کد خبر: 1953 ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶

یادداشت دانشجویی

مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح ضامن استقلال سیاسی کشور است

برگزاری انتخابات در هر کشوری نشان دهنده ی حاکم بودن روح دموکراسی و مردم سالاری در آن و مبین آزادی سیاسی مردمان در انتخاب و تعیین سرنوشت خویش است.

مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح ضامن استقلال سیاسی کشور است

به گزارش ابصارنیوز، حامد هاشمی در یادداشت خود نوشت: تضمین استقلال سیاسی کشور در گرو مشارکت حداکثری، حضور آگاهانه مردم  و انتخاب نمایندگان اصلح  است.

برگزاری انتخابات در هر کشوری نشان دهنده ی حاکم بودن روح دموکراسی و مردم سالاری در آن و مبین آزادی سیاسی مردمان در انتخاب و تعیین سرنوشت خویش می باشد.

از بدو  پیروزی شکوهمند انقلاب  اسلامی ایران، به طور متوسط شاهد برگزاری سالانه ی انتخابات در کشور بوده ایم و از این حیث جمهوری اسلامی ایران دموکراتیک ترین کشور در سطح جهان به شمار می رود که مردم آزادانه و با هر سلیقه ای به کاندیداهای مورد نظر خویش رأی می دهند و نسبت به سرنوشت سیاسی خود، هرگز بی تفاوت نمی مانند. هفتم اسفند ماه شاهد برگزاری پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهیم بود. به طور کلی اهمیت انتخابات پیش رو را می توان در مولفه های ذیل تبیین نمود:

  1. حضور و مشارکت حداکثری مردم شریف ایران در انتخابات به عنوان یک وظیفه ی شرعی باید مورد توجه قرار گیرد. بدیهی است در روزهای منتهی به برگزاری انتخابات ، رسانه های بیگانه و معاندان دیرینه ی جمهوری اسلامی ایران با فضا سازی و تبلیغات مسموم به دنبال دلسرد کردن مردم از مشارکت در انتخابات و کم توجه جلوه دادن این فریضه ی مهم هستند.
  2. در دوران پسابرجام که دشمن به صورت سازمان یافته و زیرکانه به دنبال نفوذ در مراکز حساس تصمیم گیری و تصمیم سازی  کشور و به تبع آن نفوذ در انتخابات و تأثیر گذاری در نتیجه ی آن و گسیل کردن افراد مورد نظر خود به مجلس است،  تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر لزوم هوشیاری، روشنگری و مقابله با تحرکات گسترده دشمن در موسم انتخابات ، اهمیت این موضوع را بیش از پیش در اذهان متبادر می سازد.
  3. انتخاب اصلح و  توجه به تعهد در کنار تخصص، ایمان، تدین و انقلابی بودن نامزدها و پرهیز از موج سواری و انتخاب های احساسی و خارج از منطق و حساس بودن در این زمینه حائز اهمیت بسیار است. آنچه مسلم است انتخاب نمایندگانی که تغذیه فکری آن ها از طریق آمریکا و کشورهای غربی صورت می پذیرد، جریان نفوذ را سرعت خواهد بخشید.
  4. همان گونه که مقام معظم رهبری نیز فرمودند؛ «انتخابات به عنوان حق الناس باید مورد توجه قرار گیرد» و نتیجه ی قانونی آن باید مورد پذیرش همه ی جریان ها و احزاب سیاسی قرار گرفته و از هرگونه بداخلاقی و تشویش اذهان عمومی در مورد روند برگزاری و نتایج آرا به شدت احتراز گردد.

در پایان خاطر نشان می شود ، تضمین استقلال سیاسی کشور و در نتیجه اعتلای روز افزون جمهوری اسلامی ایران در گرو مشارکت ، حضور حداکثری و آگاهانه و انتخاب نمایندگان اصلح در انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی خواهد بود و ملت همیشه در صحنه حاضر ایران با حضور پرشور خود در پای صندوق های آرا، بار دیگر مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و دشمنان قسم خورده ی جمهوری اسلامی ایران خواهد زد.

انتهای پیام/