کد خبر: 1145 ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶

پوستر شهدای خبرنگار

محمـود صـارمي خبــر حمله طالبـان و سقـوط مـزارشـريف را با خـون خود به سراسر جهان مخابره کرد و در نهـايت، پـرواز روحـش، خود به تنهـايي خبـر شد .

پوستر شهدای خبرنگار

به گزارش ابصارنیوز، محمود صارمي در سال 1347 در یکی از روستاهای شهرستان بروجرد از توابع استان لرستان متولد شد. از آن جايي كه خانواده به كار كشاورزي مشغول بودند و پدر خانواده گاه و بيگاه براي يافتن كار راهي كشور كويت مي‌شد پس لازم بود كودكان از همان سال هاي نخستين زندگي دوشادوش خانواده مشغول به كار شوند و محمود هم از اين قاعده مستثني نبود.
 دوره ابتدايي را در همان روستا به پايان رساند و برا ي ادامه تحصيل روانه شهرستان بروجرد شد و در منزل خواهرش سكونت نمود. پس از شر كت در كنكور سراسري و پذيرفته شدن در رشته جغرافيا به تهران مهاجرت كرد. خانواده محمود هم به شهر مهاجرت كردند و بعد از گذراندن چند ترم از طريق  بسيج دانشجويي دانشگاه تهران راهي جبهه‌هاي نبرد حق عليه باطل گرديد و مدت 17 ماه را در آن جا گذراند. مجدداً به دانشگاه بازگشت و به ادامه تحصيل پرداخت. محمود در سال 1370 مشغول به همكاري با خبرگزاري جمهوري اسلامي گرديد. در سال 1371 در حالي كه به تحصيلات خود در مقطع كارشناسي ارشد ادامه مي‌داد، ازدواج نمود. در تاريخ 1375به عنوان مسؤل دفتر خبرگزاري جمهوري اسلامي در مزار شريف افعانستان انتخاب شد و دو سال بعد در تاريخ 1377/5/17 به دست گروه طالبان در نهايت مظلوميت به شهادت رسيد.
 انتهای پیام

لینک دانلود پوستر شهدای خبرنگار