نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

کد خبر: 10097 ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۰

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل خبر داد:

برگزاری هفته معلم در 2500 مدرسه استان اردبیل

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل به برنامه های هفته معلم اشاره کرد و گفت: هفته معلم در 2500 مدرسه استان اردبیل برگزار می شود.

برگزاری هفته معلم در 2500 مدرسه استان اردبیل

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ابصارخبر»، کلام‌الله صفری مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ظهر امروز در دیدار جمعی از فرهنگیان بسیجی با آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل که مناسبت هفته معلم در دفتر امام جمعه  برگزار شد به تشریح اقدامات این اداره کل در بخش‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و زیرساختی پرداخت و گفت:  امسال در 2 هزار و 500 مدرسه استان اردبیل 2 هزار و 500 مراسم تجلیل از معلمان توسط انجمن اولیا و مربیان برگزار خواهد شد.

وی به زنگ سپاس معلم اشاره کرد و گفت: امسال زنگ سپاس معلم متفاوت تر از سالهای گذشته در 11 اردیبهشت توسط خانواده های معظم شهدا، مسئولین دستگاه‌های اجرایی در مدارس به صدا درآمده و مسئولین پای صحبت های معلمان و اولیای دانش آموزان خواهند نشست.

صفری از برگزاری 25 برنامه رادیویی در 25 مدرسه نمونه و فاخر اردبیل خبر داد و گفت: ویژه برنامه‌ای برای عیادت از معلمان بیمار نیز در این هفته پیش بینی است.

وی به تعامل با شهرداری اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: طی این تعامل بنرهای اطلاع‌رسانی هفته معلم و تبلیغات محیطی توسط شهرداری در محلات اردبیل نصب خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش از راه اندازی قرارگاه جهاد فرهنگی در دارالارشاد اردبیل خبر داد و گفت: این قرارگاه با هدف توسعه عدالت آموزشی در خیابان ساحلی اردبیل راه اندازی خواهد شد.

وی به ویژه برنامه‌های گرامیداشت یاد و خاطره معلمان شهید اشاره کرد و گفت: در این برنامه ها از مقام شامخ 65 معلم فرهنگی تجلیل خواهد شد.

صفری به سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه در سراسر استان اردبیل اشاره کرد و گفت: در این سخنرانی که 14 اردیبهشت انجام خواهد گرفت ضمن تبیین رسالت های معلم در جامعه یاد و خاطره معلمان فقید استان اردبیل نیز گرامی داشته خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کارهای زیرساختی انجام گرفته در سال گذشته اشاره کرد و گفت: طی طرح شهید عجمیان352 مدرسه  شاداب سازی و تعمیر شدند.  

صفری از حذف مدارس کانکسی بالای 10 نفر در اردبیل خبر داد و گفت: با کمک سپاه 28 کانکس  بالای 10 دانش آموز برچیده و جای خود را به کلاس های درس نو احداث دادند.

وی با بیان اینکه اردبیل از معدود استانهای است که رتبه بندی معلمان در آن یه سرانجام رسیده است گغت: در طرح مولد سازی نیز 35 ملک به فروش گذاشته شده و عواید ان صرف مدارس جدیدالاحداث شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل از برنامه‌ریزی برای نوسازی 2 هزار مدرسه در استان اردبیل خبر داد و گفت: کار احداث و نوسازی 500 مدرسه اغاز شده که از این میان 78 مدرسه به بهره برداری رسیده و تعداد187 مدرسه از جمله دارالفنون اردبیل  در حال پیگیری است.

وی به توزیع شیر رایگان در مدارس نیز اشاره کرد و گفت: بعد از 11 سال از اغاز این طرح امسال طرح توزیع شیر رایگان برای 120هزار دانش آموز از سر گرفته شده که در نوع خود بی نظیر است.

صفری از اتصال مدارس استان اردبیل به اتوماسیون اداری خبر داد و گفت: این کار موجب صرفه جویی کلان در مصرف کاغذ شده است.

وی خاطر نشان کرد: کلیه مدارس اردبیل به اینترنت پرسرعت نیز متصل شده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش به توسعه عدالت آموزشی نیز اشاره کرد و گفت: در همین راستا 60 محتوای آموزشی برای مقاطع مختلف تحصیلی با حضور معلمان توانمند و نمونه استان اردبیل تولید و در قالب لوح های فشرده منتشر شده که در اختیار دانش آموزان مناطق محروم قرار خواهد گرفت.

وی از الکترونیکی شدن اصلاح اوراق امتحانی دانش آموزان اردبیل خبر داد و گفت: امروز این توانایی حاصل شده که در عرض 10 دقیقه 70هزار برگ امتحانی دانش آموزان اسکن و جهت اصلاح و اعلام نمره به وزارت آموزش و پرورش ارسال می شود.

صفری به کلاس های تقویتی کنکور و ارتقای سوابق تحصیلی دانش آموزان اشاره کرد و گفت: طی تمهیدات انجام گرفته جلوی برنامه های خارج از عرف از جمله برگزاری کلاس های مختلط گرفته شده و فضای تحصیل  و آموزش خارج از مدارس ساماندهی و کنترل شده است.

وی از افزایش مراکز سنجش بدو ورود به نظام تعلینم و تربیت خبر داد و گفت: این مراکز از 10 مورد به 25 مورد افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش به سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی اشاره کرد و گفت: در این خصوص با کمک خیرین و نهادهای ذیربط 6 میلیارد تومان تأمین و اختصاص یافته است.

وی از افزایش سرانه ورزشی نیز خبر داد و گفت: سرانه ورزشی مدارس اردبیل از 20 سانتی متر به 51 سانتی متر افزایش یافته است.

صفری در پایان سخنان خود به سه جریان مهم  فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در مدارس اشاره کرد و گفت:  7 برنامه با محتوای جشن سیاسی در مدارس اردبیل برگزار شد و طی آن دانش اموزان مهد کودک تا پایه 11به همراه والدین خود پای صندوق های رأی حاضر شده و عکس خود در پای صندوق های رأی را با عنوان نشان ازادی و حریت در فضای مجازی منتشر کردند.

وی به جشن تکلیف دانش آموزان در ماه مبارک رمضان نیز اشاره کرد و گفت:  جشن های تکلیف 2 هزار نفره، یک هزار و 500 نفره و یک هزار نفره در سراسر استان اردبیل برگزار و دانش آموزان مکلف با تکالیف دینی آشنا شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل ی به طرح امین در مدارس نیز اشاره کرد و گفت: حضور طلاب و روحانیون در این طرح از 31 نفر  به 450 نفر طی دو سال گذشته رسیده  که قابل توجه است.

وی از آسیب های اجتماعی به عنوان چالش پیش روی آموزش و پرورش نام برد و گفت: همه باید تلاش کنند تا با کاهش اسیب های اجتماعی به ویژه در فضای مجازی نسل شایسته و در تراز انقلاب برای آینده این مرز و بوم تربیت کنند.

 

 

انتهای خبر/ ج