نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سرویس خبری کد خبر: 10073 ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶

با حضور مقام عالی قضایی استان اردبیل؛

رئیس جدید حوزه قضایی نیر معرفی شد

آیین تکریم و معارفه روسای سابق و جدید حوزه قضایی شهرستان نیر با حضور مقام عالی قضایی استان و جمعی از مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

رئیس جدید حوزه قضایی نیر معرفی  شد

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ابصارخبر» به نقل از  اداره رسانه و روابط عمومی دادگستری کل استان اردبیل، آیین تکریم و معارفه روسای سابق و جدید حوزه قضایی شهرستان نیر با حضور مقام عالی قضایی استان و جمعی از مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان در ابتدای این مراسم  ضمن گرامیدلشت دوم اردیبهشت ماه سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی ( ره) با تمجید از عملیات غرور آفرین نیروهای مسلح کشور بر علیه رژیم صهیونیستی ، وعده صادق را حماسه ماندگار ذکر کرد که محاسبات تمام دنیا را برهم زد و اقتدار و توان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در مقابل ابرقدرت های جهان  به نمایش گذاشت.

وی در ادامه با تشریح اهداف و سیاست های دستگاه قضایی خاطر نشان کرد: نوع کار در دستگاه قضایی همراه با تدبیر است و یکی از مسیر های رسیدن به موفقیت در پیشرفت امور مردم داری و تداوم تعامل ، همکاری ، هم افزایی و هماهنگی با مجموعه های دیگر به منظور ارتقای کیفیت خدمت رسانی و جلب رضایتمندی عمومی  است.

مقام عالی قضایی استان در ادامه با اشاره به سند تحول قضایی، که از مهمترین محورهای عملیاتی دستگاه قضایی بوده و مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و رئیس محترم قوه قضائیه نیز می باشد، تصریح کرد: استفاده از فن آوری های نوین در تسریع و تسهیل امورات و نیز حمایت قضایی از تولید و اشتغال البته در چارچوب قانون از مهمترین موضوعات مورد تأکید در این سند است که  بایستی همه مجموعه ها برای تحقق آن باید اهتمام ویژه ای داشته باشند.  

وی گفت: همه تلاش دستگاه قضایی استان در بحث اقتصادی بر این است تا در راستای تحقق شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری به سال جهش تولید با مشارکت مردمی نامگذاری شده است، حرکت نماید و در این حوزه همچون سال های قبل حمایت قضایی قانونی از بخش سرمایه گذاری انجام می دهد، بطوریکه تأکید شده است تا در راستای حمایت از تولید و اشتغال هیچگونه مجموعه تولیدی تعطیل نشود و مشکلات از طریق راهکاری مناسب قانونی حل و فصل گردد.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه  متأسفانه بسیاری از پرونده های حقوقی ناشی از دعاوی ملکی است اظهار داشت: مهمترین راهکار پیشگیرانه در این بحث اخذ سند تک برگی است لذا همه مردم و همچنین دستگاه ها یی که املاک بدون سند دارند به منظور جلوگیری از هرگونه  اختلاف و دعاوی حقوقی سریعا نسبت به اخذ سند تک برگی برای املاک و زمین های خود اقدام نمایند.

لزوم حمایت و صیانت از ضابطین در راستای اجرای قوانین، توجه به حقوق عامه و اجرای سریع احکام قطعی از دیگر تاکیدات مقام عالی قضایی استان در این مراسم بود.

وی همچنین با اشاره به اینکه امنیت خط قرمز دستگایی است تأکید کرد: در بحث امنیت هیچگونه مماشاتی وجود ندارد و با کسانی که بخواهند با تحرکات خود امنیت و آسایش روانی مردم را خدشه دار نمایند مطابق با قانون به شدت برخورد می شود.

 

در پایان این مراسم با قدردانی از زحمات و خدمات ارزشمند محمد حسین رسول زاده رئیس سابق حوزه قضایی نیر، قاضی هاتف محبی به عنوان رئیس جدید این حوزه معرفی شد.

 

 

انتهای خبر/ ج