پربازدیدترین ها

کد خبر: 1059 ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی حوزه علم الهدی:

بهره برداری انتخاباتی از توافقنامه، مخل آرامش کشور است

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی حوزه علم الهدی گفت: امکان بازگشت پذیر بودن کلیه ی تحریم ها با توجه به غیرقابل اعتماد بودن آمریکا بسیار نگران کننده است.

بهره برداری انتخاباتی از توافقنامه، مخل آرامش کشور است

حامد هاشمی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی حوزه علم الهدی در گفتگو با خبرنگار ابصارنیوز، درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در خصوص فعالیت های هسته ای میان ایران و 1+5 گفت: ایستادگی و مقاومت ملت ایران در احقاق حقوق خود در بهره مندی از انرژی صلح آمیز هسته ای به ثمر نشست و توافق هسته ای پس از 22 ماه مذاکرات فشرده حاصل شد.

هاشمی با یادآوری اینکه استکبار زمانی حتی حاضر به پذیرش کمترین میزان غنی سازی در ایران نبود و خواستار برچیده شدن تمامی تأسیسات هسته ای کشور بود و در اغلب موارد با خلف وعده و نقض تعهدات، در پی استیلا بر جمهوری اسلامی بوده و در برهه ای از زمان به اذعان خود، فلج کننده ترین تحریم ها را علیه ایران اعمال نمود، گفت: امروز و در سایه ی عنایت خداوند متعال، در چرخشی آشکار مجبور به پذیرش ایران به عنوان یک کشور و قدرت هسته ای شدند که این موضوع گویای عزت و اقتدار بی مثال جمهوری اسلامی ایران است.

وی نقش بی بدیل رهبر انقلاب در هدایت و مدیریت مذاکرات را خاطر نشان کرد و افزود: مقام معظم رهبری در هدایت و مدیریت مذاکرات و تبیین خطوط قرمز و غیر قابل عدول جمهوری اسلامی ایران در دست یابی به این توافق، حائز اهمیت بسیار است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی علم الهدی، لغو قطعنامه های تحریمی گذشته ی شورای امنیت که در نتیجه ی فشارهای سیاسی آمریکا و متحدان آن و بدون ادله ی فنی و حقوقی، علیه ایران تصویب شده بود و  همچنین خارج شدن پرونده ی ایران از ذیل فصل هفت منشور ملل متحد را از نکات مثبت  نهفته در این قطعنامه دانست و افزود: امکان از سرگیری فعالیت های اقتصادی و تجاری با اتحادیه ی اروپا و شرکت های معتبر و بازگشت دارایی های مسدود شده ی جمهوری اسلامی ایران، در این قطعنامه در خور توجه است.

هاشمی با بیان اینکه منوط کردن اجرای قطعنامه در خصوص لغو تحریم ها به گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی و قاضی قراردادن آن که همواره گزارش های دوپهلو و غیر شفاف علیه فعالیت های هسته ای ایران صادر می کند، جای تأمل فراوان دارد، افزود: امکان بازگشت پذیر بودن کلیه ی قطعنامه های تحریمی که در بند 12 قطعنامه گنجانده شده است، با توجه به غیرقابل اعتماد بودن آمریکا و متحدان غربی آن که دشمنی دیرینه ای با جمهوری اسلامی ایران دارند و رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر این امر تأکید کرده اند، بسیار نگران کننده است.

وی تأکید کرد: گنجاندن محدودیت های تسلیحاتی و موشکی برای جمهوری اسلامی ایران، در تناقض آشکار با خطوط قرمز تعیین شده و حفظ و ارتقای توانمندی های نظامی و دفاعی ایران است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی علم الهدی حفظ منافع ملی جمهوری اسلامی ایران و صیانت از دستاوردهای هسته ای که حاصل مجاهدت ها و خون دانشمندان و نخبگان علمی کشور ، رهبری داهیانه ی مقام عظمای ولایت و حمایت های بی دریغ ملت بصیر و همیشه در صحنه حاضر ایران دانست و از مسئولین کشور خواست از هرگونه بهره برداری های سیاسی و جناحی در زمینه ی توافق هسته ای در آستانه ی انتخابات که برهم زننده ی وحدت ملی است به شدت اجتناب کنند.

هاشمی در پایان از صدور بیانیه با همین مضمون توسط شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی 11 دانشکده و موسسه آموزش عالی موسوم به حوزه علم الهدی خبر داد.

انتهای پیام