کد خبر: 1114 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱

دانشگاه محل تحصیلم مرا رانتی خطاب کرد

دانشجوی بورسیه گفت: دانشگاه محل تحصیلم اعلام کرد که باید درخواست جایابی کنید اما از آنجا که بورسیه‌های سال ۹۲دقیقا مصادف شد با هجمه‌های صورت گرفته از سوی سازمان امور دانشجویی علی‌رغم موافقت نامه ضمنی سه گروه از دانشگاه‌های کشور اما این دانشگاه و هیئت مربوط به آن جذب من را رد کردند.

به گزارش ابصارنیوز به نقل از «خبرگزاری دانشجو»، درباره نحوه بورسیه شدنش گفت: سال 92 طی فراخوانی که وزارت علوم از طریق سایت دانشجویان بورسیه اعلام شد برای بورسیه شدن ثبت‌نام کردیم که یک دانشگاه از ما برای انجام یک مصاحبه علمی و عمومی دعوت به عمل آورد.

وی ادامه داد: پس از قبولی در این مصاحبه‌ها از آنجا که بنده شاگرد اول کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس تهران بودم، پایان‌نامه برتر دانشگاهی را داشتم و همچنین بالاترین تعداد مقاله در رشته‌ام (منابع طبیعی) و دیگر افتخارات و جوایز را  به عنوان دانشجوی نمونه استان مازندران در سال 90  داشتم به دانشگاه محل تحصیل معرفی شده و  پس از گذراندن یک مصاحبه علمی دیگر گروه من را برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری تایید کرد.

 

دانشجوی بورسیه تصریح کرد: این دانشگاه اعلام کرد که باید درخواست جایابی کنید اما از آنجا که ما بورسیه سال 92 هستیم و بورسیه‌های این سال دقیقا مصادف شد با هجمه‌های صورت گرفته از سوی سازمان امور دانشجویی علی‌رغم موافقت نامه ضمنی سه گروه از دانشگاه‌های کشور اما این دانشگاه و هیئت مربوط به آن جذب من را رد کردند.

 

وی ادامه داد: این دانشگاه علت رد کردن من را این گونه اعلام کردند که بورسیه‌ها تماما رانت هستند، این در حالی است که تمامی گروه‌ها من را تایید کرده و رزومه کاری‌ام را بسیار قبول داشتند و طبق گفته خودشان به تخصصم نیازمند بودند اما دانشگاه‌ها به همین دلایل واهی من را رد کردند؛ حتی رئیس دانشگاه تاکید کرد که همه شماها رانت هستید و ما رانت‌ها را به هیچ وجه جایابی نمی‌کنیم تمامی اینها در حالی است که آنها هیچ گونه مدرکی براساس گفته‌هایشان نداشتند.

 

دانشجوی بورسیه اظهار داشت: بنده کلی به سازمان امور دانشجویی مراجعه کردم و گفتم که گروه من را می‌خواهد اما دانشگاه نمی‌گذارد، آنها نیز اعلام کردند که ما نمی‌توانیم کاری کنیم آنها اگر شما را می‌خواهند باید به ما اعلام کنند این در حالی است که من به دلیل رزومه مطلوبم توانستم از سازمان به نام خودم نامه بگیرم اما رئیس دانشگاه این نامه را ترتیب اثر نداد و در واقع نامه را وتو کرد، حتی اجازه نداد که به مرحله گروه برسد در حالی که نامه هایی که از سازمان  برای معرفی به جایابی به دانشگاه می‌روند باید به اطلاع گروه برسند و بر اساس نظر آنها تصمیم بگیرند.

 

وی درباره پیگیری‌های صورت گرفته پیرامون مسئله بورسیه شدنش، افزود: تاکنون از کمیسیون اصل 90 در این خصوص پیگیری کردم این کمیسیون مسئله بورسیه را قانونی اعلام کرد چراکه طبق سند تعهد جایابی بر عهده وزارت علوم است و این امر به صراحت در بند 8 قید شده است.

 

دانشجوی بورسیه افزود: در حال حاضر بین 14 دانشگاه کشور در خصوص جایابی اقدام کردم اما هنوز این اقدامات به جایی نرسیده است، این در حالی است که ۳ دانشگاه در کشور بنده را برای ادامه تحصیل می‌خواهند اما وزارت علوم به آنها اعلام کرده که تا تکلیفشان مشخص نشده نباید جایابی آنها صورت بگیرد.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: در حالی که از کانادا و از بهترین دانشگاه‌های جهان برای تحصیل در رشته‌ام دعوت‌نامه دارم اما همچنان این دانشگاه‌ها ما را تعلیق کرده و اعلام کرده‌اند که باید برای ادامه تحصیل شهریه بپردازید در حالی که جایابی برعهده ما نیست.

انتهای پیام


نظرات بازدیدکنندگان

حق الناس
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴

خدا لعنت کند بر کسانیکه بخاطر غرض ورزی نسبت به کسی، حق مردم و سرمایه ارزشمند این مرز و بوم را پایمال می کنند.