه است.

معاون راهبری حوزه هنر انقلاب اسلامی در ادامه سخنان خود به تشریح برنامه‌های تحولی در حوزه ماموریتی پرداخت و گفت: کاربردی‌تر شدن برنامه‌ریزی های هنری، رسانه و جریان‌سازی از رویکردهای ماموریتی حوزه هنری است.

وی به دفاتر هنر مردمی نیز اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای بودجه، پایش راهبردی و جریان‌سازی رسانه‌ای نیز از برنامه‌های دفاتر مردمی محله محور است.

لشکری در پایان سخنان خود بیان داشت: حوزه هنری انقلاب اسلامی به عنوان پرچم‌دار هنر انقلابی در کشور درصدد است تا با نوآوری‌ها و گفتمان‌سازی‌ها کارهای بر زمین مانده در راستای تعالی هنر کشور را به سرانجام برساند و در این راستا از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های هسته‌های هنری در همه شاخه ها استقبال، حمایت و استفاده می‌کند.

 

انتهای پیام/ج