کد خبر: 1149 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد مشگین شهر:

مهم‌ترین کارکرد اردوهای جهادی، اشاعه فرهنگ مهرورزی است

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد مشگین شهر گفت: اشاعه فرهنگ مهرورزی بعنوان واقعیت اردوهای جهادی، یکی از بهترین روش‌ها در حذف فاصله‌های جعلی میان اعضای جامعه است.

مهم‌ترین کارکرد اردوهای جهادی، اشاعه فرهنگ مهرورزی است

محمد گل محمدی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد مشگین شهر در گفتگو با خبرنگار ابصارنیوز به بیان ابعاد مختلف اردوهای جهادی پرداخت و گفت: تقریبا همه این ابعاد دارای اثرات مثبت است؛ اما یکی از مهم‌ترین ابعاد اردوهای جهادی، اثراتی است که روی جهادگران باقی می‌گذارد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های متعارف اردوهای جهادی، سازندگی در مناطق محروم است..

گل محمدی با بیان اینکه جهادگران، وارد بطن زندگی مردم مناطق محروم می‌شوند تصریح کرد: مهمترین نکته اردوهای جهادی در این است که مواجهه جهادگران طبقات اقتصادی متوسط به بالا با مناطق محروم از نوع مواجهه گردشگران یا مسئولان عالی‌رتبه نیست؛ بلکه جهادگران، وارد بطن زندگی مردم مناطق محروم می‌شوند، با آنها همنشین می‌شوند و خود را مستقیم درگیر مسائل و معضلات آنها می‌کنند و آستین‌ها را بالازده و به اصطلاح دست به کار گِل می‌شوند. این واقعیت اردوهای جهادی، یکی از بهترین روش‌ها در حذف فاصله‌های جعلی میان اعضای جامعه است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین کارکردهای اردوهای جهادی، اشاعه فرهنگ مهرورزی و دوستی و غلبه بر چارچوب‌ها و شاکله‌های جعلی است که مانع ارتباطات دوستانه میان اعضای یک جامعه می‌شود، افزود: وقتی یک فرد ساکن مناطق محروم، با چشم خود ببیند هموطنان او رضایت داده‌اند تا جگرگوشه‌هایشان برای کمک و یاری او و بدون هیچ چشم داشتی، دست به سخت‌ترین کارها بزنند، ناخودآگاه نسبت به این هموطنان احساس دوستی خواهد کرد.

انتهای پیام