کد خبر: 1107 ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰

مسئول عقیدتی بسیج دانشجویی حوزه علم الهدی:

ترویج ابتذال، رویکرد جدید استکبار در دانشگاهها است

مسئول عقیدتی و نظارت بسیج دانشجویی حوزه علم الهدی استان اردبیل گفت: ترویج سبک زندگی غربی و رواج ابتذال در روابط دانشجویان، رویکرد جدید جبهه ی استکبار است.

ترویج ابتذال، رویکرد جدید استکبار در دانشگاهها است

حامد هاشمی مدیر عقیدتی و نظارت بسیج دانشجویی حوزه شهید علم الهدی استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار ابصارنیوز، به تشریح دیدگاه های خود در رابطه با نقشه های شوم استکبار در منحرف ساختن ذهن جوانان و دانشجویان از مسیر و اهداف اصلی انقلاب اسلامی ایران پرداخت وافزود: ترویج سبک زندگی غربی که از طریق امواج ماهواره ای،اینترنت و شبکه های مجازی انجام می شود، با هدف منحرف ساختن دانشجویان از علم آموزی و توجه آنان به جنبه های به ظاهر فریبنده و جذاب در روابط با جنس مخالف صورت می پذیرد.

هاشمی، اهمال و مسامحه کاری متولیان فرهنگی دانشگاه ها در گسترش روابط نامتعارف و خارج از عرف میان دانشجویان را بی تأثیر ندانست و خاطر نشان کرد: تا زمانی که دست اندرکاران فرهنگی در مراکز آموزش عالی به وظیفه اصلی خود در فرهنگ سازی و غنی ساختن فرهنگ ناب اسلامی-ایرانی در زمینه ی حجاب و پوشش اسلامی و عدم ارتباط غیر متعارف با نامحرم مبادرت نورزند، روز به روز شاهد ترویج روابط نا معمول و خارج از ضابطه در میان دانشجویان خواهیم بود.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی حوزه شهید علم الهدی به مصادیق غرب زدگی و نهادینه شدن سبک زندگی غربی در جامعه ی اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: دود کردن سالانه 62 میلیارد نخ سیگار که بالغ بر چهار هزار میلیارد تومان می شود، واردات یک میلیارد و سیصد میلیون دلار لوازم آرایشی و بهداشتی که 80 درصد آن به صورت قاچاق وارد کشور می شود و مصرف بالای این اقلام در میان بانوان، قرارگرفتن ایران در میان سه کشور اول جهان از حیث مصرف نوشابه ی گازدار  و آدامس و.... از نمونه های بارز  دوری از سبک زندگی اصیل اسلامی و ایرانی است.

مدیر عقیدتی و نظارت حوزه شهید علم الهدی، یکی از دلایل اصلی ناهنجاری های اجتماعی به ویژه در مقوله ی حجاب در دانشگاه ها را، مغفول ماندن فریضه ی امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و افزود: به فرموده ی حضرت علی (ع) امر به معروف و نهی از منکر، نه عمر کسی را کوتاه می کند و نه روزی کسی را قطع می سازد؛ در حالی که نوعی بی تفاوتی عمومی نسبت به بد حجابی و شیوع آن در جامعه، به ویژه در محیط های دانشگاهی حاکم شده است. باید در زمینه ی احصاء منکرات رایج  و معروفات متروکه در دانشگاه ها اقدامات اساسی صورت گیرد.

وی، نقش اصلی خانواده ها در بارورساختن عقاید دینی فرزندان و دانشجویان را یادآور شد و تصریح کرد: اگر محیط خانواده بر اساس آموزه ها و ارزش های اصیل اسلامی و قرآنی شکل بگیرد، در این صورت نفوذ عقاید سمی و شیطانی در فرزندان آن خانواده بسیار دشوار خواهد بود در حالیکه امروزه شاهد هستیم حتی یک کودک دو ساله به جای انس گرفتن با قرآن و مفاهیم دینی، وقت خود را صرف تماشای برنامه های مخرب و آلوده ی ماهواره می کند که جای بسی تأسف دارد.

هاشمی در پایان ضمن مهم دانستن وظیفه ی رسانه ی ملی و دستگاه های فرهنگی کشور در آگاه سازی و روشنگری اهداف شوم دشمنان، به دانشجویان توصیه کرد از جوانی که بهار زندگانی است به بهترین شکل استفاده کنند و در راستای ارتقای سطح دانش و معلومات خود گام بردارند و با تمایل به سمت گناه که لذت آنی و مقطعی دارد، سعادت ابدی خود را در معرض تاراج شیطان قرار ندهند.

انتهای پیام


نظرات بازدیدکنندگان

ناشناس
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳

بسیار عالی است دیدگاههای شما. آجرک الله