نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 10023 ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳

مسابقات مناظره دانشجویان در اردبیل منتخبین خود را شناخت

مرحله نهایی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان در اردبیل با مشخص شدن تیم های منتخب به کار خود پایان داد.

مسابقات مناظره دانشجویان در اردبیل منتخبین خود را شناخت

حسام رسولی، رییس جهاددانشگاهی استان اردبیل، سوم دی در مرحله نهایی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان استان که به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان اردبیل در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، با بیان اینکه مناظرات یک فرهنگ و گفتمان تقویت اداره امور در فرهنگ جهانی شناخته می شود، گفت: مهمترین ویژگی مسابقات مناظره و کرسی های آزاداندیشی، پرورش تفکر انتقادی است و یکی از نقش های کلیدی و ویژگی های فرهنگ دانشگاهی، در تربیت کارآمد دانشجویان، پرورش تفکر انتقادی است.

وی بیان کرد: انتقاد به معنای مخالفت نیست و دیدن همزمان نقاط آسیب و نقاط قوت را شامل می شود.و هدف از انتقاد، ایجاد استحکام و پیشگیری از آسیب هاست. انتقاد درست، نشان دهنده احترام و ارزش هست.

رسولی ادامه داد: برای پذیرش انتقاد و رعایت آداب و فرهنگ سازنده انتقاد، هنوز به بلوغ کافی دست پیدا نکرده ایم و آمادگی روانی انتقاد را نداریم.امیدواریم این مسابقات مناظرات بتواند در این رابطه چاره ساز باشد.

رییس جهاددانشگاهی استان اردبیل، گفت: نسل جدید باید در سطح ملی و منطقه ای در تمام حوزه های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی ،اقتصادی تبیین گری کند و برای چالش های جامعه پیشنهاد، راهکار و اقدامات اصلاحی ارائه دهد.

وی با بیان اینکه امید می رود از نتایج حاصل از این مناظرات، در طراحی نقشه مهندسی فرهنگی استان و به تبع آن در سطح کشوری بهره برداری شود، خاطرنشان کرد: برای روشنگری و تبین موانع و فرصت ها و ظرفیت های کشور نیازمند یک نهضت هستیم و دانشجویان می توانند نقش اصلی را در این نهضت فرهنگی ایفا کنند،دانشجویان در صف اول ایجاد اقتدار برای مملکت هستند.

رسولی تصریح کرد: دانشجو ذهن خلاق و فعال و نواندیش دارد و مهمترین نعمت هر جامعه نسل جوان آن است.

این مسئول تاکید کرد: ما به وجود شما جوانان و دانشجویان که در مناظرات شرکت می کنید، بیشتر امید داریم چون دغدغه مندی جدی تری دارید و بیشتر احساس مسئولیت می کنید.

گفتنی است؛ در این دوره از مسابقات ۸ تیم از دانشگاه محقق اردبیلی، ۴ تیم از دانشگاه علمی و کاربردی، ۷ تیم از دانشگاه فرهنگیان، ۱ تیم از دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، ۲ تیم از دانشگاه پیام نور و ۲ تیم از دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کرده بودند که در پایان تیم دیالکتیک از دانشگاه محقق اردبیلی حائز رتبه اول و تیم مدیریت صنعتی از دانشگاه علمی کاربردی حائز رتبه دوم شد و تیم شهید آوینی از دانشگاه محقق اردبیلی نیز به عنوان تیم برتر اخلاق معرفی شدند.

همچنین تیم های اول و دوم به مسابقات کشوری راه یافتند که اجرای آن در بهار ۱۴۰۳ می باشد.

در داوری این دوره از مسابقات ۱۵ نفر از اساتید دانشگاههای استان مشارکت داشتند.

 

خبرنگار:  ابراهیم عزیززاده

 

انتهای خبر/ پ